Ach zase ta fyzika :(
Ahojte,viem že to tu nepatrí ale mám zase problém s fyzikou, dokáže mi niekto poradit ? veľa som v škole vymeškal a budem rád za každý tip ale postup ( poprípadne výsledky ), sám to nezvládnem a určite sa tu niekto múdry nájde.. posielam v link-och. ( je to tažké ) :/
http://prntscr.com/5rzg2w
http://prntscr.com/5rzgde
Ps : je to učivo pre základnú školu ( prosím žiadne odborné výrazy ) :) vopred ďakujem.
To fakt v té škole není mluvící učitel a spolužáci nebo jsi jenom hloupý a líný?
bohužial v našej škole to ide dole vodou... potrebujem poomoc, a v dnešnej dobe som nenašiel ani jedného ochotného, preto sa obraciam na vás..
Obracíš se správně, jenomže já nic nevím a navíc mám sklerozu.
Do školy jsem chodil před půlstoletím. Neboj, taky se vypracuješ.
Učebnice vám už nedávají?
Na co? Však mají počítače, ne?
Par poznamek k uloze cislo 1)
a) vychazej z tlaku, kterym zavazi pusobi na hladiny - ty jsou stejny. Tlak je sila na plochu. Nacpi to nejdriv do rovnice, je tam spousta konstant a i promenejch, ktery se vzajemne vykrati.
bc) furt to samy, akorat na druhy strane pribude fiktivni zavazi, ktery je tvoreny vodou.
K uloze cislo 2)
To je chytak od zacatku do konce - pri skladani je prace zaporna(jako vodni elektrarna generuje praci z rozdilu hladin, tak i brigadnik...). a "je-li bremeno neseno, prace se nekona"(to je ten cosinus...). Vlastne to cely vyjde tak, ze brigadnik zadnou praci nevykonal, naopak uvolnil praci(energii) ktera je v materialu obsazena. Bez ohledu na to, ze je utahanej jak kote. Jako bonusovou ulohu muzes spocitat, o kolik se brigadnik uvolnenou energii zahral(uvazuj brigadnika z vody)