Je to tak. Pozitivní rozdíl Spitfirů oproti Hurricanům byl prakticky jen výkon motoru (ovšem je pravdou, že Spit dorovnal Bf-109 a to bylo zásadní), s čímž souvisí rychlost atp... Hurricany byly lepší pro nováčky (kterých bylo koncem války čím dál víc) díky širokému rozchodu kol se líp startovalo ale hlavně přistávalo na rozbitých letištích, nemluvě o divokých přistáních s poškozenými letadly. Hurricane měl i stabilnější zbraně a kupodivu i přes silnější profil křídla byl obratnější než Spitfire i 109. Nemluvě o výrazně jednodušší konstrukci a tedy snadnější opravitelnosti a schopnosti letět s daleko větším poškozením (pokud tedy zrovna nebyla trefena nádrž, která, narozdíl od Spitů, byla přímo před pilotem...)
Pravdou je, že Hurricanů bylo za celou válku nasazeno dvakrát víc než Spitfirů a přesto obě skupinky sestřelily stejný počet letadel. Ovšem i toto srovnání není úplně fér - Spitfiry byly nasazovány především do dogfightů s německými stihači, zatímco Hurricany bušily do bombardérů. Historie ukázala, že obětování části výjimečných parametrů Hurricanu ve prospěch výkonnosti Spitfiru byl správný krok.