Má tramvaj diferenciál?
Často si všímám, že tramvaj (resp. šalina) při projíždění zatáčkou hodně piští a drnčí. Je to prokluzováním kol kvůli rozdílné dráze na vnější a na vnitřní straně? Tedy že ten náhon je bez diference otáček?
Často si všímám, že tramvaj (resp. šalina) při projíždění zatáčkou hodně piští a drnčí. Je to prokluzováním kol kvůli rozdílné dráze na vnější a na vnitřní straně? Tedy že ten náhon je bez diference otáček?
Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru
kolejová vozidla nemají dělené nápravy. Mají takzvaná dvojkolí
https://www.google.com/search?q=dvojkol%C3%AD&safe=off&client=browser-ubuntu&hs=H9x&sa=G&channel=fe&hl=cs&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=Pl2CUr20F5K5hAf7pYHoBw&ved=0CCkQsAQ&biw=1301&bih=678
Aha. Jeden obrázek mě zavedl na zajímavý článek. Takže ono se počítá s odstředivou silou a změnou dotyku na kolejnici (a tím pádem i změnou průměru kol díky tomu, že to má tvar kužele). Opravdu zajímavé, nicméně v malých obloucích to nefunguje, jak píšou. Proto asi ty zvuky..
Ovsem ty uplne nejnovejsi tramvaje dvojkoli nemaji - maji kazdy kolo zaveseny zvlast, protoze osa dvojkoli brani nizkopodlaznosti po cely dylce.
Co takhle tření kov o kov? Proto to pískání. A pochopitelně má i tramvaj odpružení. Klasická T3 nebo T3M mají lepší odpružení než nízkopodlažní 14T (Porsche) nebo 15T ForCity, které navíc díky svému rozložení kol a podvozku obrušují koleje.
Tak ona T3 a modernější nástupce T6 jsou nadčasové konstrukce; jednoduché, odolné. 14T je zprasek (Prasak promine) který neměl nikdy spatřit světlo světa. 15T je trochu lepší, ale stejně nic moc. To už je lepší (a pohodlnější) obousměrná modernizovaná KT8D5.
Eh... co už.
???
Jóó, už mi to došlo. Podivil ses zřejmě, že jsem tě jmenoval. No, nějak jsem si na tebe při tom vzpomněl a napsal jsem tam že promineš, aby ses třeba neozval
Ale za ty dřevěný sedačky by si někdo zasloužil pohlavek
Nyní je v muzeu MHD anketa na nové sedačky http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097206490-udalosti-v-kulture/213411000120907/obsah/278583-design-sedacek-v-mhd/ a pozor na jednom záběru mě tam můžete zřetelně vidět
Pořád lepší dřevěný, než to čalouněné plyšem, nebo ty čalouněné látkou v 14T. To je kolikrát takový humus, že radši stojím... Laminátové jsou však klasika.
Dobrý byly ty v KT8, ty koženkový.
Já jsem si právě v muzeu vyzkoušel všechny možný a podle mě jsou nejlepší ty plastový.
Každá prdel je jinak vybíravá...
Myslíš ty klasické z T3? Jojo, ty jsou nepřekonatelné... Nadčasový, kultovní design
ne ne tyto jsou úplně nové, však se podívaj na to video tam jsou vidět (i já tam jsem)
nebo si zajeť do Střešovic tam je muzeum MHD a můžeš si sám vyzkoušt a hlasovat
Do Střešovic to mám asi pět stanic tramvají. Na video mrknu, na tebe však zvědavý nejsem
no toto
No v poho, bylo to spíš takové rýpnutí, když jsi dvakrát zmiňoval, že jsi na videu vidět
vždyť já vim
Ty starší tramvaje mi taky přijdou lepší. To vnitřní uspořádání je takové funkcionální, nehraje si na kdoví jaký design. Novější jsou sice třeba nízkopodlažní, ale uvnitř jsou různé vyvýšené místa, schody apod. IMHO trochu plýtvání místem.
Jste mi pripomneli jeden zajimavej blogpost, na kterej jsem pred casem narazila.
Tak vam hodim odkaz, treba se vam taky bude libit :)
http://subrt.blog.idnes.cz/c/154515/Proc-nektere-tramvaje-a-zvlaste-jednu-z-nich-nemame-radi.html
A podle jakých proměnných?
Nerozumím na co se ptáš..
Tomu rozumí jen úzká skupina.
Tak sis zamachroval s matematikou, ale teď už skripta šup do báglu a chrápat.
Vím, co je proměnná, ale nechápu kontext..