Chybí ti bod č.4 - zavoláte na pojišťovnu viníka, tam si s operátorem oba pokecáte, dostanete instrukce co a jak a kde opravit. Obvykle to bývá tak, že pojišťovna zajistí odtahovku a především pošle odhadce škod, ten se na to podívá a pak už je to různý - někdy nabidnou odhadovanou cenu opravy na ruku a ty si dělej s autem co chceš, nebo mají svoji síť servisů, kde to opraví a pojišťovna zacvaká, nebo se dohodnete jinak.
Když mně borec nadrbal zadní nárazník, tak jsem ho dotlačil k uznání viny, sepsali jsme protokol, zavolali na jeho pojišťovnu a oni dali instrukce, co a jak - opravit v nějakým značkovým servisu (zvolil jsem Škodovku, i když mám jinou značku, protože je to nejbližší značková opravna,) poškozený nárazník ponechat pro pojišťovnu. Dojel jsem do servisu a vyřídil se servisákem, oni se spojili s pojišťovnou, já si pak jen vyzvednul opravený auto a podepsal pár papírů.
Takže shrnuto - fakturování opravy řeší servis s pojišťovnou, nikoliv ty. Pokud jde o různý ceny dílů, to jsem ještě neřešil, ale zeptat se na to můžeš přímo té pojišťovny.