Tvůj příspěvek jsem nečetl, bez tak je to zkušenost jedince a nelze to paušalizovat.
Nicméně obecně jsou Češi prasata, ale pokud sednou za řidítka, stávají se prasaty desetinásobnými. Snaha se na té silnici zabít je neuvěřitelná a automobilisté jsou nejsnazšími viníky.
Má zkušenost je jednoznačně taková, že pokud se chci na silnici pohybovat rychlostí obvyklou pro 99 procent účastníků silničního provozu, musím si zjednat respekt a ten si bohužel u cyklistů zjednám jen agresivní jízdou.
Příklad: jede autobus plný lidí do kopce klikatou silnicí třetí třídy, když tu náhle se před ním zjeví cyklista v trikotu, funící rychlostí 20 km/h. Autobus poslušně zvolní, doufaje, že jakmile skončí svodidla a vynoří se plácek vedle silnice (řidič to tam zná, jezdí tudy denně), přestane tento jedinec blokovat šedesát lidí za sebou a umožní průjezd. Nic takového se ale nestane, naopak s koncem svodidel cyklista mocně rozkýve svůj rider, pln radosti, že již nehrozí odření jeho hustopřibližovadla o rezavá svodidla, zvýší rychlost na 22 km/h a pokračuje v cestě.
Proč to teda v Rakousku a v Itálii jde, proč po úzkých alpských cestičkách není problém a místní cyklisté umožní průjezd rychlejšímu a ještě vám rukou v zatáčce mávají, že za ní nic nejede a můžete je předjet? Prostě úroveň lidí v ČR je značně východní.