Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Euro 6 pro výrobce diesel motorů

Aneb každá sranda něco stojí ;-) Naštěstí nejsem zastánce smradlavých diesel motorů, ale benzínu a především alternativních paliv, tak mě to až tak netrápí :-)

http://auto.idnes.cz/zdrazeni-naftovych-aut-0vk-/automoto.aspx?c=A131017_184053_automoto_fdv

Jenom pro jistotu upřesním, že diesel motor používá jako palivo naftu. LPG nebo CNG lze použít jako alternativní palivo pouze u benzínových motorů.

Předmět Autor Datum
Budu kupovat nový auto. Bude to benzín a co nejdřív půjde do LPG, protože to v součtu vyjde levněji,…
Prasak 18.10.2013 16:26
Prasak
nedokážu si představit, že by můj cvalík jezdil na benzin/LPG. :-D To bych měl spotřebu daleko přes…
touchwood 20.10.2013 10:22
touchwood
především alternativních paliv Například? Řadíš do toho i benzín a naftu s biosložkou? To je sice r…
Dale Cooper 18.10.2013 18:20
Dale Cooper
Alternativním pohonem mám na mysli spíše elektromobily a to jak čistokrevné, tak kombinované s klasi…
Craft 18.10.2013 18:38
Craft
Elektromobil je hezká věc, ale nechtěl bych to. Jednak to má tragický dojezd a druhak, v zimě buď je…
Dale Cooper 18.10.2013 18:53
Dale Cooper
Podle Jana Hamáčka z ČSSD by zrušení přimíchávání biosložek do paliv zapříčinilo otřesy mezi zeměděl…
Zarniwúp 18.10.2013 19:03
Zarniwúp
Mohou pěstovat to, co pěstovali předtím.
Dale Cooper 18.10.2013 19:04
Dale Cooper
To já si myslím taky. :-) Postoval jsem to jen jako příklad, jak tomu soukromě říkám "posun vnímání…
Zarniwúp 18.10.2013 19:07
Zarniwúp
Mohli by zase pestovat treba vobili a jiny uzitecny veci a ne tu hnusnou smrdutou repku. Na repkova…
merlouska 18.10.2013 19:16
merlouska
No, dobře kouká... Když je žluto od obzoru k obzoru, navíc to smrdí jak sokolská žíněnka... Taky jse…
Dale Cooper 18.10.2013 19:21
Dale Cooper
No vidis, tos mi jeste pripomnel, ze v lanech repky se pry dobre zije divocakum. A pak se divime, ze…
merlouska 18.10.2013 19:24
merlouska
co žluto, ale neustálé pěstování stejné plodiny totálně vyčerpává půdu. A hnojení to nedokáže řešit,…
touchwood 20.10.2013 10:38
touchwood
Dovolim si poznamenat, ze uhlik si kytka nebere z pudy, ale ze vzduchu a hnojeni, tedy umelymi hnoji… poslední
bahno 20.10.2013 16:50
bahno
Nebo by mohli pěstovat erteple a krmit s nima pašíky, vepřový musíme z velké části dovážet.
Prasak 18.10.2013 19:27
Prasak
Tak dováží se i krm... konzumní brambory, že.
Zarniwúp 18.10.2013 19:31
Zarniwúp
No proste vsechno dovazime, jen tu pitomou repku nemusime :D
merlouska 18.10.2013 19:32
merlouska
A ořech je vejpůl! Hned víme, co pěstovat! Erteple pro pašíky, erteple pro lidičky na dlabanec a ert…
Prasak 18.10.2013 19:32
Prasak
Na to sem zapomel - Bramory s rumem jsou sice legendarni jidlo, ale v mym rumu zadny brambory nemaj…
bahno 18.10.2013 20:40
bahno
Tož dobrá, tak teda tuzemák, no, když máme tu Juniju.
Prasak 18.10.2013 21:47
Prasak
Bodejť, pravého rumu by do toho byla škoda :-)
Dale Cooper 18.10.2013 21:55
Dale Cooper
Dobře. Tudíž ti nebudem říkat hrobníku. ;-)
Zarniwúp 18.10.2013 21:56
Zarniwúp
Kdyz budes krmit pasika erteplema, tak na tom moc netrhnes - pri soucasny vykupni cene pasika. Navic…
bahno 18.10.2013 20:39
bahno
problém v pěstování obilí a krmení pašíků je ten, že Češi chtějí všechno levně, a tak nakupují maso…
touchwood 20.10.2013 10:27
touchwood
Jen jestli na to není z Bruselu uvalen limit jako v případě cukrové řepy! Polabská nížina je místo p…
Jack 19.10.2013 09:50
Jack
Máš nějak blíž k cukrovarům? Mám jednu zajímavou historku, ale ještě si ji budu muset ověřit...
Zarniwúp 19.10.2013 11:31
Zarniwúp
Nemám, jen tu v blízkém okolí dva byli (Mělník teda ještě jede, ale jen jako rafinerka a skladiště p…
Jack 19.10.2013 23:53
Jack
Vono s tim cukrem je to takovy osidny. Kdyby nebyli kvoty, vyrabime ho vic. Ovsem kdyby nebyli cla,…
bahno 19.10.2013 11:45
bahno
jo, měli jsme cukrovary, měli jsme i pěkné kvóty. Pak nějaká chytrá hlava cukrovary privatizovala a…
touchwood 20.10.2013 10:30
touchwood
Zatím vše,co jsem měl,jezdilo jen na benzín.I další nové vozidlo,které si nejspíš pořídíme tak za 5-…
wlk 18.10.2013 19:05
wlk
LPG nebo CNG lze použít jako alternativní palivo pouze u benzínových motorů. To vubec neni pravda.…
bahno 18.10.2013 19:27
bahno
Mám za to, že při přestavbě vznětového motoru je potřeba dodat podstatně víc serepetiček a tedy je t…
Moas 19.10.2013 22:29
Moas
Jo, ale je to proveditelný. Jenže vzhledem k ceně se to nevyplatí.
Prasak 19.10.2013 23:49
Prasak
jen k původnímu článku připojím komentář, který se dá najít na autowebech. Jde o to, že tuhle "mediá…
touchwood 20.10.2013 10:36
touchwood

nedokážu si představit, že by můj cvalík jezdil na benzin/LPG. :-D To bych měl spotřebu daleko přes 13 litrů..

Ono to je vždycky něco za něco. Do malých aut je diesel nesmysl. Do nižší střední (Oktávka, Golf, apod.) je to na zvážení podle ročního nájezdu km. Velká a těžká auta, tam je už IMHO diesel jasně ve výhodě, protože nasadit tam maloobjemový benzin je zločin a velkoobjem si řekne o 10-15 l/100km.

Navíc už dávno neplatí, že diesely smrdí a kouří.

Alternativním pohonem mám na mysli spíše elektromobily a to jak čistokrevné, tak kombinované s klasickým motorem, proto jsem ponechal v hlasování možnost zatrhnout více kombinací. Takže pokud má někdo benzín a LPG, tak pak je rozumné v hlasování zvolit benzín a LPG.

O elektromobilech např. zde http://www.elektromobily-os.cz/

Sice je pár nadšenců zabývajících se i vodíkovým pohonem, nebo stlačeným vzduchem a nebo sluneční energií, ale tohle jsou poněkud extrémy a zatím jsem tady nic kloudného v domácím použití na vlastní oči neviděl.

U mě jednoznačně vede benzín + LPG a mám již druhý vůz na tento pohon. Konkrétně Octavia I Combi 2.0 v plné výbavě a max. spokojenost. Pokud by si někdo náhodou chtěl namontovat LPG do Vtec od Hondy, tak má smůlu přesto, že je to benzín, stejně tak u některých výkonných motorů u Mazdy.

To já si myslím taky. :-)
Postoval jsem to jen jako příklad, jak tomu soukromě říkám "posun vnímání reality". Ten argument totiž na CT24 z úst jmenovaného skutečně padl a byl myšlen, bohužel, naprosto vážně.
edit: Ale omlouvám se za OT, tohle do této debaty asi moc nepatří, ale neudržel jsem se. :-)

No, dobře kouká... Když je žluto od obzoru k obzoru, navíc to smrdí jak sokolská žíněnka... Taky jsem viděl video a četl, že jak se to na jaře zelená brzo, tak to žere zvěř. No a té zvěři to nějak nabobtná v žaludku a často to přivodí docela dlouhou a bolestivou smrt. Takže ono je to ekologické, ale tak trochu zvláštně.

Kdyz budes krmit pasika erteplema, tak na tom moc netrhnes - pri soucasny vykupni cene pasika. Navic, je s tim strasne prace, ja si to zazil, krmit 150 prasat bramborama. Rano nakrmis, navozis brambory do paraku, pak pul dne prikladas, pak nakrmis smesi a druhej den rano jsou vystydly brambory na krmeni - a to je musis zase vyhazet z paraku. A pri dnesni cene brambor - to je sebevrazda.

problém v pěstování obilí a krmení pašíků je ten, že Češi chtějí všechno levně, a tak nakupují maso z Polska, které je

1) dotované více než to české
2) horší kvality, protože Polák neřeší normy a kvalitu, a tak ta zvířata cpe masokostní moučkou pochybného původu a dopuje antibiotiky

To obilí je nemlich to samé.

No ale nekupte to, když je to tak levný.

On ten argument o českých zemědělcích je celkem validní. V Rakousku nepotkáte odpoledne na poli jediný traktor. U nás není problém potkat večer v 21:00 traktor na poli, jak jej usilovně obdělává.

jo, měli jsme cukrovary, měli jsme i pěkné kvóty.

Pak nějaká chytrá hlava cukrovary privatizovala a ty se nakonec ocitly v rukách zahraničních vlastníků. Ti cukrovary zavřeli a kvóty si převedli do svých podniků. Z dlouhodobého hlediska naprosto logické a ekonomické chování. A my jako národ jsme u toho za blbce, protože je to jen naše vina, že jsme za pár grošů prodali výrobní prostředky cizákům. Tedy nikoli vina EU, ale naše vlastní blbost a neschopnost.

Zatím vše,co jsem měl,jezdilo jen na benzín.I další nové vozidlo,které si nejspíš pořídíme tak za 5-6 let bude nejspíše zase benzin.O něčem jiném lze leda spekulovat až u vozu přespříštího a to již může být zcela jiná situace.Ve všem.

jen k původnímu článku připojím komentář, který se dá najít na autowebech. Jde o to, že tuhle "mediální vlnku" zvedl Ford (resp. jeden z jeho PR lidí), kterému končí licence na motory PSA a vlastní dieselové motory nemá. Proto tenhle tlak na benzin, přitom už existují diesely plnící Euro6 a přitom nijak problematické z hlediska konstrukce.

Benzin bude výhledově zdražovat, protože na něj jezdí Amerika i Asie, tedy jeho spotřeba bude růst více než u dieselů. A pokud i Evropa přejde na benzin, bude to ještě horší a diesel bude ještě v poměru k benzínu výhodnější. Navíc na naftu jezdí náklaďáky a zemědělci a je určitý tlak na cenu PHM pro tyto odvětví, takže já osobně jsem přesvědčen o tom, že Evropa zůstane dieselová (samozřejmě s výjimkou malých aut, kde je diesel nesmysl).

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru