Registrovat se | Přihlásit se

[Debaty] [Počítače] [Teraristika] [Akvaristika] [Kutilství] [Hry] [Právo] [Ekonomika]

[Domů] > Debaty > Co je to za pavouka?

Co je to za pavouka?

[Registrovaný] kata21, 16.03.2016 18:01, Debata, 27 příspěvků (559 zobrazení) [Upraveno]

Ahoj,prosim vas,vite nekdo o jakeho pavouka se jedna a jestli neni jedovaty? Mame jich v okoli domova plno, nekdy se dostanou i do domu. Bydlime ve starem dome. Nejvice se pavouci vyskytuji ve sklepe. Malí i velcí. Nekteri jsou vetsi, nez ten na obrazku. Jsem z nich vydesena...

Přispět do debaty

Reklama
Předmět Autor Datum
Tak tohle mít doma, tak už nemovitost visí na trhu s relitama a já byd… icepower32 16.03.2016 18:20
To máte pravdu, uvažuji o tom :-D Hrozně se jich štítím.. kata21 16.03.2016 19:12
Nejspíše Pokoutník domácí. Kurt 16.03.2016 18:28
Na toho jsem už koukala na netu, ale na fotkách vypadá hnědý. U nás js… kata21 16.03.2016 19:14
Tyto máme doma v garáži. Říkáme jim Lopaťáci, to protože je člověk mla… IkaSGC 18.05.2016 11:05
Ten sprej na pavouky je skvělej, mám vyzkoušeno. Ideální je, nastříkat… RITCHI 18.05.2016 19:47
Jo jsou to potvory, nedávno jsme rušili víno které se nám popínalo u g… IkaSGC 19.05.2016 09:20
Jo, jo. Jak se chvěje zem, je to známka, že je přelopaťákováno...:-D poslední RITCHI 19.05.2016 22:46
Každopádně děkuju. kata21 16.03.2016 19:39
Co je tenhle zač? lost johnny 16.03.2016 19:17
Agriope bruennichi.Křižák pruhovaný.Tohle dávej spíš vedle na Terarist… Nuty 16.03.2016 19:28
Díky. lost johnny 16.03.2016 19:33
Pokud vím, v Česku se člověku nebezpečně jedovatí pavouci nevyskytují.… touchwood 17.03.2016 08:45
Pavouci v baráku jsou hlavně pěknej hnus ]:( Žádné zvíře se mi nehnusí… L-Core 17.03.2016 09:38
Taky je nemusím, ale vzhledem k tomu, že manželka je nemusí násobně ví… Moas 21.03.2016 08:39
čert ví, nesnáším ty brouky co mají tisíc nohou (resp. se jich štítím)… kmochna 22.03.2016 06:59
Ovšem téměř všichni pavouci vyskytující se v ČR jsou jedovatí (krom če… Kurt 17.03.2016 09:43
já mám zato, že i kdyby kousnul, tak neprokousne. toho křižáka pruhova… kmochna 17.03.2016 13:03
Nespoléhal bych na to. ;-) Kurt 17.03.2016 14:32
já bych k tomu nešel. foceno z uctivé vzdálenosti. kmochna 17.03.2016 14:39
Já reagoval na tu první část. Kurt 17.03.2016 14:40
jj. někdo mi to tvrdil. že u nás jsou ty potvory tak malý, že nemají s… kmochna 17.03.2016 14:49
Zrovna ti pokoutníci úplně malí nejsou a kousnout člověka dokáží - urč… Kurt 17.03.2016 14:52
vždycky jsem si myslel ale, že jsem k sežrání.:)) kmochna 17.03.2016 14:54
Snadněji a ochotněji bolestivě kousne třesavka než pokoutník (a parado… Roker 17.03.2016 20:29
já mám rád johany- přejdou bytem, když ne vezmu a jdu. před lety byla… kmochna 17.03.2016 20:44
Rekl bych, ze pokoutnik domaci, mozna stajovy. A k diskuzi ohledne ko… helemese 23.03.2016 21:42

Re: Co je to za pavouka?

[Registrovaný] icepower32, 16.03.2016 18:20

Tak tohle mít doma, tak už nemovitost visí na trhu s relitama a já bydlím na hotelu.. :-?

^ Odpovědět

#

[Registrovaný] kata21, 16.03.2016 19:12

To máte pravdu, uvažuji o tom :-D Hrozně se jich štítím..

< Odpovědět

Re: Co je to za pavouka?

[Moderátor] Kurt, 16.03.2016 18:28

Nejspíše Pokoutník domácí.

^ Odpovědět

Re: Nejspíše Pokoutník domácí.

[Registrovaný] kata21, 16.03.2016 19:14

Na toho jsem už koukala na netu, ale na fotkách vypadá hnědý. U nás jsou jen černí. Tak nevím, zda to může být on.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] IkaSGC, 18.05.2016 11:05

Tyto máme doma v garáži. Říkáme jim Lopaťáci, to protože je člověk mlaskne lopatou a oni jdou dál. Převážně vydrží 1-3 rány lopatou než se zastaví. Lopaťák královský (dorůstající se odhadem 5-15cm) snese i desítky ran než padne (jeden nám ohnul i hliníkovou lopatu). Poslední dobou se osvědčil sprej přímo určený na hubení pavouků. Jen je potřeba dávat pozor při hubení lopaťáka královského. Pokud je třeba někde na zdi a postříkáme ho asi minutovým proudem tohoto spreje tak lopaťák asi po 5 min ztratí balanc a padne k zemi. Problém je v momentě jeho dopadu, dopady jsou celkem tvrdé a pokud by tam leželo třeba sklo nebo měl někdo nohu, může to skončit demolicí tohoto předmětu nebo zlomeninou. Ty potvory opravdu něco váží.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] RITCHI, 18.05.2016 19:47

Ten sprej na pavouky je skvělej, mám vyzkoušeno. Ideální je, nastříkat mu to přímo do očí. Pavouk na krátkou dobu oslepne, a jak se překotně snaží dostat poslepu do nějakého úkrytu, v plné rychlosti narazí na zeď a zabije se. IMHO, lopaťáci jsou velmi odolní, a na oslepnutí je obvykle třeba dvojité dávky... (tzn. do každého oka dvakrát) :-D

< Odpovědět

#

[Registrovaný] IkaSGC, 19.05.2016 09:20

Jo jsou to potvory, nedávno jsme rušili víno které se nám popínalo u garáže a samozřejmě jich tam bylo asi 8 kousků, ale jakých. Jeden dokonce dostal cca půlku obsahu spreje než povolil. Přitom ten sprej je opravdu výkonný. Když ten pavouk z výšky asi jednoho metru padal na zem, nejen že byl dost hlasitě slyšet dopad, ale i země se zachvěla. :D Jsou to potvory. :D

< Odpovědět

# poslední

[Registrovaný] RITCHI, 19.05.2016 22:46

Jo, jo. Jak se chvěje zem, je to známka, že je přelopaťákováno...:-D

< Odpovědět

#

[Registrovaný] Nuty, 16.03.2016 19:28

Agriope bruennichi.Křižák pruhovaný.Tohle dávej spíš vedle na Teraristickou poradnu.

< Odpovědět

Re: Co je to za pavouka?

[Moderátor] touchwood, 17.03.2016 08:45

Pokud vím, v Česku se člověku nebezpečně jedovatí pavouci nevyskytují. Myslím, že jsem kdesi četl, že na lukách lze narazit na lehce jedovatý import z jižních krajin (zase imigranti!!! :-)), ale ani tyto druhy nejsou vyloženě nebezpečné.

Jinak osobně se domnívám, že pavouk v baráku znamená příznivé mikroklima. ;-)

^ Odpovědět

Re: Pokud vím, v Česku se člověku nebezpečně jedovatí pavouci nevyskytují.…

[Moderátor] L-Core, 17.03.2016 09:38

Pavouci v baráku jsou hlavně pěknej hnus ]:(
Žádné zvíře se mi nehnusí tak jak oni (vím, nemohou za to).

< Odpovědět

#

[Registrovaný] Moas, 21.03.2016 08:39

Taky je nemusím, ale vzhledem k tomu, že manželka je nemusí násobně více, jsem vždycky zachráncem a likvidátorem já.
Nechť žije Biolit a tlusté podrážky od bot.

Onehdy jsem si říkal, kde se v lidech vlastně bere ta fobie z hadů, pavouků atp... Je to geneticky dané? Vždyť člověk při narození je tabula rasa... vštípí to do nás rodiče, že "pavouci jsou fuj"?
Když bych dítěti tvrdil, že to chlupaté kotě, se kterým si hraje, je nebezpečné a že z něj mám strach, začne se taky bát?

< Odpovědět

#

[Registrovaný] kmochna, 22.03.2016 06:59

čert ví, nesnáším ty brouky co mají tisíc nohou (resp. se jich štítím), nikdo mi nikdy neříkal, nevštěpoval. stonožka mi nevadí.

< Odpovědět

Re: Pokud vím, v Česku se člověku nebezpečně jedovatí pavouci nevyskytují.…

[Moderátor] Kurt, 17.03.2016 09:43

Ovšem téměř všichni pavouci vyskytující se v ČR jsou jedovatí (krom čeledi pakřižákovitých). :-)
Nebezpečí samozřejmě hrozí minimální - už proto, že pavouk jen tak ze srandy nekousne. Jed si vyrábí poměrně složitě a potřebuje jej k přežití.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] kmochna, 17.03.2016 13:03 [Upraveno]

já mám zato, že i kdyby kousnul, tak neprokousne. toho křižáka pruhovanýho jsme taky viděli. dobrý hovado.

edit// tuna http://tera.poradna.net/q/view/277466-co-je-to-za-pavouka

< Odpovědět

#

[Moderátor] Kurt, 17.03.2016 14:32

Nespoléhal bych na to. ;-)

< Odpovědět

#

[Registrovaný] kmochna, 17.03.2016 14:39

já bych k tomu nešel. foceno z uctivé vzdálenosti.

< Odpovědět

#

[Moderátor] Kurt, 17.03.2016 14:40

Já reagoval na tu první část.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] kmochna, 17.03.2016 14:49

jj. někdo mi to tvrdil. že u nás jsou ty potvory tak malý, že nemají sílu prokousnout kůži...

ale kdysi byl průser, že našli piraně v brněnské přehradě co přežili zimu. takže máš pravdu, možný je všechno.

< Odpovědět

#

[Moderátor] Kurt, 17.03.2016 14:52

Zrovna ti pokoutníci úplně malí nejsou a kousnout člověka dokáží - určitě do zvládne P. tmavý a P. stájový. Ale nemá cenu se nějak děsit, jak jsem psal výše - ono se jim do toho kousání nechce, je jim jasný, že kmochnu nesežerou. :-p

< Odpovědět

Re: Zrovna ti pokoutníci úplně malí nejsou a kousnout člověka dokáží - urč…

[Registrovaný] Roker, 17.03.2016 20:29

Snadněji a ochotněji bolestivě kousne třesavka než pokoutník (a paradoxně třesavky doma "chovám" kvůli mé arachnofobii právě proti pokoutníkům, kterých jsme po dokončení baráku měli hafo. Docela zvláštní, ale ty třesavky mi vůbec nevadí.)
Jinak od Kžižáka obecného jsem osobně viděl prokousnutou kůži na zápěstí, ale to byla docela haluz (byl přimáčknut v rukávu) a byl to fakt "kus pavouka". Jediný druh pavouka, který umí fakt bolestivě kousnout, u citlivějších lidí i s následky intoxikace je u nás, celkem "nově" se vyskytující, Zápřednice jedovatá, ale i tu je třeba docela "přemlouvat". pokud ji zrovna neotravuješ, když chrání kokon s vajíčky...

< Odpovědět

#

[Registrovaný] kmochna, 17.03.2016 20:44

já mám rád johany- přejdou bytem, když ne vezmu a jdu. před lety byla "invaze" na náš byt- mrchy si zkracovali cestu přes lodžii, okna, byt, pokoje, okna. proč obcházet blok. já doufal že jeden pavouk zůstane, zahrnul bych ho masařkama. zůstal tam nejohana, neupletl sítě, čučel v rohu lodžie- jsme si ho předcházeli- masařku jsem mu přinesl a nic. od babičky mám vychování, že pabouček se nesmí zabít, přítulka to samé.

< Odpovědět

Re: Co je to za pavouka?

[Registrovaný] helemese, 23.03.2016 21:42

Rekl bych, ze pokoutnik domaci, mozna stajovy.

A k diskuzi ohledne kousnuti. On i pokoutnik umi bolestive kousnout. Pro pavouka je ale vyroba jedu velmi energicky narocna a velmi, velmi s nim tedy setri. Aby vas kousnul, nestaci ho ani chytnout. Musite ho vzit do dlane a pomali mackat,aby se citil opravdu velmi ohrozen. Pak kousne...ovsem pokud je mensi, nemusi prokousnout kuzi. Pokud ji prokousne, prijemne to nebude, smrtelne taky ne. Nicmene sance, ze vas pokoutnik kousne ja vazne mala. Jak rikam, do nej nestaci ani rypnout...a mozna se necha i rozmacknout,aniz by kousnul. Jsou to blbci :)

Dale u nas dokaze kousnout i krizaci ci tresavky. A osobne jsem dostal kousanec od zaprednice. Nic prijemneho, ale pokud neni nejaka neprimerena reakce, pak ani nic vyznamneho. Asi jako kdyz bodne vosa. Obtezuje to, ale clovek normalne dal funguje.

Obecne ale plati, ze pavouci setri jedem a jejich agresivita je naprosto minimalni. Kousnou jen pri velkem ohrozeni. Plytvat cennym jeden na nejakyho prerostlyho prudice se nevyplati :) Vydesena z nich byt urcite nemusis a pokud to je problem, nekoho pozadej, aby se jich zbavil. Ale brzo tam budou jini...

^ Odpovědět

Reklama

Přispět do debaty Zpět na debaty Nahoru

Reklama

© 2005-2017 Poradna.net – info@poradna.net, Google+