Nás ve škole řezali, když jsme dělali hovadiny a nikdo se neodvážil si na to stěžovat. Dneska nějakýmu frackovi učitel natáhne a má z toho problémy (určitě si pamatujete, jak to jednoho učitele/mistra z dílen dohnalo k sebevraždě). Takže těm největším provokatérům učitel prakticky nic nemůže. Ona autorita je jedna věc, ale občas je potřeba ji podpořit i jinak, než jen slovně, protože někteří tupani holt rozumí až fyzickýmu podnětu.
Ale taky je to z velké části vina rodičů, kteří si na na učitele jdou hned stěžovat, protože jejich "synáček za to nemohl a ta učitelka nemá právo na něj šahat". Tady jsme to dopracovali s tím naším humanismem, vyrůstají nám tu frikulíni se sebevědomím vyšším, než vlastní IQ. A většinou jsou to ti rodiče, kteří totálně ve své roli selhali, nenaučili děcko k respektu k ostatním a k tomu, že je třeba taky občas poslouchat.
K nízké gramotnosti - opět velká vina rodičů, že se děckám nevěnují, nevedou je ke čtení knížek (kolik procent populace čte knihy?), taky ve snadné dostupnosti jiné zábavy a s tím spojenýho získávání informací - počítače a google.