Euro 6 pro výrobce diesel motorů
Aneb každá sranda něco stojí Naštěstí nejsem zastánce smradlavých diesel motorů, ale benzínu a především alternativních paliv, tak mě to až tak netrápí
http://auto.idnes.cz/zdrazeni-naftovych-aut-0vk-/automoto.aspx?c=A131017_184053_automoto_fdv
Jenom pro jistotu upřesním, že diesel motor používá jako palivo naftu. LPG nebo CNG lze použít jako alternativní palivo pouze u benzínových motorů.
Budu kupovat nový auto. Bude to benzín a co nejdřív půjde do LPG, protože to v součtu vyjde levněji, než naftový motor a v provozu je to též levnější.
nedokážu si představit, že by můj cvalík jezdil na benzin/LPG. To bych měl spotřebu daleko přes 13 litrů..
Ono to je vždycky něco za něco. Do malých aut je diesel nesmysl. Do nižší střední (Oktávka, Golf, apod.) je to na zvážení podle ročního nájezdu km. Velká a těžká auta, tam je už IMHO diesel jasně ve výhodě, protože nasadit tam maloobjemový benzin je zločin a velkoobjem si řekne o 10-15 l/100km.
Navíc už dávno neplatí, že diesely smrdí a kouří.
Například? Řadíš do toho i benzín a naftu s biosložkou? To je sice rádoby alternativní, ale přínos naprosto nulový. Místo, abychom obilí jedli, tak ho pálíme v motorech...
Alternativním pohonem mám na mysli spíše elektromobily a to jak čistokrevné, tak kombinované s klasickým motorem, proto jsem ponechal v hlasování možnost zatrhnout více kombinací. Takže pokud má někdo benzín a LPG, tak pak je rozumné v hlasování zvolit benzín a LPG.
O elektromobilech např. zde http://www.elektromobily-os.cz/
Sice je pár nadšenců zabývajících se i vodíkovým pohonem, nebo stlačeným vzduchem a nebo sluneční energií, ale tohle jsou poněkud extrémy a zatím jsem tady nic kloudného v domácím použití na vlastní oči neviděl.
U mě jednoznačně vede benzín + LPG a mám již druhý vůz na tento pohon. Konkrétně Octavia I Combi 2.0 v plné výbavě a max. spokojenost. Pokud by si někdo náhodou chtěl namontovat LPG do Vtec od Hondy, tak má smůlu přesto, že je to benzín, stejně tak u některých výkonných motorů u Mazdy.
Elektromobil je hezká věc, ale nechtěl bych to. Jednak to má tragický dojezd a druhak, v zimě buď jedeš a mrzneš, nebo máš teplo a dojedeš nejdál do trafiky pro cigára.
Hybrid jo, tohle je IMHO nejschůdnější cesta.
Podle Jana Hamáčka z ČSSD by zrušení přimíchávání biosložek do paliv zapříčinilo otřesy mezi zemědělci, neměli by co pěstovat.... to je asi ten přínos.
Mohou pěstovat to, co pěstovali předtím.
To já si myslím taky.
Postoval jsem to jen jako příklad, jak tomu soukromě říkám "posun vnímání reality". Ten argument totiž na CT24 z úst jmenovaného skutečně padl a byl myšlen, bohužel, naprosto vážně.
edit: Ale omlouvám se za OT, tohle do této debaty asi moc nepatří, ale neudržel jsem se.
Mohli by zase pestovat treba vobili a jiny uzitecny veci a ne tu hnusnou smrdutou repku. Na repkova pole se tak maximalne dobre kouka, kdyz kvetou, ale jinak je to k nicemu a zradlo sem pak musime vozit z Polska.
No, dobře kouká... Když je žluto od obzoru k obzoru, navíc to smrdí jak sokolská žíněnka... Taky jsem viděl video a četl, že jak se to na jaře zelená brzo, tak to žere zvěř. No a té zvěři to nějak nabobtná v žaludku a často to přivodí docela dlouhou a bolestivou smrt. Takže ono je to ekologické, ale tak trochu zvláštně.
No vidis, tos mi jeste pripomnel, ze v lanech repky se pry dobre zije divocakum. A pak se divime, ze jsou tu premnozeni :)
A zluto od obzoru k obzoru jsem snad jeste nevidela, vzdycky to bylo "s mirou", proste lan repky a na ostatnich polich zas neco jinyho. Treba tohle byl muj vyhled z okna letos na jare:
https://www.dropbox.com/s/xtppojbojwzq0m5/2013-05-13%2013.37.44.jpg
co žluto, ale neustálé pěstování stejné plodiny totálně vyčerpává půdu. A hnojení to nedokáže řešit, protože pokrývá pouze potřebu dusíku a uhlíku, ale už ne stopových prvků.
Dovolim si poznamenat, ze uhlik si kytka nebere z pudy, ale ze vzduchu a hnojeni, tedy umelymi hnojivy poskytuje i jiny prvky nez jen dusik. Ten problem vycerpani pudy je dan vycerpanim humusu.
Nebo by mohli pěstovat erteple a krmit s nima pašíky, vepřový musíme z velké části dovážet.
Tak dováží se i krm... konzumní brambory, že.
No proste vsechno dovazime, jen tu pitomou repku nemusime :D
A ořech je vejpůl! Hned víme, co pěstovat! Erteple pro pašíky, erteple pro lidičky na dlabanec a erteple pro lidi do rumu. Erteplí je furt málo!
Na to sem zapomel - Bramory s rumem jsou sice legendarni jidlo, ale v mym rumu zadny brambory nemaj co delat.
Tož dobrá, tak teda tuzemák, no, když máme tu Juniju.
Bodejť, pravého rumu by do toho byla škoda
Dobře. Tudíž ti nebudem říkat hrobníku.
Kdyz budes krmit pasika erteplema, tak na tom moc netrhnes - pri soucasny vykupni cene pasika. Navic, je s tim strasne prace, ja si to zazil, krmit 150 prasat bramborama. Rano nakrmis, navozis brambory do paraku, pak pul dne prikladas, pak nakrmis smesi a druhej den rano jsou vystydly brambory na krmeni - a to je musis zase vyhazet z paraku. A pri dnesni cene brambor - to je sebevrazda.
problém v pěstování obilí a krmení pašíků je ten, že Češi chtějí všechno levně, a tak nakupují maso z Polska, které je
1) dotované více než to české
2) horší kvality, protože Polák neřeší normy a kvalitu, a tak ta zvířata cpe masokostní moučkou pochybného původu a dopuje antibiotiky
To obilí je nemlich to samé.
No ale nekupte to, když je to tak levný.
On ten argument o českých zemědělcích je celkem validní. V Rakousku nepotkáte odpoledne na poli jediný traktor. U nás není problém potkat večer v 21:00 traktor na poli, jak jej usilovně obdělává.
Jen jestli na to není z Bruselu uvalen limit jako v případě cukrové řepy! Polabská nížina je místo pro řepu jak stvořené. Taky tady bylo několik cukrovarů. Po zavedení kvót na produkci cukru to je bída.
Máš nějak blíž k cukrovarům? Mám jednu zajímavou historku, ale ještě si ji budu muset ověřit...
Nemám, jen tu v blízkém okolí dva byli (Mělník teda ještě jede, ale jen jako rafinerka a skladiště pro Dobřichovice).
Vono s tim cukrem je to takovy osidny. Kdyby nebyli kvoty, vyrabime ho vic. Ovsem kdyby nebyli cla, nevyrabime zadnej, pac dovezt ho z brazilie je podstatne levnejsi.
jo, měli jsme cukrovary, měli jsme i pěkné kvóty.
Pak nějaká chytrá hlava cukrovary privatizovala a ty se nakonec ocitly v rukách zahraničních vlastníků. Ti cukrovary zavřeli a kvóty si převedli do svých podniků. Z dlouhodobého hlediska naprosto logické a ekonomické chování. A my jako národ jsme u toho za blbce, protože je to jen naše vina, že jsme za pár grošů prodali výrobní prostředky cizákům. Tedy nikoli vina EU, ale naše vlastní blbost a neschopnost.
Zatím vše,co jsem měl,jezdilo jen na benzín.I další nové vozidlo,které si nejspíš pořídíme tak za 5-6 let bude nejspíše zase benzin.O něčem jiném lze leda spekulovat až u vozu přespříštího a to již může být zcela jiná situace.Ve všem.
To vubec neni pravda. Dost autobusu jezdi na CNG, byt to znamena uplne jinou kostrukci vstrikovani u puvodne dieslovyho motoru.
A LPG lze u dieslu vyuzit ke snizeni spotreby nafty, i kdyz zase to neni uplne trivialni. Zkus kouknout
Mám za to, že při přestavbě vznětového motoru je potřeba dodat podstatně víc serepetiček a tedy je to výrazně dražší, než u benzínu...
Jo, ale je to proveditelný. Jenže vzhledem k ceně se to nevyplatí.
jen k původnímu článku připojím komentář, který se dá najít na autowebech. Jde o to, že tuhle "mediální vlnku" zvedl Ford (resp. jeden z jeho PR lidí), kterému končí licence na motory PSA a vlastní dieselové motory nemá. Proto tenhle tlak na benzin, přitom už existují diesely plnící Euro6 a přitom nijak problematické z hlediska konstrukce.
Benzin bude výhledově zdražovat, protože na něj jezdí Amerika i Asie, tedy jeho spotřeba bude růst více než u dieselů. A pokud i Evropa přejde na benzin, bude to ještě horší a diesel bude ještě v poměru k benzínu výhodnější. Navíc na naftu jezdí náklaďáky a zemědělci a je určitý tlak na cenu PHM pro tyto odvětví, takže já osobně jsem přesvědčen o tom, že Evropa zůstane dieselová (samozřejmě s výjimkou malých aut, kde je diesel nesmysl).