
Koupě auta do 20.000 kč
Dobrý den,chtěl jsem se zeptat,jaké auto v této cenové relaci lze pořídit. Vím není to moc velká cenová relace,ale sjem řidič začátečník tak nechci kupovat auto třeba za 50 a chci se na něčem vyjezdit. Hlavně aby to bylo spolehlivé a určo posilovač řízení. Děkuji moc za názory a rady
Cokoli za tyhle prachy bude vylítaný kýbl. Hodně je Escortů z druhé půle devadesátých let, nejlepší motorizace je 1,6 16v. Auto jednoduché, spolehlivé, opraví to každý lojza. Jako auto na rok dva dobré.
Escort mě zklamal - i když jde jenom o jeden kus, kamarád ho koupil za 15, zdálo se to jako skvělá koupě. Z rodiny, hodně málo jetý po starší pani (poctivě něco přes 60 000), ročník 1993, 1.3 litru 44 kW. Nevím, jestli jí to bylo jasné, ale z auta se stala ne moc spolehlivá, ale hladová kasička na peníze s bonusem ve formě občasného zpestření dne, kdy si auto postavilo hlavu, že startovat nehodlá a nikdo ho nepřemluvil. Na konci minulého roku mu vypršela technická a je jisté, že novou by to neudělalo, tak mu auto stojí v garáži. Všichni jsou toho názoru, že by bylo nejlepší se vraku zbavit (teď pro změnu po roce v garáži i s nabitou baterkou ani nerozsvítí kontrolky po otočení klíčku), pravděpodobně na vrakoviště, on to má ale jako první auto, srdeční záležitost, nechce se ho vzdát a slibuje si, že ho dá někdy dohromady. Jeho brácha koupil za zlomek ceny starou Felicii, jezdí s tím téměř každý den a auto šlape jako hodinky.
edit: I když ho vlastně částečně chápu, mně taky na autě pár věcí vadí, ale je to moje první a mám k němu trochu jiný vztah, než člověk, který už pár aut vystřídal. Musím zaťukat, že moje mělo zatím jeden jediný drobný problém, který ho donutil jet do servisu mimo každoroční roční výměny olejů a filtrů. Tam mi řekli, že tohle měly skoro všechny Fabie ze začátku výroby.
Popsané symptomy ukazují na mrtvou pojistkovou skříňku, častou to bolest Escortů. Já ho měl taky, tři roky mi pěkně sloužil (ujel jsem s tím asi 40tis km) a zdechlá pojistkovka mě potkala taky. Měl jsem ho fmodrý metle, f plný palbě (Ghia), s motorem 1,8 16v (77kW) a lítalo to jak drak, motor šlapal jak švýcary a zbytek auta v rámci možností věku (rok 1992) taky. Jen to vzadu v kufru durch prohnilo, páč tam teklo světlama... Pak začala hromadně odcházet "spotřebka" (výfuk, loučila se spojka), tak pro nerentabilnost dalších oprav šel pryč.
Ta pojistkovka se dá přepájet samo domo, nebo to za litr udělá zdatnější autoelektrikář.
A poctivých šedesát? Vždyť to má pětimístné počítadlo, statisíce jsou u toho neznámé... Já když to koupil, tak to mělo hezkých 82 tisíc. Dle stavu spíš 282 tisíc. Leč nadále sloužil.
Auto bylo po první majitelce z rodiny, co jsem pochopil, tak ta s ním jezdila občas do města a jinak pro rohlíky, v provozu bylo asi do roku 2006/7, potom okolo pěti let hnilo na zahradě, což se na jeho stavu podepsalo nejvíc. Je v hrozném stavu, ale těch 60 000 věřím skoro jako že moje auto je ročník 2001 a má najeto 42 000. Taky z rodiny, ale garážované, podle možností opečovávané (dědovo první nové auto v životě), po dědovi nechal táta auto do posledního šroubku rozebrat. Výstavní kousek. Za rok a půl se ho budu zbavovat a už teď je mi ho líto, když vím, kam půjde. Do autoškoly.
Jej, co ti to auto provedlo? V autoškole si zkusí...
No, jestli to šest let hnilo na zahradě, tak to asi není nic výstavního. Navíc motor 1,3 je spíše pro zlost; to auto bych asi vypravil na poslední cestu.
Poslední cesta se pomalu rýsuje, už kamaráda doma trochu nahlodali, tak se zdá, že se s autem rozloučí, ale nechce se mu do toho.
Auto nevyvedlo nic, naopak (ťuk, ťuk) šlape jako hodinky, spotřeba na MPI krásná a zároveň je živější, než podle výrobce (podle Škodovky 0-100 za 16,5, podle mě za 14). Před školou jsem auto nahodil na první otočení klíčku v mrazech, kdy půlka lidí neodjela. Na ročník 2001 krása. Za rok a půl si chce táta udělat radost a svoje aktuální auto by mi přenechal (Seat Leon 1.8 TSI DSG). Jezdil jsem v autoškole se skvělým chlapem, teď po dvou a půl letech mi stále občas zavolá a prohodíme pár slov. Jezdí stejným autem jako já, ale s 300 000 na tachometru a má vážný zájem. Říkám si, že budu jezdit Leonem a budu se snažit nemyslet na svoje první auto. Snad mi to půjde.
Ale znáš to - "Fordem tam, vlakem zpátky."
Kecy, kecy, kecy. Nic, než hospodské pindy.
Znám lidi, co to za pindy nepovažují, ale z toho tvrzení bohužel udělali tvrdou realitu.
Auto každé značky se někdy posere, některé častěji, některé méně. Moje zkušenost je s Fordem přesně opačná.
Já už to slyšel pro Alfu Romeo, Citroen,...
Fiat Brava,Marea.
Auto do 20k? Nikdy vice!
Klasický Fiat (Š)Punto
auto za 20tis cca. Mužeš mít Mercedes klidně a nebo nějakou jiné přibližovadlo. Při koupi bych pak jen dbal na to aby mi auto brzdilo ,svítilo a pokud budou v pasti tlumiče tak bych nejezdil víc jak 80km/hod . Pak je otázka kolik máš na pohoné hmoty . Do 20tis koupíš třeba seat toledo 1.9D které jezdí do 6l nafty . Dílů je jak mravenců všude na šrotákách. A je to vcelku bezporuchové luxus vozidlo PS: na klimu zapomen . Jen bych zkontroloval u tohoto auta příčné nosníky , cca 80% jich má zhnilé na ohrabky ale pokud najdeš udržovaný kus tak máš vyhráno.