Proč vůbec chceš dál studovat? Třeba by tě zaujal nějaký učební obor.
no to by nebylo špatné .. maturitu bych si pak dodelal ..
máš hodně učnáků i s maturitou, takže no problema
S těmito výsledky bude nejlepší učňák, existují i učební obory s maturitou. Co Tě baví ?
hodně me baví dělat z pc třeba programatora nebo neco takeho
Naprogramovals už něco?
webovky umis ? nebo nejaky programovaci jazyk ? skoly kde se tohle uci jsou ale tezky.
Hm.. Těžký, podle toho z jakého pohledu to bereš, mě to například zlepšilo vysvědčení, protože již nemám hudebku a výtvarku...
Takže matematiku zvládáš?
A ty čtverky máš kvůli tomu, že sereš na učení, nebo se učíš, ale prostě ti to nejde? Ono jenom podle známek se moc soudit nedá. Pokud jsi ten první případ a byl bys ochotný s tím něco dělat, tak si kidně tu maturtu po nějakém učňáku doděláš. A pokud ti učení fakt nejde a jsi zručný třeba manuálně, tak zkus jít třeba na automechanika nebo na zedníka. Stydět se za to nemusíš, občas je slyšet, že kvalitních řemeslníků je velký nedostatek a naopak študáků s maturitou přebytek, tak bys měl možná i výhodu.
Kvalitních řemeslníků je nedostatek, ale obávám se, že učňáky tohle nespasí. Kvalitní řemeslník totiž kromě manuální zručnosti umí komunikovat s lidmi, umí najít nejvhodnější řešení (v rámci své specializace a zkušeností, které se neustále snaží rozšiřovat), to realizovat a být spolehlivý. A takové vlastnosti většina těch, kteří jdou na učiliště, nemají. Ideálem větších společností na nižší technické profese je pak vedle těchto vlastností i jazyková vybavenost alespoň jednoho světového jazyka. Tohle levou zadní pochopitelně splní většina vysokoškoláku (manuálně zručných), ale málokdo z učiliště, které dnes slouží jako odkladiště a v podstatě konečná ve vzdělávání. A to co chybí by si ovšem měli odnést už ze základky.
Z toho by ovšem vyplývalo, že až budu shánět řemeslníka na vodu, tak budu koukat, jestli má aspoň bakaláře. Není to ujetý? Komunikovat s lidmi = umí česky a umí pozdravit. Najít nejvhodnější řešení v rámci specializace, realizace = má ten učňák a něco ho naučili. Být spolehlivý = chce tu práci dělat (když spolehlivý nebude, nikdo od něj tu práci nebude chtít). Jestli slouží učiliště jako odkladiště, tak proto, že každý chce, aby mu chlívek u baráku stavěl přinejmenším inženýr. Odepisovat řemeslníka jen proto, že neumí jeden světový jazyk je už vyloženě praštěný. Znám poměrně úspěšné podnikatele v IT, co neumí kváknout jinak, než česky...
Ať si najde něco, co by ho mohlo bavit a to se vyučí. Když ho to bavit bude, je to základní předpoklad k tomu, že to bude dělat dobře. A nástavbu si může udělat vždycky.
V tomhle s tebou nebudu úplně souhlasit. Co se týká komunikačních schopností, musí být schopen si před zákazníkem své řešení obhájit. Mě například odpověď "uděláme to takhle" nestačí a vždycky se ptám proč. Pro některé obory je třeba nutní znalost (byť spíše intuitivní, selským rozumem) fyziky a geometrie. Lidi z učnáku se hodí jako maso do mlýnku velkých montoven (ta nejdebilnější práce). Kvalitní řemeslník je velmi žádaný a pouze učňák z člověka řemeslníka neudělá. A to nemluvím o těch kovářích, brusičích skla atd kteří tvoří a jsou žadaní třeba v celé Evropě. Na půl roku odjedou a dalšího půl roku dělá, co ho baví, protože má na ten rok vyděláno.
Ono to chce krom vyučení v oboru mít i trochu nějakej ten talent, především zručnost a schopnost vymyslet řešení, takže nemusí být matematik a jazykář, ale hlavně šikovnej - je mi k ničemu, když mi to okecá, když to pak nefunguje. Znal jsem takovýho automechanika, hubu plnou keců, všechno vysvětloval, ale že auto na LPG blbě jede, na to nepřišel (jiná sada trysek, přitom to tam sám montoval). A zručnosti sebelepší škola nenaučí.
Pravdu díš. Měl jsem spolužáka, na učení blbej jak vagón bláta. Vyučil se uměleckým kovářem a živí se tím. Co jsem se s ním bavil, tak je spokojen a spíš si ze zakázek vybírá on, než že by neměl do čeho píchnout.
V rodné dědině jsme taky měli uměleckýho kováře. Ono jich moc není a furt se najde dost lidí, co by si přáli k baráku kovanej plot, bránu, nebo zábradlí.
kvalita účňáků je hrůza, kamarád měl na výpomoc skoro již vyučeného instalatéra a odpad udělal s odtokem do kopce...
...až budu shánět řemeslníka na vodu, tak budu koukat, jestli má aspoň bakaláře. Není to ujetý?...
Tohle má částečně na svědomí C. & K. Slavná Evropská Ůnyje. Třeba když dřív vyšla zdravotní sestřička ze zdrávky, tak mohla pracovat. Teď když chce píchat (injekce), musí k tomu mít speciální kurs píchání (injekcí).
Teď když chce píchat (injekce), musí k tomu mít speciální kurs píchání (injekcí).
Ale je to pravda, v rodině máme zdravotní sestru a musí se průběžně vzdělávat, protože to po ní požadují.
Btw. není to úplně na škodu, když požadují po zaměstnancích se dál vzdělávat, ne?
Tak lékaři obecně ze zákona vždy se musí vzdělávat a konat dle nových metod atp.
Když ti ten kurz zaplatí nebo dostaneš na vzdělávání pracovní volno, tak ne. Když si to máš platit ze svého a vzdělávat se v osobním volnu, je na zvážení, jestli se to za ty peníze vyplatí.
Proč vůbec chceš dál studovat? Třeba by tě zaujal nějaký učební obor.
no to by nebylo špatné .. maturitu bych si pak dodelal ..
máš hodně učnáků i s maturitou, takže no problema
S těmito výsledky bude nejlepší učňák, existují i učební obory s maturitou.
Co Tě baví ?
hodně me baví dělat z pc třeba programatora nebo neco takeho
Naprogramovals už něco?
webovky umis ? nebo nejaky programovaci jazyk ?
skoly kde se tohle uci jsou ale tezky.
Hm.. Těžký, podle toho z jakého pohledu to bereš, mě to například zlepšilo vysvědčení, protože již nemám hudebku a výtvarku...
Takže matematiku zvládáš?
A ty čtverky máš kvůli tomu, že sereš na učení, nebo se učíš, ale prostě ti to nejde? Ono jenom podle známek se moc soudit nedá. Pokud jsi ten první případ a byl bys ochotný s tím něco dělat, tak si kidně tu maturtu po nějakém učňáku doděláš. A pokud ti učení fakt nejde a jsi zručný třeba manuálně, tak zkus jít třeba na automechanika nebo na zedníka. Stydět se za to nemusíš, občas je slyšet, že kvalitních řemeslníků je velký nedostatek a naopak študáků s maturitou přebytek, tak bys měl možná i výhodu.
Kvalitních řemeslníků je nedostatek, ale obávám se, že učňáky tohle nespasí. Kvalitní řemeslník totiž kromě manuální zručnosti umí komunikovat s lidmi, umí najít nejvhodnější řešení (v rámci své specializace a zkušeností, které se neustále snaží rozšiřovat), to realizovat a být spolehlivý. A takové vlastnosti většina těch, kteří jdou na učiliště, nemají. Ideálem větších společností na nižší technické profese je pak vedle těchto vlastností i jazyková vybavenost alespoň jednoho světového jazyka. Tohle levou zadní pochopitelně splní většina vysokoškoláku (manuálně zručných), ale málokdo z učiliště, které dnes slouží jako odkladiště a v podstatě konečná ve vzdělávání. A to co chybí by si ovšem měli odnést už ze základky.
Z toho by ovšem vyplývalo, že až budu shánět řemeslníka na vodu, tak budu koukat, jestli má aspoň bakaláře. Není to ujetý?
Komunikovat s lidmi = umí česky a umí pozdravit. Najít nejvhodnější řešení v rámci specializace, realizace = má ten učňák a něco ho naučili. Být spolehlivý = chce tu práci dělat (když spolehlivý nebude, nikdo od něj tu práci nebude chtít).
Jestli slouží učiliště jako odkladiště, tak proto, že každý chce, aby mu chlívek u baráku stavěl přinejmenším inženýr. Odepisovat řemeslníka jen proto, že neumí jeden světový jazyk je už vyloženě praštěný. Znám poměrně úspěšné podnikatele v IT, co neumí kváknout jinak, než česky...
Ať si najde něco, co by ho mohlo bavit a to se vyučí. Když ho to bavit bude, je to základní předpoklad k tomu, že to bude dělat dobře. A nástavbu si může udělat vždycky.
V tomhle s tebou nebudu úplně souhlasit. Co se týká komunikačních schopností, musí být schopen si před zákazníkem své řešení obhájit. Mě například odpověď "uděláme to takhle" nestačí a vždycky se ptám proč. Pro některé obory je třeba nutní znalost (byť spíše intuitivní, selským rozumem) fyziky a geometrie. Lidi z učnáku se hodí jako maso do mlýnku velkých montoven (ta nejdebilnější práce). Kvalitní řemeslník je velmi žádaný a pouze učňák z člověka řemeslníka neudělá. A to nemluvím o těch kovářích, brusičích skla atd kteří tvoří a jsou žadaní třeba v celé Evropě. Na půl roku odjedou a dalšího půl roku dělá, co ho baví, protože má na ten rok vyděláno.
Ono to chce krom vyučení v oboru mít i trochu nějakej ten talent, především zručnost a schopnost vymyslet řešení, takže nemusí být matematik a jazykář, ale hlavně šikovnej - je mi k ničemu, když mi to okecá, když to pak nefunguje. Znal jsem takovýho automechanika, hubu plnou keců, všechno vysvětloval, ale že auto na LPG blbě jede, na to nepřišel (jiná sada trysek, přitom to tam sám montoval).
A zručnosti sebelepší škola nenaučí.
Pravdu díš. Měl jsem spolužáka, na učení blbej jak vagón bláta. Vyučil se uměleckým kovářem a živí se tím. Co jsem se s ním bavil, tak je spokojen a spíš si ze zakázek vybírá on, než že by neměl do čeho píchnout.
V rodné dědině jsme taky měli uměleckýho kováře. Ono jich moc není a furt se najde dost lidí, co by si přáli k baráku kovanej plot, bránu, nebo zábradlí.
Ono není ani to vyučení potřeba, když člověk něco umí. Nejznámější český švec taky není vyučený a všechno se naučil sám.
http://xman.idnes.cz/soukromy-svec-radeck-zacharias-dmb-/xman-rozhovory.aspx?c=A131002_123207_xman-rozhovory_fro
JR_Ewing prostě popsal špičkového řemeslníka.
kvalita účňáků je hrůza, kamarád měl na výpomoc skoro již vyučeného instalatéra a odpad udělal s odtokem do kopce...
Tohle má částečně na svědomí C. & K. Slavná Evropská Ůnyje. Třeba když dřív vyšla zdravotní sestřička ze zdrávky, tak mohla pracovat. Teď když chce píchat (injekce), musí k tomu mít speciální kurs píchání (injekcí).
Ale je to pravda, v rodině máme zdravotní sestru a musí se průběžně vzdělávat, protože to po ní požadují.
Btw. není to úplně na škodu, když požadují po zaměstnancích se dál vzdělávat, ne?
Tak lékaři obecně ze zákona vždy se musí vzdělávat a konat dle nových metod atp.
Když ti ten kurz zaplatí nebo dostaneš na vzdělávání pracovní volno, tak ne. Když si to máš platit ze svého a vzdělávat se v osobním volnu, je na zvážení, jestli se to za ty peníze vyplatí.