Panstvo - s tým už nič neurobíte! Vrchnosť sa rozhodla! Občan je pre nich len produkt. Im ide o tzv. optimalizáciu - t.z. zvýšiť si zisky, znížiť počet zamestnancov. Že sa bude na pošte dlhšie čakať? Pre vrchnosť MALIČKOSŤ, nepodstatné. U nás tiež rušia pobočky - kde bývam sme mali pobočku pre celé sídlisko - zrušili ju, pričom si tam dôchodcovia dochádzali pre dôchodky, vyplácali poukážky, bola tam i balíkova služba. Teraz sa kvôli tomu chodiť na hlavnú poštu, čo je 3km (pre dôchodcu často dosť ďaleko), nevraviac o podaní balíka. A čo sa týka času - v tej pobočke sa čakalo max. 10 minút, teraz na veľkej pošte dali ten lístkový systém a výsledok? Miesto 10 minút sa tam čaká od 20 do 40 minút, pretože i napriek tomu, že je tam 6 priehradok (okienok), pracujú často len 2-3! Ale prepustili pracovníkov z malej pošty, počet doručovateľov sa tiež zredukoval a ten doručovateľ miesto 10 panelákov na jednej ulici musí "obslúžiť" i 20 panelákov na 2-3 uliciach (ale platy im nezdvihli, len im zvýšili objem tých zásielok).