Ale no tak...priame rozhodovanie v state ma exekutiva. Ani nie parlament, to su zvacsa saskovia, ale vlada a ministerstva. Mozes mat neviem ako dobry parlament, ked mas blbu vladu sere sa to cele aj tak.
V state rozhoduje mensina.
Stat musi generovat zisk, respektive byt primarne zamerany na dostatocne vytvaranie statkov. Ekonomicky nie je mozne zit dlhdobo na dlh. Co je na tom nepochopitelne? Socialne prostredie chces generovat z coho? Z penazi nie? A tie zoberies kde? Od ludi nie? A sme zase na zaciatku. Dobry stat funguje ako firma.
Samozrejme, ze stat nemoze vyhodit svojich ludi, zase neberme prirovnanie ku firme ako na 100%, ale redukcia stratovych oblasti? Preco nie. Uz som spomenul, privatizacia, trebars aj dochodkova reforma, zdravotnicka reforma a pod. CO je to? To su redukcie, respektive optimalizacie stratovych odvetvi statu. Naopak stat ma predovsetkym dbat na maximalnu efektivnost prostredi, kde je jeho uloha dolezita (strategicke podniky, regulacie, legislativa a pod).
Stat sa da riadit a ma sa riadit ako firma, takze v tomto Babisovi rozumiem lenze samozrejme, ked niekto chce tak si najde argument ako to vyvratit, pretoze to prevezme doslovne.
Btw minule kritizoval jeden ekonom Slovensko (a tyka sa to aj CR), ze nemame dlhodobu koncepciu strategickeho rozvoja na 15-20 rokov dopredu. A mal pravdu. Tu sa striedaju vlady, vacsinou este systemom lavica-pravica-lavica, samozrejme kazda s inou koncepciou, takze je to tak, ze chvilu ideme doprava, potom dolava a v sumare robime krok dopredu, potom dva dozadu...proste vsetko je tu len na 4 roky robene a tak to aj vyzera.