Jsem autař, co má v ruce častěji řidítka, než volant, jenom jsem prostě toho názoru, že ohleduplné musí být OBĚ STRANY SOUČASNĚ, jinak to nebude fungovat. A ano, snažím se předcházet "plechovým nehodám", když neohrozím chodce/cyklisty, nevidím důvod naprosto zbytečně klepat při městském provozu dvakrát týdně plechy. Kdybych měl sundat cyklistu, tak potom sešrotuju auto a půjdu se odstřelit, ano.
Třeba tady u nás v blízkém okolí potkám cyklistu na silnici párkrát za rok. Jezdím podle toho, co mi situace dovolí, nepsal jsem, že při každé příležitosti porušuju zákon. Platí to, co jsem psal nahoře, když jedu v autě, chovám se k okolí maximálně ohleduplně, pouštím na přechodech, jedu s odstupem za cyklistou jeho rychlostí a čekám na vhodnou příležitost k předjetí, očekával bych stejné chování od ostatních, když jedu na kole já, ale bohužel mám smůlu. Na silnici kolem pole a továren, kde je přes den plynulá kolona cyklisté nejezdí a chodce by tam nenapadlo jít po silnici. Nikdy jsem tam nikoho nepotkal a když tam jede kolona, tak je opravdu bezpečnější se držet, než brzdit auta za sebou (mimochodem 55 místo 50, ne 60). Kdybych tam potkal člověka, tak samozřejmě v ten moment ubírám.
Neříkám, že mírně porušuju předpisy. Když projíždím Žižkov, tak i na místech s 50 jedu klidně tachometrových 40 (reálně 35) a koukám, kdo mi kde skáče pod kola. Tam tak jezdí víc lidí. Měřené 30 od pondělí do pátku skoro dodržuju i o víkendu.
Jenom pro představu, to co jsem napsal o mírném porušování je otázka několika kilometrů z asi 18 000 km, co jsem si jako student mohl dovolit najezdit. Jednou jsem vjel v noci rychle do vesnice, podruhé jsem uhýbal autu na dálnici, jenže než jsem se dostal před kamiony, měl jsem na tachometru 170. A potom tahle jízda v koloně s BMW se řvoucí hudbou na nárazníku. Jednou jsem jel před takovým de*ilem 50, lepil se mi na nárazník a samozřejmě z toho byla rána. Naopak mi mladší, starší i zkušenější řidiči (profesionálové) říkají, že jezdím zbytečně opatrně, mám být agresivnější a tak dál.