K výše uvedené námitce, co psal cejna ohledně dělení dětí (gymply, výběrové školy). S tím rozhodně nesouhlasím, žádné dělení. Ani ty lepší, ani ty horší. Mým favoritem je školský model Finska.
Bavila jsem se tuhle s jednim klukem z Danska, kde podobny system maji - vsechny deti na jedne hromade. Moc odvazany z toho nebyl - patril mezi ty chytrejsi a v podstate to pry vypadalo tak, ze dostal nejakou slozitejsi samostatnou praci a ucitele se venovali ostatnim.
Jako ona integrace/inkluze je fajn myslenka, ale ne vzdy a vsude funguje. A to rikam jako nekdo, kdo si tou integraci prosel - nastesti jsem to zvladla bez vetsich problemu, ale vim o lidech, kteri to tak ruzovy nemeli.
Ano, je dobré, když s ním bude v jedné třídě sedět žák, který je třeba nějak postižený. Tu sitauci jsem zažil, byl jsem při studiích ve škole v přírodě se třídou, kde s nimi byl kluk na vozýčku, težce pohybově postižený, téměř nemluvil, s těží psal. Děti ho braly jako jednoho z nich. Nikoho ani nenapadlo ho vylučovat proto, že je nějak odlišný.
To ale hodne zalezi i na kolektivu. Co kdyz se sejde blby kolektiv a bude tam bujet sikana?
Procentní zastoupení (s ohledem na většinouvou populaci) je tak malé, že by v jedné třídě byl jeden, nebo dva žáci (jiné barvy pleti, postižení, to je celkem jedno), což se dá zvládat.
Pokud ta jedna trida bude mit maximalne 15 deti, tak ano. Ale pri dnesnich tridach o 30 detech? 2-3 chytrejsi, 2-3 blbejsi, 2-3 dys-cosi, pripadne nejake integrovane dite se zdravotnim postizenim, zbytek vicemene prumerny. A ted se tomu vsemu venuj tak, jak vsichni potrebujou.
Ona i v tomhle spociva vyhoda specialnich skol - ve tridach nemivaji vic nez 10-12 deti. Pak ta individualni pece skutecne muze fungovat. Ale ne kdyz postavis ucitele pred tridu se 30 detma.