Až mě zarazilo jak jsme na tom podobně, taky teď dělám servis CNC (konkrétně hydr. lisů) a do toho servis elektroniky (mobilní telefony a notebooky), ale taky mám dlouholetou zkušenost z podnikání (právě ve druhém z mnou zmíněných oborů). No chtěl jsem se dostat k tomu, že jsem příšel na jednu dost zásadní věc. Ve velké firmě, kde dělám teď jsem se musel naučit, že to holt chodí jinak, než ve vlastním kšeftě, případně v menší rodinné firmě. Člověk nesmí řešit spoustu věcí co se jak dělá a proč a musí si dobře odvést svoji svěřenou práci (alespoň tak by to být mělo, praxe je ale mnohdy jiná, jak vidím kolem sebe). Například vidím, že nějaká součástka je už na hranici živostnosti a bylo by dobré ji vyměnit (firmu by to příšlo příklad na 5000kč), ale pokud na to člověk upozorní, je mu řečeno, že je sice fajn, že si všímá, ale pokud mašina jede, tak se odstavovat nebude. Že až se to zkurví a vezme to s sebou dalších X věcí a nyní mašina bude stát 3 dny a vyjde to na 50tis., už nikdo neřeší... Ze začátku mě toto rozčilovalo i když by mi to mohlo být jedno (typický přístup - moje to není, to ale bohužel neumím), dneska ale vím, že s tím nic nenadělám a snažím se si hledět své práce a tu si odvést tak, abych se za ni nemusel stydět.
Otázka je, zda to v kolosu, který zaměstnává 4tis. lidí jde řešit jinak, třeba podobně jako v té rodinné firmě. Osobně si myslím, že nikoli...