Registrovat se | Přihlásit se

[Debaty] [Počítače] [Teraristika] [Akvaristika] [Kutilství] [Hry] [Právo] [Ekonomika]

[Domů] > Zprávičky > Tesla představila model X

Tesla představila model X

[Registrovaný] JR_Ewing, 30.09.2015 08:12, Debata, 36 komentářů (285 zobrazení)

Kdy se to bude dát koupit u nás?

Zdroj: http://www.teslamotors.com/modelx

Přidat komentář

Reklama
Předmět Autor Datum
až tu budou ty dobíjecí stanice, kde se dobíjí zadarmo:-) jirka44 30.09.2015 17:59
Tak nemuselo by to bejt zrovna zadarmo, ale k tomu, že se v ČR a okolí… cejna 30.09.2015 19:01
Já bych klidně dobíjel i za svý ve své garáži. Teď ještě mít tu garáž. Prasak 30.09.2015 19:08
Pěkné, doporučím ;-) Bohužel, nejbližší stanici mají podle té mapky h… L-Core 30.09.2015 19:23
Asi nebude problém to tady mít. Jen ta částka za to bude sedmimístná a… Dale Cooper 30.09.2015 21:19
Máš pravdu, cena za základní model (dobře, myslím že základní je vzhle… JR_Ewing 30.09.2015 21:32
OK, 2 miliony Kč. Tak já si radši koupim benzínové super hyper luxusn… Moas 02.10.2015 08:12
No, ale určitě se tady najde pár pokrytců, kteří budou tvrdit, že to t… cejna 02.10.2015 10:54
Dobře, tak ekologicky... Koupím benzinové auto za 500 000,- 8 litrů na… Moas 03.10.2015 06:58
Mně je to jasný. Ale fanatikům to nevysvětlíš. cejna 03.10.2015 09:58
Jj, já to pochopil, že víš. :) Jen když už jsem si to propočítával, ta… Moas 05.10.2015 07:33
Před nějakým časem (rok, rok a půl) jsem si počítal srovnání cen ekviv… JR_Ewing 05.10.2015 08:10
Stromů máme.... Zarniwúp 03.10.2015 14:30
S tvými výpočty souhlasím, se závěry však nikoli. Schválně, co myslíš… JR_Ewing 05.10.2015 07:33
Téměř se vším souhlasím. Jen s tím "čím víc se toho vyrobí, tím to bud… Moas 05.10.2015 07:49
Jo, u Li-x baterií ta nevýhoda nezmizi. Ve vývoji je však několik dalš… JR_Ewing 05.10.2015 08:07
no, nevím. Tesla mi jako hi-tech zrovna nepřipadá. Spíše jako nekvalit… touchwood 07.10.2015 21:54
navíc to člověk udělá 3x a z dojezdu 400km je najednou 70km Navíc - j… Dale Cooper 13.10.2015 20:34
Já se jen bojím, že při výrobě a následné likvidaci těch panelů bylo/b… touchwood 07.10.2015 15:32
Proto jsem uvedl ten příklad solárních panelů. Dnes už se vyplatí i be… JR_Ewing 08.10.2015 09:25
Zrovna ty panely jsou ekofriendly, až to tříská dveřma... Nejen výroba… Dale Cooper 08.10.2015 21:11
Nejeden člověk kvůli těm podvodům skončí v teplácích... A zaplatí to… cejna 09.10.2015 07:12
To místním socialistům a eurohujerům nevysvětlíš. Naopak, budeš označe… Dale Cooper 09.10.2015 09:53
Ach jo, a kdo mluvil o tunelech u nás? V předchozím příspěvku jsem mlu… JR_Ewing 12.10.2015 07:18
A my jsme snad Německo? Nejsme, tak je irelevantní o tom mluvit. V Zim… Dale Cooper 13.10.2015 20:33
Chceš mi tvrdit, že výrazným zvýšením poptávky po solárních panelech (… JR_Ewing 14.10.2015 08:48
Chceš mi tvrdit, že výrazným zvýšením poptávky po solárních panelech (… cejna 14.10.2015 09:51
Ale klídek. Pokládám dotazy a vyslovuji domněnky. Nemám (jako někdo) v… Dale Cooper 14.10.2015 15:31
Když to benzínový auto necháš udělat na LPG, nebo CNG, tak to bude ješ… Prasak 08.10.2015 17:44
Oboje je pokud vím uhlovodík, u CNG dokonce fosilní palivo. Takže tím… JR_Ewing 12.10.2015 07:19
Otázkou je, jestli se skutečně jedná o fosilní paliva. Pouze na Zemi s… Zarniwúp 12.10.2015 13:03
a produkuju CO2. Otázka je kolik CO2 se vyprodukuje při výrobě "ekolo… cejna 12.10.2015 17:21
Ono to nebude horší (ale ani lepší) než při výrobě běžného benzinového… Moas 13.10.2015 08:48
nedává smysl A dává! I kdyby jen o jednu molekulu CO2 bylo vypuštěno… Dale Cooper 13.10.2015 20:32
Jestli je toho auta jenom (řekl bych, že víc) třetina z Číny (kde s pr… Dale Cooper 13.10.2015 20:30
Zelení to skôr vidieť nechcú,neverím tomu,že by boli až natolko obmedz… poslední audax 16.10.2015 03:22

Re: Tesla představila model X

[Registrovaný] jirka44, 30.09.2015 17:59

až tu budou ty dobíjecí stanice, kde se dobíjí zadarmo:-)

^ Odpovědět

Re: až tu budou ty dobíjecí stanice, kde se dobíjí zadarmo:-)

[Registrovaný] cejna, 30.09.2015 19:01 [Upraveno]

Tak nemuselo by to bejt zrovna zadarmo, ale k tomu, že se v ČR a okolí vybuduje nějaká rozumná a efektivní síť dobíjecích stanice v horizontu životnosti toho krámu jsem docela skeptickej....

< Odpovědět

Re: až tu budou ty dobíjecí stanice, kde se dobíjí zadarmo:-)

[Registrovaný] Prasak, 30.09.2015 19:08

Já bych klidně dobíjel i za svý ve své garáži. Teď ještě mít tu garáž.

< Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

Re: Tesla představila model X

[Moderátor] L-Core, 30.09.2015 19:23 [Upraveno]

Pěkné, doporučím ;-)

Bohužel, nejbližší stanici mají podle té mapky hodinu jízdy od baráku (a ještě "blbým směrem"), to se asi neoplatí. On není v USA špatný ani Prius (hybrid), který po odpočtu ekologické daně z daňového přiznání FO (až 7.000 USD) stojí v přepočtu na Kč nějakých 330.000. V Česku? 750 taců? Nehledal jsem, hospodské rozumy..

^ Odpovědět

Re: Tesla představila model X

[Registrovaný] Dale Cooper, 30.09.2015 21:19

Asi nebude problém to tady mít. Jen ta částka za to bude sedmimístná a to prostě nikdo, kdo normálně chodí do práce, za auto nedá.

^ Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

#

[Registrovaný] JR_Ewing, 30.09.2015 21:32

Máš pravdu, cena za základní model (dobře, myslím že základní je vzhledem k výbavám běžných vozů dost relativní pojem) je 80000$ Bohužel, u nás ekologický ponus od vlády ve výši 7500$ asi nehrozí, takže je to i cena konečná.

< Odpovědět

Re: Tesla představila model X

[Registrovaný] Moas, 02.10.2015 08:12

OK, 2 miliony Kč.

Tak já si radši koupim benzínové super hyper luxusní za milion a zbyde mi na 30 000 litrů benzínu, který mi i při spotřebě 10 litrů na 100 km vystačí na celkových 300 000 km jízdy, tedy bohatě pokryje celou dobu životnosti auta. Nebudu muset furt strkat auto do zásuvky, nebudu se muset furt třepat, jestli si můžu dovolit pustit klimu nebo ne, budu mít neomezený akční rádius...

A nebo ještě jinak. Koupím si auto za 500 000,-, se spotřebou 8 litrů na sto km. A při nájezdu 300 000 km ušetřím proti této elektrické komedii třičtvrtě mega, které vrazím do totální rekonstrukce baráku. Nebo za to vlastně můžu koupit druhé auto pro manželku, nějakou pojízdnou nákupní tašku za 300 000 Kč a i ona bude mít benzín po celou dobu životnosti zdarma.

Prostě se to ohromně vyplatí.

^ Odpovědět

#

[Registrovaný] cejna, 02.10.2015 10:54 [Upraveno]

No, ale určitě se tady najde pár pokrytců, kteří budou tvrdit, že to tvé řešení není ekologické....;-)

< Odpovědět

#

[Registrovaný] Moas, 03.10.2015 06:58

Dobře, tak ekologicky...
Koupím benzinové auto za 500 000,- 8 litrů na 100 km. Odložím peníze na benzin na 300 000km, zbylo mi 750 000 CZK.

Jsem línej jak veš a požádám firmu, aby za těch 750 000 CZK nakoupila a zasadila stromy. Po započtení všech nákladů bude vysazeno 360 stromů.
http://www.habroveziveploty.cz/kalkulace/cenik_kalkulace.pdf

Pokud si to auto nechám 10 let (2500 km za měsíc nenajedu ani omylem ale budiž), tak stačí 12 průměrně vzrostlých stromů k eliminaci uhlíkové stopy vozu a paliva za těch deset let. A to vůbec neberu v potaz, že zatímco auta se za 10 let zbavím, tak ty stromy tu budou ještě další desítky let...

Závěr?
Pokud bych měl dvě mega a chtěl se chovat ekologicky, tak to nejhorší, co můžu udělat, je koupit si za takové penize elektromobil.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] Moas, 05.10.2015 07:33

Jj, já to pochopil, že víš. :)
Jen když už jsem si to propočítával, tak mi přišlo škoda to někam nenapsat... :)

< Odpovědět

#

[Registrovaný] JR_Ewing, 05.10.2015 08:10

Před nějakým časem (rok, rok a půl) jsem si počítal srovnání cen ekvivalentních modelů - (smart, e-smart a asi ještě dva další výrobci). +- to vychází tak, že s benzínovým modelem bys musel ujet víc jak 300000km, aby se rozdíl ceny srovnal s cenou projetého paliva. Což je samozřejmě ekonomicky nesmysl.

< Odpovědět

Re: Dobře, tak ekologicky... Koupím benzinové auto za 500 000,- 8 litrů na…

[Registrovaný] Zarniwúp, 03.10.2015 14:30

< Odpovědět

Jsme přesvědčeni, že občanská neposlušnost a překročení určitých zákonů může být pro společnost prospěšná. Samozřejmě když je dobře podložená a když si ji dokážeme obhájit. Jakub Ort/Klinika :-)

Re: Dobře, tak ekologicky... Koupím benzinové auto za 500 000,- 8 litrů na…

[Registrovaný] JR_Ewing, 05.10.2015 07:33

S tvými výpočty souhlasím, se závěry však nikoli.

Schválně, co myslíš, že je hlavní příčinou výrazného zlevnění solárních panelů za posledních 7 let?
Pro srovnání, před asi osmi lety jsem koupil panel se špičkovám výkonem 10W za 1800 Korun. Loni jsem kopil panel se špičkovým výkonem 80W za 2500 Korun.

Já si nemyslím, že je to blbost. Průkopníci s vizí jsou důlěžití a pokrytci také, protože oni zajistí budoucí zlevnění technologií. A v případě předobjednávek modelu X je jich víc jak 20000.

Finančně to zatím vychází dost nevýhodně, ale myslím si, že v tomhle případě je spíš nejdůležitější snaha zbavit se závislosti na fosilních palivech. Čím víc se toho vyrobí, tím to bude levnější. A ano, stejně jako v případě solárních panelů tomu může pomoct státní subvence. Jenom díky podpoře alternativních zdrojů v Německu máme dnes cenu solárních panelů na takové úrovni, že se vyplatí už i bez dotací a v našich podmínkách vyrobí energii spotřebovanou při jejich výrobě za dva roky. V USA (asi málokdo bude považovat USA za sociální stát typu Evropských států) mimochodem na nákup elektromobilu je státní příspěvek.

< Odpovědět

Re: S tvými výpočty souhlasím, se závěry však nikoli. Schválně, co myslíš…

[Registrovaný] Moas, 05.10.2015 07:49

Téměř se vším souhlasím. Jen s tím "čím víc se toho vyrobí, tím to bude levnější" zde nesouhlasím. Protože chybí levné a efektivní úložiště elektřiny. Vysoká cena současných akumulátorů není vysoká kvůli složitosti konstrukce (což by byl prostor pro zlevňování při masové výrobě), ale je z podstatné části nyní tvořena cenou vstupních materiálů (Lithium atp.), kterých na zemi není v dostupných oblastech dostatek a cena tak do budoucna naopak poroste (narozdíl od křemíku pro výrobu zmiňovaných FVP, kterého je víc než dost - proto u FVP platí, že masová výroba = levnější výroba).
Musí přijít jiná technologie ukládání energie, třebas i méně efektivní, ale levná, realizovatelná z dostupných surovin.
Státní subvence IMHO nemá smysl zohlednňovat - sice to nejde z mé kapsy, ale "někde" ty peníze do státní kasy musí přitéct - třebas i z tvé kapsy. A když se dají na elektromobily, budou chybět jinde. Když má stát dva miliony, co je lepší udělat? Dát deseti lidem 10 procent ceny elektromobilu a nebo opravit dětskou školku? Já vím, že tohle je zjednodušené, demagogické a hlavně na jinou debatu.
Aby nevznikla mýlka - osobně se na éru elektromobilů velice těším a vidím v nich budoucnost. Mít dvě mega, tak si model X taky předobjednám. MOMENTÁLNĚ ale není jejich nákup rozhodně ekologickou a ani ekonomickou volbou, nad kterou by se vyplatilo uvažovat. Je třeba nechat zbohatlíky, aby prošlápli cestu.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] JR_Ewing, 05.10.2015 08:07 [Upraveno]

Jo, u Li-x baterií ta nevýhoda nezmizi. Ve vývoji je však několik dalších možností baterií, včetně například stlačeného vzduchu (pro krátké dojezdy). Zásluhou těchto průkopníků je rozhodně to, že do vývoje se dostalo více peněz.
Současný skandál VW pak může být dalším akcelerátorem, kdy i konvenční automobilky se budou snažit dohnat teslu s autem bez spalovacího motoru.

Mě se u toho auta líbí všechny ty drobnosti, které nelze najít ani u nejdražších modelů jiných výrobců aut. Je to prostě hi-tech zařízení.

< Odpovědět

#

[Moderátor] touchwood, 07.10.2015 21:54

no, nevím. Tesla mi jako hi-tech zrovna nepřipadá. Spíše jako nekvalitní auto vyrobené na 3 roky. Lidi z automotive se smějí slícování plechů nebo zpracování palubovky. Samozřejmě akcelerace je impozantní, ale to je vlastnost elektromotorů a navíc to člověk udělá 3x a z dojezdu 400km je najednou 70km. ;-)

< Odpovědět

#

[Registrovaný] Dale Cooper, 13.10.2015 20:34 [Upraveno]

navíc to člověk udělá 3x a z dojezdu 400km je najednou 70km

Navíc - jako třeba v mraze bych s tím nikam moc jet nechtěl... To už nedojede tuplem nikam. Nebo dojede, ale řídit v kulichu a palčákách moc komfortem nezavání :-)

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

Re: S tvými výpočty souhlasím, se závěry však nikoli. Schválně, co myslíš…

[Moderátor] touchwood, 07.10.2015 15:32

Já se jen bojím, že při výrobě a následné likvidaci těch panelů bylo/bude napácháno tolik ekoškod, že to nevyváží jakékoli přínosy během produkční části lifecycle.

Jinak Tesly se prodávají jen proto, že jsou dotovány z ekofondů (viz Norsko), podobnost s neekonomií u alternativních zdrojů energie je čistě náhodná. :-)

< Odpovědět

#

[Registrovaný] JR_Ewing, 08.10.2015 09:25

Proto jsem uvedl ten příklad solárních panelů. Dnes už se vyplatí i bez dotace, ale to jen díky tomu, že ze začátku dotované byly a tím se nabudila poptávka.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] Dale Cooper, 08.10.2015 21:11

Zrovna ty panely jsou ekofriendly, až to tříská dveřma... Nejen výroba a likvidace, ale (nejen) estetické prznění krajiny? To to nikomu nevadí? Támhle jsou schopní ekologové kvůli nějakému křečkovi dva roky zdržovat stavbu silnice, ale panely vyprdelené někde na louce nikomu nevadí. Stejně tak ty vrtule. Ptáci jsou z toho úplně na větvi, produkce infrazvuku taky asi není nejlepší. Taky jsem četl nějakou studii, že ty vrtule narušují přirozené vzdušné proudy a rozložení různě teplého vzduchu nad krajinou.
Takže - ono že měníme počasí může platit a děje se tak určitě i díky těmto jakože eko vymoženostem.

že ze začátku dotované byly

Nejeden člověk kvůli těm podvodům skončí v teplácích...

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

Re: Zrovna ty panely jsou ekofriendly, až to tříská dveřma... Nejen výroba…

[Registrovaný] cejna, 09.10.2015 07:12

Nejeden člověk kvůli těm podvodům skončí v teplácích...

A zaplatí to všichni občané....To se to pak podniká. Dotace na cokoliv je cesta do pekel. Světu by bez dotací bylo mnohem líp.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] Dale Cooper, 09.10.2015 09:53

To místním socialistům a eurohujerům nevysvětlíš. Naopak, budeš označen za zlého zpátečníka, ne-li přímo nacistu!

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

Re: Zrovna ty panely jsou ekofriendly, až to tříská dveřma... Nejen výroba…

[Registrovaný] JR_Ewing, 12.10.2015 07:18

Ach jo, a kdo mluvil o tunelech u nás? V předchozím příspěvku jsem mluvil o Něměcku. Tam solární parky na zelené louce nejsou. I přes dotace se solární panely dávají tam, kde to má smysl. Tovární haly, střechy domů atd.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] Dale Cooper, 13.10.2015 20:33 [Upraveno]

A my jsme snad Německo? Nejsme, tak je irelevantní o tom mluvit. V Zimbabwe to taky nemají, když už tedy.
Mě se líbí, jak tady papouškuješ ty eko zelené pindy...:-)

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

#

[Registrovaný] JR_Ewing, 14.10.2015 08:48

Chceš mi tvrdit, že výrazným zvýšením poptávky po solárních panelech (tím zvýšení efektivity výroby a díky tomu výrazné snížení ceny) nejsou pobídky v Něměcku?

Abych parafrázoval:

Mě se líbí, jak tu papouškuješ ty anti-eko pindy... :-)

< Odpovědět

Re: Chceš mi tvrdit, že výrazným zvýšením poptávky po solárních panelech (…

[Registrovaný] cejna, 14.10.2015 09:51 [Upraveno]

Chceš mi tvrdit, že výrazným zvýšením poptávky po solárních panelech (tím zvýšení efektivity výroby a díky tomu výrazné snížení ceny) nejsou pobídky v Něměcku?

Tak nějak to je. Za výrazným snížením ceny je především zefektivnění výroby, nový technologie, nižší cena surovin (křemík), konkurenční boj (nabídka obrovsky převyšuje poptávku= tlak na snížení cen) atd.
http://technet.idnes.cz/cena-solarnich-panelu-dal-rychle-klesa-cechum-to-muze-byt-jedno-p7d-/tec_technika.aspx?c=A120116_125112_tec_technika_mla

< Odpovědět

Re: Chceš mi tvrdit, že výrazným zvýšením poptávky po solárních panelech (…

[Registrovaný] Dale Cooper, 14.10.2015 15:31

Ale klídek. Pokládám dotazy a vyslovuji domněnky. Nemám (jako někdo) vlhko ve spodním prádle, když někdo uvede na trh auto na elektriku.

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

Re: Dobře, tak ekologicky... Koupím benzinové auto za 500 000,- 8 litrů na…

[Registrovaný] Prasak, 08.10.2015 17:44

Když to benzínový auto necháš udělat na LPG, nebo CNG, tak to bude ještě ekologičtější. Jako bonus k tomu máš i levnější provoz.

< Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

#

[Registrovaný] JR_Ewing, 12.10.2015 07:19

Oboje je pokud vím uhlovodík, u CNG dokonce fosilní palivo. Takže tím zůstávám stále závislý na fosilních palivech a produkuju CO2.

< Odpovědět

Re: Oboje je pokud vím uhlovodík, u CNG dokonce fosilní palivo. Takže tím…

[Registrovaný] Zarniwúp, 12.10.2015 13:03 [Upraveno]

Otázkou je, jestli se skutečně jedná o fosilní paliva. Pouze na Zemi se abiogenní vznik uhlovodíků považuje za marginální, přestože vesmír a i ostatní planety naší soustavy jím oplývají. Na základě přesvědčení, že Země je v tomto absolutní výjímka, je uhlovodíkům na Zemi přisuzován biogenní vznik a uzavřený koloběh.
Koneckonců, v globálním pohledu vše pohání Slunce, ať je pravda jakákoliv.

< Odpovědět

Jsme přesvědčeni, že občanská neposlušnost a překročení určitých zákonů může být pro společnost prospěšná. Samozřejmě když je dobře podložená a když si ji dokážeme obhájit. Jakub Ort/Klinika :-)

Re: Oboje je pokud vím uhlovodík, u CNG dokonce fosilní palivo. Takže tím…

[Registrovaný] cejna, 12.10.2015 17:21 [Upraveno]

a produkuju CO2.

Otázka je kolik CO2 se vyprodukuje při výrobě "ekologickýho" auta (ještě ke všemu v USA, kde si třeba s kjótským protokolem vytřeli prdele) a všech jeho součástí, kolik při výrobě a likvidaci solárních panelů a baterií....

< Odpovědět

Re: a produkuju CO2. Otázka je kolik CO2 se vyprodukuje při výrobě "ekolo…

[Registrovaný] Moas, 13.10.2015 08:48

Ono to nebude horší (ale ani lepší) než při výrobě běžného benzinového auta nebo třeba stavbě a provozu jaderné elektrárny. Ale to jen odhaduju.
Z čehož by mi vyplývalo "až dožije to, co mám, pak má cenu zamýšlet se nad tím, co pořídím místo toho". Vyměňovat benziňák za elektrické auto jen proto, že by to bylo ekologičtější... nedává smysl.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] Dale Cooper, 13.10.2015 20:32

nedává smysl

A dává! I kdyby jen o jednu molekulu CO2 bylo vypuštěno méně, i kdyby o jednu desetimilióntinu stupně klesla globální teplota, má to smysl!

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

Re: a produkuju CO2. Otázka je kolik CO2 se vyprodukuje při výrobě "ekolo…

[Registrovaný] Dale Cooper, 13.10.2015 20:30

Jestli je toho auta jenom (řekl bych, že víc) třetina z Číny (kde s protokolem nakládají obdobně), což je klidně možné, tak je snad ekologičtější jezdit starým Favoritem. Ale to zelení mozci nevidí, nebo vidět nechtějí. Asi jim dělá dobře buzerovat ostatní.
Napadá mě věta, která zazněla v jednom hodně komediálně pojatém filmu. Tam jsem se jí smál, ale ono to tak nakonec i dopadne a bude po prdeli:
"Zakážeme jim kouřit a přinutíme je jezdit v hybridních autech."

Kdo uvede film, má u mě malé virtuální :beer:

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

# poslední

[Registrovaný] audax, 16.10.2015 03:22

Zelení to skôr vidieť nechcú,neverím tomu,že by boli až natolko obmedzení,že by nevedeli o tom,že aj keď tu sa presadzujú rôzne EKO normy/obmedzenia/predpisy,to svinstvo,ktoré zostáva vo výrobe v ázii kontaminuje takisto ovzdušie,pôdu,vodu,čína nemá svoju atmosféru,oddelenú od zbytku sveta,ani amerika,takže pokial si zelení myslia,že sa niečo EKO normami vyriešilo,tak sú trošku mimo....to by malo nejaký zmysel,keby sa to EKO konalo celosvetovo a bez výnimky...je to rovnako naivné ,ako keď sa po revolúcii v Československu zrušila vojenská výroba,malo to snáď efekt,že do sveta sa dostalo menej vojenskej techniky ? Vôbec nie,dieru okamžite upchali iní......

< Odpovědět

Reklama

Přidat komentář Zpět na zprávičky Nahoru

Reklama

© 2005-2017 Poradna.net – info@poradna.net, Google+