Nemas pravdu a dokazat ti to je velice jednoduche.
Podivej Evropa je kontinent, navic vyjma Alp pomerne rovinaty a tedy pro zeleznici jako stvoreny, navic i v tech Alpach jsou tunely vybudovany a trate polozeny. Zeleznice je nakladove velice levny a hlavne super ekologicky zpusob dopravy, zeleznice nema snad zadnou nevyhodu krome teda toho, ze ti nedoveze prdel az pred barak a na posledni staci mezi nadrazim a domovem musis pouzit jiny druh prepravy. Zeleznice je (nebo muze byt) super rychla a pohodlna atd. Proste je to idealni dopravni prostredek, presto si v Evrope nicime zivotni prostredi neekologickymi autobusy, neekologickymi automobily a super neekologickou leteckou dopravou. Uvedom si, ze zeleznice neni jen o te jednorazove cene "dovez me odsud tam", ale hlavne o te ekologii, o tom, ze velice levne a zdrave roztlacis vlak, ktery pak jede tam, kam se potrebujes dostat.
Presto, ze dokonce i v CR uz na nekterych tratich zacala fungovat konkurence a zeleznice v Evrope funguje a obzvlaste v CR mame pomerne siroce vybudouvanou trat, je v tuto chvili nejdrazsim dopravnim prostredkem. Zcela evidentne zde ekonomika i zdravy rozum selhavaji a to nejen u nas ale temer vsude v Evrope.
Pokud se budeme bavit o nejakem udrzitelnem rozvoji, at uz treba o Zakladnim prijmu jako o nastroji jak zabranit opodstatnene vzrustajici nezamestnanosti, nebot praci lidi mohou nahradit stroje, patri k tomuto udrzitelnemu rozvoji jiste i cestovani (preprava) a jedinna opravdu "zelena" doprava je zeleznice.
Kdyz tedy vidime, ze tvuj napad (ten ktery se dnes realizuje - konkurence na zeleznici) nefunguje a pro lidi neni nejlepsi mozna preprava tou nejvyhodnejsi, znamena to, ze je potreba to zkusit jinak. Nebo muzeme na pomalu uvadajici zeleznici rezignovat, dal podporovat automobilovy a letecky prumysl a nakonec v tom smradu a znicenem zivotnim prostredi zemrit.