K milionu užitečných věcí - třeba zavolá zákazník, že mu něco blbne, zařízení má v záruce a je ve svých požadavcích hodně náročný, až arogantní. Samozřejmě, že bližší údaje o nákupu si nepamatuje, neví přesný datum, firmu a pod., ale přesně ví, že je to ještě v záruce a chce dané zařízení okamžitě opravit nebo nejlépe vyměnit. Dokud nevím bližší informace, tak se zákazníkem mluvím obezřetně, nechci jej zbytečně naštvat, pokud je to opravdu stálý zákazník, zařízení má ještě v záruce a dokonce třeba uplynulo jenom pár měsíců záruky.
Jenže podle historie hovorů zjistím, že jsem s ním naposledy mluvil před 3-4 lety a podle dalších pomůcek, třeba emailů a faktur z daného období zjistím, že nejenom dané zařízení již dávno není v záruce, ale že dotyčný jej zakoupil u jiné firmy a u mě tenkrát poptával jenom nějaké levné příslušenství. Při další komunikaci se tudíž role kardinálně mění, dotyčný je v roli prosebníka a já rozhoduji, jestli mu vyjdu vstříc, byť to není přímo můj zákazník, nebo jej rovnou vyfuckuji, jelikož při předchozí komunikaci byl dost arogantní.
A takových případů mám několik měsíčně, nebo dokonce týdně. Prostě desetiletá historie fakturace, emailů a telefonických hovorů mi dohromady dává rychlý a silný nástroj na dohledávání potřebných informací o zákaznících. Takový pasivní CRM bez nutnosti psát poznámky ke každému hovoru, jak mi to nabízeli ve vlákně o iPhone, kde jsem tuto funkci poptával.
Ovšem i u běžných uživatelů je to užitečná věc - stačí vědět den a zjistíš číslo, nebo opačně vědět číslo a zjistíš den. Zrovna teď mám na návštěvě známou, která mi tvrdila, že danou funkci nevyužívá, ovšem když ji v drahém a jednorázovém roamingu (přijmutím hovoru se aktivuje bezplatný příjem hovorů v daný den a strhne se částka v řádu stokorun) otravovalo pár čísel, tak se podívala do historie volání a aspoň přibližně zjistila, jestli to je důležité nebo není a přes Internet zavolala zpět.