Registrovat se | Přihlásit se

[Debaty] [Počítače] [Teraristika] [Akvaristika] [Kutilství] [Hry] [Právo] [Ekonomika]

[Domů] > Debaty > Žena vybrzdila dodávku na D10...

Žena vybrzdila dodávku na D10...

[Registrovaný] Yarda, 24.10.2018 08:20, Debata, 29 příspěvků (322 zobrazení)

Včera jsem viděl v televizi záznam z autokamery, je k vidění i tady:
http://auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/zena-vybrzdila-dodavku-na-d10-v-levem-pruhu-nikdo-nevi-proc.html

Podle mne je prvním viníkem řidič dodávky. Možná zrovna mobiloval se zákazníkem nebo té paní chtěl důrazně naznačit, že mu utíkají kšefty za statisíce a ona ho zbytečně zdržuje. Ale každopádně se ji přilepil na zadek. To ostatní IMHO vzniklo z toho. Ještě, že té paní se nic nestalo. To, že volala na tísňovou linku až z místa, kde mohla zastavit, já bych to taky udělal, neriskoval bych, že mne někdo na dálnici sejme, když budu volat a když řídím, mobil nechávám v klidu i kdyby zrovna volali impulsovi.
Takhle totiž řidiči dodávek jezdí. Třeba když je někde omezená rychlost a já nevím, jestli si tam nechtějí přivydělat ti co pomáhají a chrání, tak raději uberu, dojede mne dodávka a řidič se může po$rat, že musí taky zpomalit a přilepí se mi na zadek, homosexuál jeden.
Ono se nadarmo neříká, že označení "řidič dodávky" není povolání, ale diagnóza.
3-[3-[3-[

Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Přispět do debaty

Reklama
Předmět Autor Datum
Ano, dodávky.... nedávno mě jedna stíhnovala pár stovek metrů klikatou… Moas 24.10.2018 09:52
K tomuto případu. Pokud má silnice dva pruhy, tak ti pomalejší mají je… Araneus84 24.10.2018 10:49
Dle záznamů z kamery bylo v pravém pruhu volno, ale dotyčná tvrdošíjně… Moas 24.10.2018 11:41
0:17 - 0:22 v pravém pruhu není nikdo a ona jede vlevo. Normální je, ž… Araneus84 24.10.2018 12:41
Nebyl bych tak striktní. V pravém pruhu bylo vozidlo s kamerou a žena… Moas 24.10.2018 13:04
...Takže logicky se ji rychlejší auto "lepí na zadek" ... Č(ruský boj… Yarda 24.10.2018 12:54
... logicky se ji rychlejší auto "lepí na zadek" ... no,ty jsi typický… kozakl 24.10.2018 20:27
V TV to večer trochu ustřihli, takže nebylo vidět, jak jí problikával… jirka44 24.10.2018 15:27
I kdyby,v záznamu to nebylo,neměl ani problikávat. kozakl 24.10.2018 20:28
Co by nemohl, je to v souladu se zákonem. § 31Výstražná znamení (1)… Moas 25.10.2018 06:34
podle mě se potkali dva pitomci u Kolína. Jeden závodník s dost pomalý… touchwood 24.10.2018 15:48
Já nevidím nic. Nova mi oznamuje, že video neuvidím, protože mám aktiv… L-Core 24.10.2018 22:12
Já tam žádný velký lepení na prdel nevidím. Dodávka tu šáde dohnala na… Prasak 24.10.2018 23:04
někde jsem četl, že to video není celé, a že ji předtím vyblikával. e… touchwood 25.10.2018 10:39
Pokud by ji vyblikával,tak by nebyl překvapenej,že má před sebou káru… kozakl 25.10.2018 14:18
tady jde o rozdíly rychlostí. On počítá s tím, že při daném rozdílu ry… touchwood 25.10.2018 17:42
Existuje pravidlo o dodržování bezpečné vzdálenosti a věnování se říze… kozakl 25.10.2018 18:40
existuje ovšem také pravidlo jízdy vpravo a jízdy plynulé (§18, 2. ods… touchwood 25.10.2018 21:30
1) to její brždění nebylo nijak razantní, jen lehce přibrzdila a brždě… rokator 25.10.2018 17:36
myslím že onboard kamera... edit: a nějak moc jsem to "pozadí" nestud… touchwood 25.10.2018 17:37
Percentualne je 80% viny na strane vodica dodavky. On siel za nou prir… fleg 28.10.2018 07:57
"Percentualne je 80% viny na strane vodica dodavky." Jasně a když se… Araneus84 30.10.2018 09:29
Já na místě řidiče dodávky bych neřešil, proč ta ženská zdržuje v rych… Yarda 30.10.2018 12:34
Presne tak, v prvom rade riesim svoje povinnosti (bezpecna vzdialenost… fleg 31.10.2018 10:00
Ukaz mi, kde je napisane, ze sa na ceste (alebo ako to ty nazyvas v ry… fleg 31.10.2018 09:57
Ano, řidič dodávky není žádný génius/dobrý řidič/atd. (zjevně). Na tom… Araneus84 31.10.2018 12:30
Nejde mi už editovat ten příspěvek, ale tady máš další ukázku "nedodrž… Araneus84 31.10.2018 16:32
Zase manipulujes...tvoj priklad je predsa klasický pripad vybrzdovania… fleg 01.11.2018 11:46
Devatenáctiletý řidič bílé dodávky.... https://brno.idnes.cz/dodavka-z… poslední Moas 13.11.2018 13:01

Re: Žena vybrzdila dodávku na D10...

[Registrovaný] Moas, 24.10.2018 09:52

Ano, dodávky.... nedávno mě jedna stíhnovala pár stovek metrů klikatou cestou (je tam 70, jel jsem 70) a jak jsem dojížděl po silnici k baráku, hodím levý blinkr, že jako odbočím do vjezdu baráku. Začnu přibržďovat z těch 70km (je to kraj obce, takže padesátka a pak hned odbočuju), v tu ránu zběsilé vybočení dodávky do protisměru a urputné předjíždění, byť už pár vteřin blikám doleva a tlačím se ke středu vozovky... Tak si říkám "aha, možná mi nefunguje blinkr". Samozřejmě fungoval, takže... co dodat.

Lepení na zadek je u nich naprosto normální, to už ani neřeším. Člověk by řekl, že se s tímhle stylem jízdy dřív nebo později potkají s průšvihem, ale blbé je, že téměř jistě v tom bude zapojen i někdo, kdo za to nebude moct.

^ Odpovědět

Re: Žena vybrzdila dodávku na D10...

[Registrovaný] Araneus84, 24.10.2018 10:49

K tomuto případu.
Pokud má silnice dva pruhy, tak ti pomalejší mají jet napravo a ti rychlejší vlevo. Dle záznamů z kamery bylo v pravém pruhu volno, ale dotyčná tvrdošíjně jela vlevo. Takže logicky se ji rychlejší auto "lepí na zadek" protože předjíždět ji zprava pomalejším pruhem je nesmysl.
Argument ohledně max. povolené rychlosti je zcela irelevantní. Stav nouze umožňuje jet rychleji než je maximální povolenná rychlost a povinností řidiče je neblokovat levý jízdní pruh. Není možné si říci: Je tu 90, tak když pojedu 90 muzu si jet v levem jizdním pruhu a všichni mi můžou vlézt na hrb."
Brždění v levém jízdním pruhu už nepotřebuje komentář.

^ Odpovědět

Re: K tomuto případu. Pokud má silnice dva pruhy, tak ti pomalejší mají je…

[Registrovaný] Moas, 24.10.2018 11:41

Dle záznamů z kamery bylo v pravém pruhu volno, ale dotyčná tvrdošíjně jela vlevo

Z které části záznamu soudíš, že "v pravém pruhu bylo volno"? Co koukám, tak dotyčná svižně předjížděla pomalejší vozidla v pravém pruhu.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] Araneus84, 24.10.2018 12:41

0:17 - 0:22 v pravém pruhu není nikdo a ona jede vlevo. Normální je, že pokud vidím rychlejší vozidlo, které mě v levém pruhu dojíždí, tak uhnu doprava, když je tam volno.
Ne že si řeknu: svinská dodávka se na mě lepí, měl bych ji vybrzdit....

< Odpovědět

#

[Registrovaný] Moas, 24.10.2018 13:04

Nebyl bych tak striktní. V pravém pruhu bylo vozidlo s kamerou a žena jej předjížděla. Je samozřejmě otázkou, jak dlouho už v tom levém pruhu jela. Jinak samozřejmě souhlas, rychlejšímu vozidlu je třeba uhnout a vybržďování kohokoliv kdekoliv je úchylárna. Nejsme ve při. :)

< Odpovědět

Re: K tomuto případu. Pokud má silnice dva pruhy, tak ti pomalejší mají je…

[Registrovaný] Yarda, 24.10.2018 12:54

...Takže logicky se ji rychlejší auto "lepí na zadek" ...

Č(ruský bojový pokřik)k co se "logicky" lepí na zadek pomalejšímu autu by měl "logicky" dostat pěstí do zubů a jeho řidičák by měl zmizet v mlejnku na maso.

< Odpovědět

Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Re: K tomuto případu. Pokud má silnice dva pruhy, tak ti pomalejší mají je…

[Registrovaný] kozakl, 24.10.2018 20:27

... logicky se ji rychlejší auto "lepí na zadek" ... no,ty jsi typický zadkolep. Dodávka měla zpomalit,řidič naprosto nereagoval,dupnul na brzdy až bylo pozdě. Možná mu praskla guma.

< Odpovědět

Re: Žena vybrzdila dodávku na D10...

[Registrovaný] jirka44, 24.10.2018 15:27

V TV to večer trochu ustřihli, takže nebylo vidět, jak jí problikával dálkovejma...
Ale kotrmelec udělal pěknej, skoro bych typoval, že se mu bloklo levé přední kolo.

^ Odpovědět

#

[Registrovaný] kozakl, 24.10.2018 20:28

I kdyby,v záznamu to nebylo,neměl ani problikávat.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] Moas, 25.10.2018 06:34

Co by nemohl, je to v souladu se zákonem.

§ 31Výstražná znamení

(1) Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla.

(2) Místo zvukového výstražného znamení smí řidič dávat světelné výstražné znamení krátkým přerušovaným rozsvícením dálkového světla nebo přepínáním potkávacích a dálkových světel; k upozornění řidiče předjížděného vozidla je smí dávat i v obci.

< Odpovědět

Re: Žena vybrzdila dodávku na D10...

[Moderátor] touchwood, 24.10.2018 15:48

podle mě se potkali dva pitomci u Kolína.
Jeden závodník s dost pomalými reflexy a jedna tupá vybržďující nána s pocitem výjimečnosti (alias firemní auto značky Škoda).

^ Odpovědět

Re: podle mě se potkali dva pitomci u Kolína. Jeden závodník s dost pomalý…

[Moderátor] L-Core, 24.10.2018 22:12

Já nevidím nic. Nova mi oznamuje, že video neuvidím, protože mám aktivní adblock. Nemám jej ani nainstalovaný (jen uBlock Origin), bojovat s tím ale nebudu.. je mi to jedno.

< Odpovědět

Re: podle mě se potkali dva pitomci u Kolína. Jeden závodník s dost pomalý…

[Registrovaný] Prasak, 24.10.2018 23:04

Já tam žádný velký lepení na prdel nevidím. Dodávka tu šáde dohnala na dálnici a on se ani nestihnul lepit, rovnou mu to zadupla.
Ať se lepí na prdel kdokoli, pochopím, když ten v tom prvním autě provokativně sundá nohu z plynu, ale šlápnout na brzdu naznačuje mdlý rozum bez budu sebezáchovy.

< Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

#

[Moderátor] touchwood, 25.10.2018 10:39 [Upraveno]

někde jsem četl, že to video není celé, a že ji předtím vyblikával.

edit: aha - tady, Jirka44 kus výš

< Odpovědět

#

[Registrovaný] kozakl, 25.10.2018 14:18

Pokud by ji vyblikával,tak by nebyl překvapenej,že má před sebou káru a musel dupnout a fest na brzdy. Mysli,chlape.

< Odpovědět

#

[Moderátor] touchwood, 25.10.2018 17:42

tady jde o rozdíly rychlostí. On počítá s tím, že při daném rozdílu rychlostí ji dojede za řekněme 15 sekund (a podle toho se nevěnuje řízení - např. šteluje rádio, telefonuje, ...). Ona mezitím přibrzdí (z jakéhokoli důvodu - ať vynuceně či nevynuceně), a tím změní čas dojezdu. Maník jede, nekouká. A až se koukne, vidí brzdící auto před sebou, které je daleko blíž, než si myslel, že bude - co udělá? No přece dupne na to bez jakéhokoli přemýšlení či vyhodnocení situace (na to není čas, protože se nevěnoval řízení). Výsledkem je smyk, který nezvládl, narval to do svodidel a z nich pak udělal kotrmelec.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] kozakl, 25.10.2018 18:40

Existuje pravidlo o dodržování bezpečné vzdálenosti a věnování se řízení,to bohužel onen dodávkář porušil a PODLE MÉHO názoru tu nehodu si zavinil sám.Doměnka,že někdo v TV něco vystřihnul,bez doložení je zmatečné.

< Odpovědět

#

[Moderátor] touchwood, 25.10.2018 21:30 [Upraveno]

existuje ovšem také pravidlo jízdy vpravo a jízdy plynulé (§18, 2. odstavec). Tudíž tvé domněnky o vině jsou postaveny na ignorování viny druhé strany.

edit: s ohledem na to, že to byl nějaký pikolík z Moldávie, tak to na něj policajti jednoduše hodili.

< Odpovědět

Re: Žena vybrzdila dodávku na D10...

[Registrovaný] rokator, 25.10.2018 17:36

1) to její brždění nebylo nijak razantní, jen lehce přibrzdila a bržděním upozorňovala, že se před ní něco děje - ke konci záznamu je jasně vidět, že se tam hromadí auta, vedle a před kamionem. Podle mě viděla, že tam provoz houstne, tak lehce přibrzdila, aby později nemusela brzdit ostře.

2) a nechápu, proč vůbec tohle někdo začal natáčet - ještě mě nikdy nenapadlo natáčet si auta, která mě předjíždí s tím, že by z toho něco mohlo být...

^ Odpovědět

#

[Moderátor] touchwood, 25.10.2018 17:37 [Upraveno]

myslím že onboard kamera...

edit: a nějak moc jsem to "pozadí" nestudoval - podle komentářů jela v levém pruhu a nikde nic zaštosované nebylo. Mě zaujala spíše ta pozdní a extrémně nepřiměřená reakce chlápka v Transporteru.

< Odpovědět

Re: Žena vybrzdila dodávku na D10...

[Moderátor] fleg, 28.10.2018 07:57

Percentualne je 80% viny na strane vodica dodavky.
On siel za nou priryclosti 120-130km/h len s cca 20-25m odstupom, co je zufalo malo. Navyse po zacati je brzdenia, ktore nebolo nijako prudke (auto v pravom pruhu, ktore tocilo video a mohlo ist tych 90km/h stale obiehala a vzdalovala sa od neho vo) vodic skoro 1s nijako nereagoval a prudko zacal brzdit az ked uz bol tesne za nou.
Ja sa obcas tiez lepim na vodica predomnou, napriklad ked spomalujem a nechcem brzdit zbytocne necham sa priblizit na minimum, ale vzdy mam nohu na brzde, aby som nestracal cas jej presunom a ocakavam z jeho strany zabrzdenie. Takisto na dialnici, ak sa na niekoho nalepim, ked sa nechce uhnut mam sice tempomat, ale necumim do mobilu a noha opat na brzde, ak by ma nechcel pustit a chcel nebodaj vybrzdovat. Dovolim si tvrdit, zeby sme zacali brzdit skoro sucasne lebo to pri tej vzdialenosti doslova cakam.
Takze ak uz sa niekto lepi na druhe auto vzdy by mal mat nohu na brzde a ocakavat brzdenie a nie cumenie do mobilu.
Mne sa nezda, zeby v tom bol umysel, umyselny vybrzdovaci dupu na brzdu viacej a opakovane, toto mi prislo skor take chaoticke z jej strany (mozno chcela odbocit doprava pri tej tabuli a rozmyslela si to, tazko povedat.
V kazdom pripade vodic dodavky nedodrzal bezpecnu vzdialenost a nevenoval sa riadeniu dostatocne (vid neskore panicke brzdenie).

^ Odpovědět

#

[Registrovaný] Araneus84, 30.10.2018 09:29 [Upraveno]

"Percentualne je 80% viny na strane vodica dodavky."

Jasně a když se někdo rozeběhne proti útesu a na okraji plánuje zabrzdit, a ty do něj na konci jen trošku strčíš, tak si za pád z útesu může taky na 80% sám, že ? Veď hej, nedodržel bezpečnou vzdálenost od okraje útesu...

V rychlým pruhu nemá nikdo právo bezdůvodně brzdit. Pokud to udělá a způsobí nehodu, je jejím viníkem.
Vina by byla na straně řidiče dodávky až v okamžiku, kdy by ta ženská dupla v rychlém pruhu na brzdu odůvodněně (např. by ji vběhl do cesty člověk/zvíře/apod.).
Na videu je jasně vidět, jak jen přidupla brzdu a pokračovala hned poté dále nezměněnou rychlostí, takže je to celkem jasné.

< Odpovědět

Re: "Percentualne je 80% viny na strane vodica dodavky." Jasně a když se…

[Registrovaný] Yarda, 30.10.2018 12:34

Já na místě řidiče dodávky bych neřešil, proč ta ženská zdržuje v rychlém pruhu. Zpomalil bych, abych dodržel bezpečnou vzdálenost a kdybych viděl, že tam zdržuje dál, tak bych zajel do pravého pruhu, ať si ji vybliká někdo jiný.
Třeba té paní ještě neoschnul inkoust na řidičáku a zpanikařila, když se podívala do zpětného zrcátka nebo jí zrovna chcípnul motor, nebo se jí udělalo nevolno, nebo.... to ať řeší ti co pomáhají a chrání. Řidič dodávky to rozhodně "řešit" neměl. Pán Bůh ho potrestal.

< Odpovědět

Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

#

[Moderátor] fleg, 31.10.2018 10:00

Presne tak, v prvom rade riesim svoje povinnosti (bezpecna vzdialenost), v druhom rade som uz velakrat podobnu situaciu riesil presne ako popisujes. Auto, ktore bokovalo rychlejsi pruh som obehol jednoducho z prava...samozrejme plynulou subeznou jazdou, takze som neporusil ziadne nariadenie o tom, ze z prava sa neobieha;o).

< Odpovědět

Re: "Percentualne je 80% viny na strane vodica dodavky." Jasně a když se…

[Moderátor] fleg, 31.10.2018 09:57

Ukaz mi, kde je napisane, ze sa na ceste (alebo ako to ty nazyvas v rychom pruhu) nemoze brzdit.
Ty nazyvas jej brzdenie bezdovodne. Ako vies, ze take bolo? Mne sa napriklad zdalo, ze si na poslednu chvilu vsimla tabulu s navestim a chcela najprv odbocit, a preto pribrzdila. Cize z mojho pohladu dovod mala.
Navyse ona na tu brzdu nedupla, pribrzdila (to je rozdiel) a keby sa vodic dodavky venoval dostatovne riadeniu tak hoci nedodrzal bezpecnu vzdialenost ubrzdil by to.
Na videu ja vidim jasne naopak to, ze po jej pribrzdeni pokracoval vodic dodavky rovnakou rychlostou, pretoze si ani nevsimol, ze pribrzdila a az nasledne zacal panicky brzdit, co sposobilo jeho nehodu.
Vsetko ostatne su len dohady.
Btw dobry vodic od zleho sa lisi tym, ze nedava pozor len na svoje spravanie, ale aj na spravanie ostatnych a predpoklada ich zlyhanie. Napriklad ak obiehas autobus na zastavke mal by si ocakavat, ze ti niekto spoza neho vybehne, ak vidis auto na vedlajsej ceste mal by si ocakavat, ze sa moze nahle pohnut a vojst ti do cesty, pri obiehani cyklistu by si mal mat min 1-2m medzeru, pretoze mozes ocakavat, ze cyklista sa bude vyhybat vytlku na ceste a vojde ti do cesty a pod.
Ja to riesim tak, ze va takychto pripadoch mam nohu na brzde a nie na plyne, pretoze sa snazim predvidat.

< Odpovědět

Re: Ukaz mi, kde je napisane, ze sa na ceste (alebo ako to ty nazyvas v ry…

[Registrovaný] Araneus84, 31.10.2018 12:30 [Upraveno]

Ano, řidič dodávky není žádný génius/dobrý řidič/atd. (zjevně). Na tom se tu asi všichni shodneme. A co jako ?

Když se na prodávacích akcí prodávají předražené hrnce důchodcům, tak by tu určitě nikdo nenapsal: Veď já bych si ty hrnce nekoupil. Můžou si za to sami. Je to jejich vina.

Proč by se mělo každé skupině obyvatel měřit různým metrem ?¨
Společnost se usnesla na tom, že je třeba chránit slabé/malomyslné/neschopné, apod. a říká se tomu sociální stát, takže tuto ochranu prostě požívají všichni takoví, ať se to někomu líbí nebo ne (mně se to třeba taky nelíbí, ale prostě taková jsou pravidla).

"Ukaz mi, kde je napisane, ze sa na ceste (alebo ako to ty nazyvas v rychom pruhu) nemoze brzdit."
Toto vyplývá z ustanovení, že řidič je povinen se v provozu na pozemních komunikacích chovat tak, aby nezpůsobil dopravní nehodu. Dupnutí na brzdu na dálnici v rychlém pruhu, když ve zpětném zrcátku vidím, že mě dojíždí dodávka, namísto toho, abych přejel do pomalejšího pruhu, tomuto ustanovení jednoznačně odporuje.

< Odpovědět

Re: Ukaz mi, kde je napisane, ze sa na ceste (alebo ako to ty nazyvas v ry…

[Registrovaný] Araneus84, 31.10.2018 16:32 [Upraveno]

Nejde mi už editovat ten příspěvek, ale tady máš další ukázku "nedodržení bezpečné vzdálenosti". Soud si "kupodivu" nemyslel, že vinu nese ten, kdo už nestihl zabrzdit, nýbrž ten pitomec, který na dálnici zabrzdil. Taky se mu třeba chtělo jen čůrat...
https://www.novinky.cz/krimi/487799-vybrzdil-na-dalnici-d10-auto-a-zabil-kojence-odsedi-si-definitivne-11-let.html

< Odpovědět

#

[Moderátor] fleg, 01.11.2018 11:46

Zase manipulujes...tvoj priklad je predsa klasický pripad vybrzdovania. Obehnes niekoho a následne ho "potrestas" vybrzdenim. Ta zenska ho obehla a nasledne dupla na brzdu? Pises o rovnom prístupe pre všetkých, ale ty naopak nerozlusujes a neberies do úvahy podstatne detaily.
Este raz, ina na brzdu nedupla, pribrzdila, to, ze videla dodavku v spataku je len domnienks, ze to spravila umyselne tiez...navyse nicim nepodlizena. Tvoj vodic sa priznal, ze konal umyselne, a preto bol odsudeny.
Stale mas pocit, ze su to pirovnatelne pripady?

< Odpovědět

Reklama

Přispět do debaty Zpět na debaty Nahoru

Reklama

© 2005-2018 Poradna.net – info@poradna.net, Google+