Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Účtenkovka

Tak co, už jste si vyplnili účtenku?
Já musel nakonec potupně přes web.
Mobilní aplikace (Android) naprosto tragická, OCR skoro nefunguje, po lopotném vyplnění všech údajů to prostě odmítlo odeslat účtenku. Nevím kdo to dělal ale sorry jako, toto se nepovedlo.

Nejsem volič ANO, ale EET mi přijde jako dobrý nápad a účtenkovka taky. Minimálně celý ten koncept zní docela logicky a "mohl by fungovat".

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Účtenkovka má povzbudit občanstvo k aktivitám (požadování EET účtenky), jejichž důsledkem je lepší v…
L-Core 05.10.2017 07:40
L-Core
Účtenkovka má povzbudit občanstvo k aktivitám (požadování EET účtenky), jejichž důsledkem je lepší v…
hynajs 05.10.2017 10:50
hynajs
delenda est... je nebezpečné prohlášení. to bys mohl vědět. nicméně babišovu factory nedám ani kouse… nový
kmochna 28.12.2017 12:00
kmochna
Cituji "Minimálně celý ten koncept zní docela logicky a mohl by fungovat" Má to několik háčků proč…
ge0rgecz 24.11.2017 08:56
ge0rgecz
a ty naopak hra neumi odhalit Hra má něco odhalovat? To si asi pleteš s Pexesem. A nikdo nikoho k t…
IQ37 24.11.2017 09:11
IQ37
na víc jste se nezmohl ? ... ani jste to nečetl, přesto cítíte potřebu naprosto zcestně reagovat. Hr…
ge0rgecz 27.11.2017 13:42
ge0rgecz
Primární účel této hry je odhalit podnikatele, kteří nepřiznávají příjmy Není. Ale mohl by to být s…
L-Core 27.11.2017 14:16
L-Core
No evidentne nejsem cilova skupina cele te hry a take ji nehraju. Jelikoz jsem leta zvyklej si vsude…
RedMaX 09.12.2017 16:53
RedMaX
Citim se ale v obchodech neskutecne trapne, kdyz vyzaduju uctenku, asi zcela iracionalne, ale vzdy m…
L-Core 10.12.2017 14:15
L-Core
To jsme to dopracovali, když by se měl člověk cítit trapně, že chce účtenku.. Mělo by být naprosto n…
MadMike 11.12.2017 13:33
MadMike
Účtenku potvrzující zakoupení zboží samozřejmě, naprosto souhlasím a tak to vždycky bylo i v minulos…
L-Core 11.12.2017 16:27
L-Core
To odstřihuješ a ostentativně vyhazuješ? Tak já pochopitelně od té doby účtenky naprosto odmítám, a…
MadMike 11.12.2017 19:25
MadMike
Ta účtenka z pokladny Lídlu, Billy, Teska či Bauhausu stejně vyjede. Jestli si ji L-Core vezme nebo…
L-Core 11.12.2017 20:17
L-Core
Doma mám všechny účtenky určitě za 5? 8? let. Všechny. Od té doby, co jsme zrušili hotovost a přešli… nový
MadMike 14.12.2017 16:48
MadMike
Náznak, že spravedlnost existuje a že možná nežijeme v totalitě: https://www.novinky.cz/domaci/4579… nový
MadMike 15.12.2017 12:23
MadMike
Onehdy jsem si ve vinotéce kupoval láhev vína, prodavačka mi dávala účtenku, tak jsem jí řekl, že úč…
Yarda 10.12.2017 22:02
Yarda
V podstatě ta prodavačka dělá co musí a nechce mít problémy. Nevezmeš si účtenku,buď ji zaregistruje…
kozakl 11.12.2017 08:49
kozakl
Nevezmeš si účtenku,buď ji zaregistruje sama,nebo dá jinému k dispozici. ?? Na kase naťuká zboží a…
rokator 12.12.2017 20:21
rokator
Ale účtenka je již zaregistrovaná. Tohle právě může být sporné. Vyskytují se chytráci, co prostě vy…
IQ37 12.12.2017 20:56
IQ37
Ono tak jednoduše nelze zadat vymyšlené údaje. Dělají to jinak,mají dvě kasy,z jedné normálně lezou…
kozakl 13.12.2017 09:04
kozakl
To je zbytečně komplikované, ale je to taky způsob. Kdo si o účtenku neřekne, tomu ji nevytisknou. O… nový
IQ37 13.12.2017 12:56
IQ37
SOUHLAS. EET mi obecne nevadi, vadi mi, ze ten zakon byl pripraven spatne nebo-li ja jako zamestnan… nový
RedMaX 24.12.2017 09:41
RedMaX
Italský model se mi nelíbí - účtenku si klidně vezmu, ale aby mě lapali fiancové, to je moc, chci mí… nový
Prasak 24.12.2017 13:28
Prasak
Mně se hlavně hrozně líbí, jak to burešovi krásně vyšlo a kolik lidí to sežralo i s rybářem... Tady… nový
Roker 16.01.2018 10:32
Roker
Klasická manažerská taktika - odvedení pozornosti podřízených k něčemu málo důležitýmu, aby nestrkal… nový
Prasak 16.01.2018 17:30
Prasak
Tomu nevěřím,pokud by to byla pravda,tak je to ještě horší špehování,než nějaká registrace účtenek.… nový
kozakl 25.12.2017 08:51
kozakl
Nestoji pred kazdym obchodem fizl samozrejme, ale uz to, ze maji v zakone povinnost uctenku odebrat… nový
RedMaX 25.12.2017 19:40
RedMaX
Nejen v Itálii ale kdekoliv jinde bych si nechal bednu poslat z ešopu. nový
kozakl 25.12.2017 20:02
kozakl
3 600 000 000 vytištěných účtenek. Gratuluji! Digitalizace 21. věku dokonána. Když koupíte své mil… nový
hynajs 15.12.2017 15:39
hynajs
Takže se dá hrát i bez bonzování: https://www.stastnababiska.cz/ Už jsem se zaregistroval. :-D nový
IQ37 15.01.2018 18:45
IQ37
Bože, to jako budeš platiti za to, že ti někdo pošle účtenku? ::) Vím naprosto přesně, jak tenhle zp… nový
L-Core 16.01.2018 09:12
L-Core
Napsal jsem to sem spíše z recese. Ale Účtenkovku hraju. Nějakých 25 účtenek v měsíci. Pokud bych ch… nový
IQ37 16.01.2018 10:34
IQ37
Pokud bych chtěl víc účtenek, tak mi stačí projít odpadkové koše v nákupním centru Kdepak, dělá se… nový
L-Core 16.01.2018 12:29
L-Core
https://www.stastnababiska.cz/#pricing :-D Za ty ceny je budu každému posílat taky. V loterii ani… nový
Araneus84 16.01.2018 15:05
Araneus84
ekonomika.aspx nový
jirka44 18.01.2018 18:28
jirka44
Brzy je začnou prodávat Číňani na eBay, jestli to už neudělali. nový
karel 18.01.2018 18:50
karel
Divné, jak chtějí tu tržbu 0,01Kč "prokázat". Hotovostně nelze, při platbě kartou by to muselo dojít… nový
L-Core 18.01.2018 20:14
L-Core
Když dojdou "fíky", nastoupí datle. A furt se žne. :-) nový
IQ37 18.01.2018 22:48
IQ37
Problém nastane, když je moc lidí, jako ty, kteří by žnuli 365dní v roce a je jim u (_!_) jestli to… nový
Roker 18.01.2018 23:22
Roker
komentar-martina-cabana-klinicka-smrt-uctenkovky-1350626 nový
hynajs 31.08.2018 18:18
hynajs
Kdo nehraje,nevyhraje. V ničem.Podobné nalejvárny,jak se má "ctihodný" občan rozhodovat, už na nás z… nový
kozakl 31.08.2018 19:29
kozakl
Kdo nehraje,nevyhraje. Každý kdo chce,tak hraje,nebo nehraje. To je sice pravda, nicméně taky je p… nový
Roker 31.08.2018 19:38
Roker
Nejsi Mirek Dušín z Rychlých šípů ? :)) Příznivce podle slova hrdobce ? Z jednoho filmu,víš z jakého… nový
kozakl 31.08.2018 20:01
kozakl
Gratuluji, tleskám... :puff: nový
Roker 31.08.2018 20:17
Roker
.. sím a k čemu ? Zatím "jen" k 2x100 .- ? :-D Ale i tak dík. nový
kozakl 31.08.2018 20:35
kozakl
K tvým "argumentům" a stylu diskuze, kde podáváš obdivuhodně "standardní" výkony... ;-) nový
Roker 31.08.2018 20:51
Roker
Kdo umí,ten umí,kdo neumí,čumí. Pochopil jsi ? A zkus k tématu,ty klaďasi. A napiš nám tady všem,kte… nový
kozakl 31.08.2018 21:08
kozakl
jediná loterie v historii, kde výhry těm, co hrají platí nedobrovolně i ti, kteří nehrají Asi ano.… nový
L-Core 31.08.2018 20:25
L-Core
Podívej, v tomto se neshodneme... EET, jakožto i účtenkovka je pouze krmivo pro krky hladové po "tří… nový
Roker 31.08.2018 20:49
Roker
Správně,ty se nezdáš. Tak co se ti na těch s tím jiným pohledem nelíbí,ty třídní bojovníku. Bude líp… nový
kozakl 31.08.2018 21:11
kozakl
Ty neumíš věcně diskutovat. Když nemáš argumenty (a což je dost často), začneš metat nesmyslný hovna… nový
Prasak 31.08.2018 22:27
Prasak
Najdi si na Wiki.. co je to debata,ty osle. A nepoučuj,tady nemusíš dělat anální aktivity.Trpaslíku,… nový
kozakl 01.09.2018 06:27
kozakl
Přesně jsi potvrdil to, co jsem napsal. Keci od věci a invektiva. nový
Prasak 01.09.2018 11:12
Prasak
Velké řetězce účtenky dávaly a dávají, malí na to kašlali a kašlou. Pár kontrolorů z krajských ředit… nový
hynajs 01.09.2018 13:50
hynajs
No, to ale nesouvisí s účtenkovkou. Tipoval bych, že ta výzva k součinnosti (IMHO neoprávněná, jak p… nový
L-Core 01.09.2018 15:01
L-Core
Další šikana finanční správy. Za minutu rozdílu v EET pokuta tři tisíce Důchodkyně prodala bonbony… nový
hynajs 01.09.2018 15:35
hynajs
Ten první případ je jak přes kopírák s tím mým. Pokud je to opravdu tak, sfiňárna na entou. Ten dru… nový
L-Core 01.09.2018 17:24
L-Core
To je furt aktuální, že se o tento potrat pořád žabíte? Přeju, aby vám nevyschly jazyky a měli jste… nový
mif 01.09.2018 17:58
mif
Když vysoce intelektuálních témat typu outlet v Tlučhubovicích či regály v Tesknu je tu nedostatek. poslední
Moas 05.09.2018 09:04
Moas

Účtenkovka má povzbudit občanstvo k aktivitám (požadování EET účtenky), jejichž důsledkem je lepší výběr daní. V souvislosti s tím vyšly zajímavé výsledky průzkumu: https://www.novinky.cz/ekonomika/450995-vetsina-cechu-je-pro-prisnejsi-vyber-dani.html

Naprostá většina (89 procent) Čechů se domnívá, že poctivě odvádět daně je nezbytné. Ještě více lidí (92 procent), je přesvědčeno, že stát musí výběr daní důsledně kontrolovat.

Ještě by mě zajímalo, jestli všichni ti odpovídající stejnou razantnost projevují u sebe. Zda nekývnou řemeslníkovi na nabídku: "…na fakturu/EET to máte za 6 tisíc, bez papíru za pětku". :-p

Účtenkovka má povzbudit občanstvo k aktivitám (požadování EET účtenky), jejichž důsledkem je lepší výběr daní.

Dokonáno jest. Takže třeba já, který se snaží protestovat proti státnímu slosování a nakupování výher z našich daní (!!!), jsem proti lepšímu výběru těchto daní.
Ostatně soudím, že zavřené obchůdky, pizzerie a chybějící trhovci už žádné daně neodvedou.

Zbývá sem jen připsat, že su skorumpovaný a kradnu.

Cituji "Minimálně celý ten koncept zní docela logicky a mohl by fungovat"

Má to několik háčků proč to spíš fungovat nebude. Vyjmenuji je v bodech pokud nesouhlasíte klidně dejte vědět proč, samozřejmě protinázor mne zajímá.

1. Účtenka ze supermarketu má stejnou váhu v loterii jako účtenka z trhu, nebo z malé čínské restaurace. Co z toho plyne, že když klient nedostane účtenku na trhu, čínské restauraci nebo v malém kolonialu, proste nad tim mavne rukou protoze je tam jen obcas a proste si pro dobrej pocit zaeviduje jen uctenky z obchodu kde je zvykly je bezne dostavat. To je z pohledu EET uplne k nicemu, nepodari se tak nikdy odhalit ty kteri neeviduji.

2. Nic uzivatelum nebrani mezi sebou uctenky vymenovat (pravidla tomu nebrani), na internetu existuji vymenovaci systemy jako www.fikzafik.cz kam nahrajete treba stovku uctenek z Alberta a dostanete za ne o neco mene uctenek (prumerne tak polovinu, zalezi na tom jake uctenky vkladaji ostatni uzivatele) ruznych obchodniku ... fikzafik vlastne funguje jako takovy mixer, do ktereho vsichni nahazou sve uctenky on je pomicha a rozda zpet tak aby kazdy mel moznost vsechny ziskane uctenky zaevidovat a obejit limit max 1/uctenky/obchodnika/za den

3. Zdlouhave a hlavne velmi nespolehlive opisovani kodu. Velky pocet neakceptovanych uctenek kvuli preklepu je silne demotivujici, a preklep se da udelat velmi snadno. Resenim by byl carovy kod (AZTEC nebo QR) ale neverim ze se kdy statni sprava rozhoupa alespon specifikovat jeho format a vlozit podporu ctecky kodu do mobilni aplikace. Druha vec je pak podpora ze strany vyrobcu EET pokladen ktera bude dobrovolna a tedy velmi pozvolna (navic to bude na vsech pokladnach implicitne vypnute kvuli uspore papiru a tisknout se to bude jen u obchodniku kteri to budou schopni v nastaveni pokladny zapnout)

4. Urad je zavaleny tipy na mozne podvodniky, ale pak zjistuji jen ze obchodnik ve skutecnost ma jen vadnou tiskarnu uctenek kvuli ktere je FIK kod obtizneji citelny a vznikaji casteji preklepy pri evidenci do hry. Uznejte to neni zrovna to co urad ocekaval, ocekavali smysluplne tipy na podvodniky ale ti nevydaji fik nebo uctenku vubec zadnou, a ty naopak hra neumi odhalit

na víc jste se nezmohl ? ... ani jste to nečetl, přesto cítíte potřebu naprosto zcestně reagovat. Hra je komplex pravidel a určitý soubor motivací a dat, pravidla hry by přirozeně měla předvídat nejobvyklejší druhy podvodů a počítat s nimi, místo abyste se nad výše uvedenými slabinami vůbec zamyslel tu jen tupě slovíčkaříte a nesmyslně porovnáváte s pexesem. IQ37 zřejmě není jen pokus o vtipnou přezdívku.

Primární účel této hry je odhalit podnikatele, kteří nepřiznávají příjmy, to je holý fakt a jedna z klíčových motivací ve hře.

Vy jste bohužel ten typ člověka který se nikdy nad ničím nezamyslí, nikdy neuvažuje jak něco udělat lépe a robusněji. Nikdy to projektu, a tím myslím třeba i účtenkovku, nevnesete špetku invence. Jen přijímáte věci jak vám je někdo naservíruje a úvahy nad slabinami jen zadupáváte ...

Primární účel této hry je odhalit podnikatele, kteří nepřiznávají příjmy

Není. Ale mohl by to být sekundární důsledek.

Primární je motivovat českého zákazníka, aby účtenku vyžadoval - když už tedy v tom našem státě není naprosto normální, že všude a vždycky ji každému při placení čehokoliv vystavují. Právě zákazník může donutit prodejce k vystavování účtenky a následnému přiznání tržby. Že tomu tak není, že tohle občas moc nefunguje, je druhá věc - v mnoha ***** se jede pořád postaru, bez EET, tržby se vymýšlí i nadále z břucha.

Já jsem jen zvědav, jak chtějí - pokud chtějí - bojovat proti "bez papíru to bude levnější". Pikantní pak je, když tohle řemeslníkovi navrhuje (co navrhuje, spíše hystericky vyžaduje, aby ušetřil!) člověk, který profesně stojí přesně na té straně barikády, která má proti tomu bojovat.

No evidentne nejsem cilova skupina cele te hry a take ji nehraju. Jelikoz jsem leta zvyklej si vsude dusledne brat uctenky a to uz z toho duvodu, ze chci mit neustale perfektni prehled mych prijmu a vydaju, proto si vedu soukromy pokladni denik (Financisto - driv to byla vyborna appka, ovsem posledni dobou to jde od desiti k peti, ale zapisuju si tam minimalne nejakych 5 let, tudiz jen tak aplikaci nezmenim).
Citim se ale v obchodech neskutecne trapne, kdyz vyzaduju uctenku, asi zcela iracionalne, ale vzdy me napadne, jak si druha strana asi mysli, jeee dalsi socka, co hraje, jak Babis piska. :-/
Babis me proste s touhle socialni hrou desne nastval, to mu nezapomenu, ale jinak povazuju EET za v jadru dobrou vec.

Citim se ale v obchodech neskutecne trapne, kdyz vyzaduju uctenku, asi zcela iracionalne, ale vzdy me napadne, jak si druha strana asi mysli, jeee dalsi socka, co hraje, jak Babis piska

To jsme to dopracovali, když by se měl člověk cítit trapně, že chce účtenku..
Mělo by být naprosto normální, abys ji dostal vždy a všude. A bez ptaní.

To jsme to dopracovali, když by se měl člověk cítit trapně, že chce účtenku..
Mělo by být naprosto normální, abys ji dostal vždy a všude. A bez ptaní.

Účtenku potvrzující zakoupení zboží samozřejmě, naprosto souhlasím a tak to vždycky bylo i v minulosti (nestalo se mi, že bych někde za něco nedostal účtenku)
"Babišovu" účtenku s EET kódem ale opravdu ne. Tu ať si pan Andrej narve třeba do prdele.

To jsme to dopracovali

Co český lid chtěl, to má. Poděkuj voličům ANO, popřípadě i sám sobě.

Jak to říkal tenkrát říďa Unicornu, V. Kovář - jsem občanem tohoto státu, jsem na to hrdý. Jsem daňovým poplatník a s pokorou přijímám to, že budu platit větší daně, protože to je potřeba. S pokorou přijímám to, že za ty větší daně dostanu méně služeb. Ale rozhodně jednu věc si nenechám. Nenechám si srát na hlavu!

BTW: zatím to vypadá, že EET přinesla na výběru daní o -6mld korun než když jsme EET neměli :-D

Účtenku potvrzující zakoupení zboží samozřejmě, naprosto souhlasím a tak to vždycky bylo i v minulosti (nestalo se mi, že bych někde za něco nedostal účtenku)
"Babišovu" účtenku s EET kódem ale opravdu ne. Tu ať si pan Andrej narve třeba do prdele.

Nedokážu si představit, jak takovou selekci praktikuješ, když v 99% je FIK atd přímo součástí dokladu, účtenky,... To odstřihuješ a ostentativně vyhazuješ?

Jelikož prakticky vše platíme kreditkou, všechny účtenky si bereme, abychom při měsíční faktuře mohli odkontrolovat, zda tam není něco, co tam být nemá. Že je na účtenkách EET kód, mi osýpky nezpůsobuje.

Vlivy zásahů jako EET do výběru daní se dá velmi těžko specifikovat, to je vaření z vody :)
O přínosu kontrolního hlášení na výběr DPH ve výši mnoha miliard ročně jsem ale přesvědčen.

Tvé druhé citaci, vytržené z kontextu, nerozumím.

To odstřihuješ a ostentativně vyhazuješ?

Tak já pochopitelně od té doby účtenky naprosto odmítám, ani si je neberu, natož abych je musel vyhazovat nebo snad stříhat. Pokud se jedná o drahé zboží, na které potřebuji mít "něco v ruce" kupuji si ho takovým způsobem, aby ten obchod EET nepodléhal.

Vlivy zásahů jako EET do výběru daní se dá velmi těžko specifikovat, to je vaření z vody :)

Samozřejmě.

O přínosu kontrolního hlášení na výběr DPH ve výši mnoha miliard ročně jsem ale přesvědčen.

Souhlasím. Akorát na straně živnostníků to znamená velkou zátěž navíc. Podle mě je lepší motivovat soukromníky k tomu, aby platili daně sami od sebe a vůbec se jim nevyplatilo na nich šulit. Represí pouze nasereš a vytvoříš ještě horší levárny... vždycky to tak bylo.

Tvé druhé citaci, vytržené z kontextu, nerozumím.

Myslel jsem to tak, že díky EET a straně s estébákem v čele jsme se dostali už do takové fáze, že lidi po sobě blbě čumí i v supermarketu při podávání papírku z pokladny... ano, TO JSME TO DOPRACOVALI ;-)

PS: vážně si myslíš, že ti sežeru takovou hovadinu, jakože si schováváš papírky za celej měsíc a pak si je odškrtáváš s fakturou, jestli je vše ok, když si to můžeš zkontrolovat elektronicky v bankovnictví? myslíš vůbec na ty hektary lesů, co padly na tvoje podělaný účtenky? :-D

Ta účtenka z pokladny Lídlu, Billy, Teska či Bauhausu stejně vyjede. Jestli si ji L-Core vezme nebo ji paní pokladní hodí do koše, les nezachrání.

Doma mám všechny účtenky určitě za 5? 8? let. Všechny. Od té doby, co jsme zrušili hotovost a přešli na kreditky. Ale jsem 100% kancelářská krysa, ne běžný uživatel :-)

(také mám doma účto za 27 let, výpisy ze všech bank za stejnou dobu, ba i veškeré účtenky/faktury od baráku, který jsem dostavěl někdy před 30 lety...)

Doma mám všechny účtenky určitě za 5? 8? let. Všechny. Od té doby, co jsme zrušili hotovost a přešli na kreditky. Ale jsem 100% kancelářská krysa, ne běžný uživatel

(také mám doma účto za 27 let, výpisy ze všech bank za stejnou dobu, ba i veškeré účtenky/faktury od baráku, který jsem dostavěl někdy před 30 lety...)

Máš, absolutně bez legrace veškerý můj obdiv a považuju tě odteďka za národního hrdinu. Protože toto mi vyrazilo dech (nemám důvod tomu nevěřit). Pro mě je papírování a byrokracie absolutní noční můrou a nemít manželku, která mi papíry spravuje, už bych neměl ani rodný list... :-D. Fakt jako... TÝVOLE ::)

Nevezmeš si účtenku,buď ji zaregistruje sama,nebo dá jinému k dispozici.

?? Na kase naťuká zboží a částku, vyjede účtenku s kódem, podá jí zákazníkovi a ten si ji vezme nebo nevezme. Ale účtenka je již zaregistrovaná...

Vůbec nechápu, proč to EET každému tak vadí - každý určitě někdy využil mít něco levněji, bez dokladů. A ve finále takhle soukromá úspora ošidí stát. A kecy o tom, že by to politici stejně rozkradli, jsou mimo. Jestli někdo nemá šidit v milionech, tak někdo jiný nemá šidit ani ve stovkách...

Ale účtenka je již zaregistrovaná.

Tohle právě může být sporné. Vyskytují se chytráci, co prostě vydají účtenku s vymyšlenými údaji (kterou samozřejmě nikam neodesílají). Jsem pro EET už z toho důvodu, že zaměstnanec si nemůže dovolit nezaplatit daně (odvádí je za něj už zaměstnavatel, zaměstnanenc na to nemá skoro žádný vliv). EET především postihuje podvodnické vši (typicky skoro všechny stánkaře, ale nejenom je). Určitě je to tlak k vynucení odvedení daně. Většina podvodníčků na to stejně nemá koule a ač nerada - podvolí se. :-D

Ono tak jednoduše nelze zadat vymyšlené údaje. Dělají to jinak,mají dvě kasy,z jedné normálně lezou účtenky jako za stara,s údaji o zboží,cena ... a tak. Potom je druhá kasa napojená na EET,která udělá stejnou účtenku,ale s kódy BKP,FIK. Stalo se mi,že jsem dostal v masně účtenku,asi z té první pokladny,tak říkám obsluze že na ní něco chybí. No překvapená byla dokonale. Bylo jen "pppromiňte",popošla kousek vedle ťukala a ejhle na světě byla kompletní účtenka.

SOUHLAS.

EET mi obecne nevadi, vadi mi, ze ten zakon byl pripraven spatne nebo-li ja jako zamestnanec musim pracovat bezchybne jinak me vyhodi, poslance nikdo nevyhodil ani jinak nepotrestal, kdyz US cast zakona zrusil. Jinak to bylo zrejme od zacatku, ze u eshopu, kde nejdou penize z ruky do ruky, ale plati se platebni kartou je EET naprosta hovadina.

A druhe co mi vadi neni EET, ale to divadlo kolem vcetne te debilni loterie. Nevim, proc to proste nemuze byt jako v Italii, zakaznik ma povinnost vzit si uctenku a koho nacape financni policie do 100m od prodejny bez uctenky, dostane pokutu. ;-)

Mně se hlavně hrozně líbí, jak to burešovi krásně vyšlo a kolik lidí to sežralo i s rybářem... Tady se krade po miliardách na netransparentních státních zakázkách (jen u nás v dědině stála fasáda se zateplením hasičské zbrojnice tolik, za kolik jsem postavil svépomocí celý nový barák :-D a nikdo s tím prostě nic nezmůže), nově už se nekrade, ale "čerpá", státní aparát nám narostl to tak obludných rozměrů, že to nemá v historii obdoby a lidi tleskaj popotahování hospodských, kadeřnic a hokynářů, jestli náhodou nepřikrádají tím, že nevydají nějaký ten účtíček...
Je to to samé, jako by mi v bouřce urvalo střechu a já přesvědčoval moju, že je třeba opravit kapající kohoutek v koupelně, protože "tama to přece taky kape", nevím jestli by mi to úplně zbaštila... Pokud by to tady klapalo na krejcar, neměl bych problém s tím, že se stát v rámci "fair play" zaměří i na ty poslední příštipkáře (ovšem bez dalšího bobtnání státní správy!), ale takhle? Nicméně se to líbí a účel, pro který o bylo zřízeno (a vyšší výběr daní to rozhodně není), to plní docela spolehlivě...

Vládnout národu, jako jsme my, je celkem malina, když člověk ví, jak správně podpořit třídní nenávist... :-D

Nestoji pred kazdym obchodem fizl samozrejme, ale uz to, ze maji v zakone povinnost uctenku odebrat a ze te do 100m od obchodu muzou zkontrolovat, je dostatecna motivace, aby si lidi ty uctenky brali.

Predpokladam, ze treba jdes z elektra s novou TV, tak je jasny, zes ji tam byl koupit a mohou te zkontrolovat, navidim v tom zadny problem.

3 600 000 000 vytištěných účtenek. Gratuluji!

Digitalizace 21. věku dokonána.

Když koupíte své milé kytičku, zarecitujete jí večer při plápolajícím krbu FIK a ona něžně odhláskuje BKP. A ještě si můžete poté zasoutěžit, máte tedy program i na noc, dříve jste jistě nevěděli, co si počít .
Zbývá jenom modlit se, aby dříve podvodná, nyní dokonalým protikorupčním soudruhem přichycená květinářka žila miliony let. Musí dorovnat daně z daňových rájů a korunových dluhopisů.

Divné, jak chtějí tu tržbu 0,01Kč "prokázat". Hotovostně nelze, při platbě kartou by to muselo dojít na účet… on to ale na FÚ nikdo řešit nebude.

Každopádně, jsou mnohem pohodlnější metody "získání FIKů", než takovýto nesmysl - tisk haléřových účtenek, to je na palici. To pak skenují/fotí a šmelí s tím na burze? Co až jim tam vnikne element s "prošlými" FIKy? :-D Jako když po revoluci, když nastoupily výherní automaty, koumáci zjistili, že místo dvoukorun to žere i karosářské podložky.

Kdo nehraje,nevyhraje.

Každý kdo chce,tak hraje,nebo nehraje.

To je sice pravda, nicméně taky je pravda, že toto je jediná loterie v historii, kde výhry těm, co hrají platí nedobrovolně i ti, kteří nehrají... :i:

Což by snad mohl uznat i oddaný příznivce, že není úplně normální...

jediná loterie v historii, kde výhry těm, co hrají platí nedobrovolně i ti, kteří nehrají

Asi ano.

Pokud si ale odmyslíš slovo "loterie", tak jde o mnoho a mnoho miliard ročně. Nedobrovolně ze svých daní přispíváš na spoustu věcí, na které bys normálně nedal ani korunu. Mnohem více mi vadí jiné penězovody než "usmolených 80 mio".

Nicméně přínos účtenkovky na lepší přiznávání tržeb je opravdu diskutabilní. Velké řetězce účtenky dávaly a dávají, malí na to kašlali a kašlou. Pár kontrolorů z krajských ředitelství to nezmění, i když občas někoho chytnou a dají mu patnáctku pokuty. Podruhé to bude asi horší, s tím jsem se ale ještě nesetkal. S první pokutou dvakrát..

Podívej, v tomto se neshodneme... EET, jakožto i účtenkovka je pouze krmivo pro krky hladové po "třídním boji" a i jako takové se zrodilo v hlavách "píár" poradců neBureše. Z ekonomického hlediska a hlediska daňových úniků je to to samé, jako ve vyplaveném domě opravovat kapající kohoutek v koupelně s odůvodněním, že "tudy to taky teče".
Ale jak říkám, máme na to každý jiný pohled...

No, to ale nesouvisí s účtenkovkou. Tipoval bych, že ta výzva k součinnosti (IMHO neoprávněná, jak psáno v odkazu) byl důsledek nějakého pozorného občana, který měl se svatební provozovnou nějaké rozepře. Či prostě jen běžná závist.

Těm novomanželům pokutu dát nemohli. Pokud by dali, u soudu by to FÚ prohrál. To byla jakási lokální horlivecká aktivita, ani MF se to moc nelíbilo.

Ti kontroloři, o kterých jsem psal, dělají kontrolní drobné nákupy. Co jsem měl 2x možnost do těchto případů vidět, tak v jednom případě využili hodně lidí v prodejně s pultovým prodejem a vyžádali si i pokladny jednu drobnost (taková ta klasika, "paní dejte mi jedny Petry, tu máte stovku, díky, naschle") a následně v autě online na EET účtě obchodu sledovali, zda naběhne tržba. Nenaběhla (mezitím nabíhaly tržby od těch normálních zákazníků ve frontě), tak tam po půlhodině přišli už jako finančáci a 15k bylo na světě. Pokladní to nicméně do protokolu uznala jako svou chybu, nedalo se už nic dělat, podepsala, že účtenku nevydala. IMHO sfiňárna erste Klasse.

Druhý případ byl v hospodě, kde ale lstivý hospodský vykazoval pár tržeb denně (štamgastům a místním účtenky - jak se běžně děje - nedával. A asi jim to v bunkru (kde se EET schází) připadalo nějaké divné (hospoda bez zaměstnanců, jen pan majitel s dcerou a synem, vykazuje šílenou ztrátu, proč to nezavře), tak se tam zašli podívat.. a bylo vymalováno. Plno lidí na obědě, tržba žádná. Tady není co řešit.

Na tyto kontroly pochopitelně nechodí pracovníci místních/lokálních FÚ.

Ten první případ je jak přes kopírák s tím mým. Pokud je to opravdu tak, sfiňárna na entou.

Ten druhý je podán tendenčně. Čistě pragmaticky: Pokud si pan majitel zaměstná osobu, která EET nezvládá obsluhovat, není problém finanční správy, že prodávající není schopen účtenku vystavit. Pan majitel nepochybně ví, že povinnost vydávat účtenky existuje.

Jinak, ty "kontrolní nákupy" asi vždy budou za malé částky, kontrolníci si nenechají nakrájet 5 kilo šunky či donést jídlo o 6 chodech. O částku přo posuzování přestupku nejde, jde o to vlastní nezaevidování tržby. Pokud ve škole v písemce napíšu, že 6*3=19, budu ohodnocen úplně stejně, jako když napíšu =67.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru