Může mi někdo vysvětlit, co za lemply a debily zaměstnávají v die Tschechische Sparkasse?
Vrátil jsem se ze spořitelny, ještě ve mně doutná pifka. Přišlo mi lejstro, že jedna platba co mám na ni trvalá příkaz na sporožiru se zlevňuje. Bylo tam číslo konta, variabilní symbol a nová částka. Prý ani číslo konta, ani variabilní symbol se nemění. Tak jsem se vydal do spořitelny abych ten příkaz podle toho změnil. Ale mlamoj co jsem se k němu dostal, mi tvrdil, že podle toho to nemůže dohledat. Tak jsem se vrátil domů, vyhledal jsem poslední výpis co jsem dostal a pro jistotu jsem se ještě kouknul na internetbanking, samozřejmě jsem to tam rychle našel (proč jsem si to nezměnil sám internetbankingem - jsem již dříve narozený a raději finanční věci zařizuji po staru).
Hlavně že to tam mají samý počítač, co tam s nimi dělají - zabavit jim je a přidělit ruční kalkulačky.
Je možné, že ve spořce mlamoj čučí do úplně stejného internetbankingu, jako ty. Při hledání konkrétních plateb si špatně zadal časové rozpětí (od do). Takže se v určitém krátkém časovém rozpětí netrefil do žádné proběhlé platby. Anebo druhá možnost a to by bylo docela výživný, zadal všechny údaje i s novou částkou a pak pochopitelně nemohl najít nic, protože částka se neshodovala.
Poslední platba na to konto byla asi 12. 8, tak snad by mu nemělo dělat takový problém kouknout do posledního měsíce, když to byl měsíční trvalý příkaz.
Nevím jak ostatní banky, ale ve spořce každopádně mají mlamojové našrocený "what if" diagram a cokoliv jim do toho nezapadá, tak panikaří a buď tvrdí, že to nejde, případně vám do očí tvrdí, že to provedli (a neprovedou nic). Osobní zkušenost.
Spořka je na to děsná. Jednak to trvá strašně dlouho, než tam nějaká platba doputuje kdoví kudy ale hlavně když jsem se tam na cokoliv ptal, tak jsem obdržel zcela zcestné informace.
Já bych se zeptal jinak, ale asi by se někteří urazili. proto zkusím otázku zabalit do společensky únosného formátu.
"Může mi někdo vysvětlit, co nutí ovčana spravovat své finance v tak obskurním podniku, jako je výše zmíněný bankovní dům?"
1. kvalitní online banking
2. nejbližší bankomat + bankomat snad v každé vesnici
3. mám u nich hypo s nízkým úrokem
4. rychlobanky vykvasivší v nedávných letech se základním kapitálem pouze v minimální úrovni požadované zákonem zatím nepožívají mou důvěru
Zajisté se najdou banky, které nabídnou v lecčems srovnatelné parametry. To ale není důvod, proč se místo čertu upsat ďáblu.
Citát klasika: Lepší než vykrást banku je založit banku.
Ad 4: Teď už to snad není takové, ale byly doby, není to tak dávno, co se pěkných pár bank u nás položilo.
Zase nemám tolik peněz, abych je nechal protékat novými bankami, znatelně víc na tom vydělal a musel věnovat pozornost jejich stavu, abych mohl včas cuknout, pokud by tam začalo něco smrdět. A setkal jsem se s názorem, že ČS je tak velká banka, že když se položí ta, tak tu půjde do (_!_) všechno.
Ono v ČS mají úspory snad všichni důchodci, tu banku stát nikdy nenechá padnout, raději by ji za děsivě nevýhodných podmínek od Erste koupil a sanoval.
Nějaká mbank z Polska nebo airbank budou státu ukradené (to nic nemění na tom, že vklady tam jsou pojištěné, takže riziko teoreticky nehrozí ani tam).
ad 1) no, tak s tím fakt nesouhlasím. Máme u CS hypotéku a (tímpádem) účet a zrovna předevčírem večer, uprostřed transakce, vypadlo bankovnictví. Po tom, co to 20 minut nenastarovalo jsem se na to vykaslal.
Jo a oteviraci dobu maji u nas jak uredni hodiny na urade. V pondeli a ve stredu do peti, jinak kratsi. Vsechny ostatni banky maji cely tyden do peti.
Nebudu spořku obhajovat, nemám důvod. Mám zkušenosti s netbankingem mbank (jak z minulého století) a CSOB (to mi přišlo chaotické). Předpokládám, že výpadky mají občas všichni.
Otvírací doba poboček je mi tak nějak jedno, zřídil jsem si hypotéku, pak jsem tam už dva roky nebyl.
Jen ze zvědavosti: jak často používáš jejich bankomat?
Účet tam má přítelkyně, ne já. Já se k bankomatu dostavuju jednou, dvakrát měsíčně. Vše se snažím platit pokud možno kartou.