Zapnout všechny blinkry při brzdění v tunelu?
Ave,
všímám si, že když vjedu autem do tunelu, ve kterém je už vytvořená kolona, tak řidiči přede mnou, kteří ke koloně přijíždějí a brzdí, zapínají varovné osvětlení (všechny blinkry). Dokážu si představit, že moderní auta při intenzivním brzdění toto dělají samy, nicméně totok dělají i řidiči starších plechovek. IMHO je to kontraproduktivní, člověk musí jednou rukou pustit řízení a sápat se po spínači.
Marně vzpomínám na to, že bychom se to v autoškole učili, ale přece jenom už jsem z autoškoly venku dlouho a nějaká změna mi unikla. Hledám, googlím, dřív nebo později to snad najdu...
"blikačky" jsou způsob (dle poslední vyhlášky o provozu na poz. komunikacích) jak dát najevo těm za sebou:
1. že se auto blíží ke konci kolony
2. že se prudce brzdí (toto může být automatizovaně)
Moderní auta mívají tlačítko celkem přístupné, a v případě že nejsi/nejdeš do smyku se dá řídit jednou rukou.
ad 1 - je to doporučení a nebo povinnost?
doporučení.
Delam to tak pravidelne a to mam starou Octavku, takze rucne. Podle me je to bezpecnejsi, ne asi vsespasny, ale auto za mnou si urcite vic vsimne vystraznejch blinkru, nez jenom brzdových svetel.
Prakticky denne se s tim setkavam na silnici I / 11 v obci Častolovice, kde je před viaduktem přes zel. trat odbočka do podniku Orsil. Kazdej to tam maze 100 km/h a najednou někdo hodla odbocit přes pruh. Uz xkrát tam do sebe auta vlitly a bylo to seredny . Nejhorsi je situace, když za tebou jede kamion, nejsem videt, ten predemnou odbocuje a nejaky prase zacne ten kamion predjizdet = smrtak je na svete.
Prijde mi to ucinny a tak to delam automaticky .
ja to taky spoustim rucne...je to nejjednodussi jak dat nekomu najevo ze je nejaky problem. pokud ho vidi fajn, kdyz ne tak ho upozornim coz je taky fajn
Taky to tak dělám a mačkám to též ručně. Při plynulým dojezdu to není problém zmáčknout a čudlík je v každým autě snadno dostupnej.
To automatický blikání je jen při prudkým brždění, to bys musel jen tak stopade, aby se ti to při dojetí kolony aktivovalo.
Myslím, že stopade ani potřeba není. Povedlo se mi takhle automaticky sepnout blinkry asi v devadesátce. Jednou, zase tak snadný to není.
Ručně je občas použiju taky.
Na dialniciach je to dokonca viac ako vhodne, pretoze kolonu pred sebou v rychlostiach 120-160km/h zacnes vnimat pomerne neskoro, ty vidis, ze len auto pred tebou pribrzdilo, nevies ako velmi a tak sa casto stava, ze donho tuknes.
Takze robim to aj ja, ked na dialnici zacnem brzdit kvoli stojacej kolone uz davno predtym pustam blikacky nech ti za mnou vedia, ze sa nieco deje a nenaburaju mi do kufra.
Blikám kdykoli, když brzdím z cca 70+ kvůli koloně. Mám starou plechovku, ale úplně netoužím po její destrukci. Taková dálnice je po chvíli dost monotónní, člověk jede většinou rovně, občas malá mírná zatáčka, jede rychle, kilometry jenom naskakují, polovina jezdí na tempomat a čuměj okolo. Stačí přibrzdit a už se dívá do kufru. Máma měla kdysi Fiata Punto asi dva týdny, přibrzdila kvůli koloně, auto za ní taky a další člověk za autem si nevšimnul, že se brzdí a v rychlosti do nich najel.
Taky to dělám, třeba i na dálnici. Je to rozhodně lepší, ti za tebou vidí, že dobrzďuješ ke konci kolony a mají čas se na toto připravit. V momentě, kdy začne blikat čtyřmi auto za mnou, tak ty blinkry vypínám, vím tím, že to řidič zaregistroval.
Můj vůz to nepouští automaticky, ale spínač varovných blinkrů je krásně dostupný uprostřed palubní desky, že jeho zapnutí zabere fakt minimum času a ani na něj nemusím koukat.
ani mi to nepřipomínej, měl jsem Mondeo z půjčovny, venku bylo přes třicet, na dálnici v rajchu přede mnou kolona, šáhnul jsem po paměti na to velký tlačítko uprostřed.... a spustil jsem odmrazování předního okna. V tu ránu na měl fičel horkej vzduch ze všech stran, uvařenej jsem to nějak dobrzdil a hledal, kde se to vypne
No jasný, v jiném autě bych taky tápal. Ale mám Fusiona a s ním najeto skoro 60t km. Tam najdu poslepu všechno
dělaváme to jako řidiči i na dálnicích, rychlostních silnicích nejen v tunelu. Je to dobré předat si zprávu, že se někde něco děje a že bude potřeba zastavit.