Velitel kolony asi stanovil blbě rozestupy jednotlivých vozidel. Jiný je rozestup na normální silnici a jiný bude na dálnici. Další věcí je co dělá či nedělá velitel vozu. Jízdy v kolonách jsem jako velitel vozu na vojně zažil mnohokrát a troufám si říci , že díky mé zvýšené pozornosti se našemu vozidlu havárie vyhýbaly. Bylo to také tím, že jsem měl před vojnou řidičák na náklaďák a něco naježdíno. Jinak to bylo co výjezd tak nějaký problém. V posádkách na rovinách v 70 letech minulého století jezdila spousta civilů do práce na neosvětlených kolech. Poplach se písknul většinou mezi 4 až 5 hodinou ráno a po vyjetí z kasáren to bylo mezi 5 až 6 hodinou, na silnicích plno cyklistů a na problém bylo zaděláno.
Ještě k tomu poškození OT. V Litoměřicích se v roce 1976 srazila Praga V3S s OT64. Pragovka normálně odjela, pro OT musel přijet vyprošťovák a OT šlo rovnou do dílen.
V roce 1968 se naše Volha dostala do kolony tanků "osvoboditelů" a od té doby si pamatuji, nikdy se necpat do vojenské kolony.