Pro Flega a ostatní, zkusím popsat můj pohled.
Škola by měla dát dětem základy a všeobecný rozhled. Veškerá výuka čehokoliv by měla být vyvážená. Ve škole by neměla převládat ideologie.
Líbilo by se mi, pokud by byla hodina, která by se věnovala islámu, historii, symbolice a klidně i s návštěvou mešity.
Ale musela by následovat hodina, která by se věnovala křesťanství o obdobným obsahem a návštěvou kostela, vysvětlením symboliky. A další hodina, která by probrala budhismus a další rozšířená náboženství. Tím by děti získaly přehled. Tohle není o tom, aby se děti staly věřícími, ale aby se seznámily s tím, že tu náboženství jsou a o čem jsou.
To platí i o LGBTQ+. Pokud bude ve škole přednáška o tom, že být lesba nebo homosexuál je normální, musí následovat i přednáška, že být hetero je normální a že děti se (zatím převážnou většinou) rodí právě z hetero svazku.
Pokud bude přednáška jen o lesbách a homosexuálech, je to propagace.
Pokud bude přednáška jen o křesťanství nebo jen o islámu, je to propagace.
Pokud bude škola vyvěšovat duhové vlajky, je to propagace a prostě to do školy nepatří.
Pokud by to ani teď nebylo jasné, zkusím příklad z matematiky. Představ si, že učitel matematiky bude nadšenec do signálů a polovinu školního roku stráví výukou Fourierovy transformace. Pak je to propagace, protože upřednostňuje něco na úkor něčeho jiného.