Registrovat se | Přihlásit se

[Debaty] [Počítače] [Teraristika] [Akvaristika] [Kutilství] [Hry] [Právo] [Ekonomika]

[Domů] > Debaty > Rostou?

Rostou?

[Registrovaný] Dale Cooper, 11.09.2015 11:49, Debata, 52 příspěvků (576 zobrazení)

Houby.

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

Přispět do debaty

Reklama
Předmět Autor Datum
Lesy - Pelhřimovsko - dvě houby.. Takže je to vlastně na "houby". ]:) icepower32 11.09.2015 11:52
• Uz ani né, od té doby co jsem dal pryc ze zdi tapety.. XoXoChanel 11.09.2015 11:56
:-D Niko Bellic 11.09.2015 11:57
:-D:-D Tyhle už taky nerostou. IQ37 11.09.2015 15:25
No dyk říkám, samej kovář... :-) Zarniwúp 11.09.2015 22:44
Bad Gottleuba - Petrovice. Kovář, kovář, samej kovář, jinak nic jinýho… Zarniwúp 11.09.2015 12:44
Zétra se pudu mrknót. Prasak 11.09.2015 22:43
Však já taky; šlo mi o to, jak velkou nádobu mám brát s sebou :-) Jest… Dale Cooper 11.09.2015 23:17
Tak ani prašivka. Prasak 12.09.2015 17:10
No, nerostou. Byli jsme v Brdech, kousek od Hořovic a za celé odpoledn… Dale Cooper 12.09.2015 19:55
Jo, my jsme to taky pojali především jako venčení svišťů. Prasak 12.09.2015 20:36
Rostou? karel 12.09.2015 20:44
Zase potřebujou větší boty. Prasak 12.09.2015 20:46
Však já byl taky s dcerkou :-) Docela jí to dalo zabrat, ušli jsme asi… Dale Cooper 12.09.2015 21:11
Tak ještě dnešní "úlovek", opět Bad Gottleuba. Tisá, Děčínský Sněžník… Zarniwúp 16.09.2015 18:56
Pěkný :-) Asi to ještě chce nějaký čas, aby to bylo na kosu. My byli v… Dale Cooper 16.09.2015 21:34
Loni jsme našli celkem prd. Fakt je, že to ani nevycházelo časově, buď… Zarniwúp 17.09.2015 13:19
Těch modrých jsme loni našli málo. Jinak nesušíme. Buď rovnou do polív… Dale Cooper 17.09.2015 14:47
Já toho naopak našel loni mraky. Houby především sušíme (do polívek, p… Prasak 17.09.2015 18:05
Drahá polovička už to dusí (co jsme nesnědli) a bude zamražovat. Já by… Zarniwúp 17.09.2015 18:13
Záleží asi na lokalitě, kyselosti nebo zásaditosti hlíny a podobně. My… Dale Cooper 17.09.2015 18:37
Lesy za humnama só plat prtný, když tam só akorát tak ščagéle a šáší. Prasak 17.09.2015 20:25
Furt to máte do lesa blíž než my tady... I když, loni jsme nasbírali p… Dale Cooper 17.09.2015 20:32
neser. letos nemáme ani houbu. jsi jako můj kolega z práce, který mi d… kmochna 17.09.2015 19:52
Konečně správná reakce! Proč myslíš, že to sem dávám? :-D My houby tak… Zarniwúp 17.09.2015 20:06
kde se dají najít lejstra k adopci?:-p kmochna 17.09.2015 20:13
Zapomeň. Sám mám málo. :-p Zarniwúp 17.09.2015 20:33
Já rád karbenátky z hub. Nebo smaženicu, té jsem si narval do bachoru… Prasak 17.09.2015 20:27
Karbenátky! Určitě máš papíry v šuflíku a složenky platíš na počtě :-) Dale Cooper 17.09.2015 20:31
To tak, ešče abych tím tebe živil. Prasak 17.09.2015 21:03
Tak si chodíš pro balíky a doporučené listy :)) Dale Cooper 17.09.2015 21:06
kurňa, to je terno takováhle tchyně. já to říkám furt, je třeba ctít s… kmochna 18.09.2015 08:16
Dneska další náhodnej pokus. Pár klouzků, babek, jedna malá růžovka. D… Prasak 20.09.2015 20:20
Tak to je pokrok, od minula :)) My byli v lese jen v Praze a ani jsme… Dale Cooper 20.09.2015 20:39
Děčínský Sněžník dnes dopoledne. Houby tam jsou, to jo, ale taky mraky… Zarniwúp 22.09.2015 18:47
momentálně si čtu pravidla, jestli se může OPerátor škrtit. explicitně… kmochna 23.09.2015 10:33
:-) Kříště znám jen z obrázků, stejně tak satana. Co už jsem občas naš… Zarniwúp 23.09.2015 12:41
Dnes bez fotek, z Českého Sněžníku. Za tři hodiny asi půl toho košíku,… Zarniwúp 30.09.2015 20:06
Tady uprostřed Moravy máme smůlu. Veškerý deště, co v poslední době by… Prasak 30.09.2015 20:52
Dnes, poblíž Kralovic v okr. Plzeň - sever: [515-houby-jpg] Dale Cooper 17.10.2015 19:56
Ty máš ten hóbařské nožíček? Se štětkó na koncu? Já už do lesa znova n… Prasak 17.10.2015 20:45
Přesně tak :-) Se štětcem. Pravda, v lese bylo hodně takové vlhko, zem… Dale Cooper 17.10.2015 21:01
Město je v dolíku, ale okolní lesy jsou taky nad pětikilo. Prasak 17.10.2015 21:32
To bude asi podobné. Říkali v počasí, že se má koncem příštího týdne o… Dale Cooper 17.10.2015 21:39
Možná bych někdy v tejdnu zašel, budu mít odpolední, tak překonat po r… Prasak 18.10.2015 00:03
Uvidíš. Já razím za týden na východ Slovenska, tam si myslím, že to bu… Dale Cooper 18.10.2015 19:35
My budeme muset vystačit se zásobama z loňska. Něco nasušenýho ještě m… Prasak 18.10.2015 19:45
My dojedli loňské zásoby teprve teď, loni byl dobrý rok. Dale Cooper 18.10.2015 19:47
Díky tomu jsme nasušili dost a ještě jsme dostali něco od rodičů. Svoj… Prasak 18.10.2015 19:51
Ještě máme v mražáku taky pár loňských sáčků, je to smažené na sádle a… Redsnake 18.10.2015 23:04
Když je hlad - všechno je k jídlu...:-D RITCHI 28.10.2015 19:02
Strávil jsem týden na východním Slovensku (NP Poloniny) a tady kde nic… poslední Dale Cooper 30.10.2015 10:30

Re: Rostou?

[Registrovaný] icepower32, 11.09.2015 11:52

Lesy - Pelhřimovsko - dvě houby.. Takže je to vlastně na "houby". ]:)

^ Odpovědět

Re: Rostou?

[Registrovaný] XoXoChanel, 11.09.2015 11:56 [Upraveno]

• Uz ani né, od té doby co jsem dal pryc ze zdi tapety..

^ Odpovědět

Re: • Uz ani né, od té doby co jsem dal pryc ze zdi tapety..

[Registrovaný] IQ37, 11.09.2015 15:25 [Upraveno]

:-D:-D

Tyhle už taky nerostou.

< Odpovědět

Jsem blbec - takže průměr. Na každého kosa se najde kámen.

#

[Registrovaný] Zarniwúp, 11.09.2015 22:44

No dyk říkám, samej kovář... :-)

< Odpovědět

Jsme přesvědčeni, že občanská neposlušnost a překročení určitých zákonů může být pro společnost prospěšná. Samozřejmě když je dobře podložená a když si ji dokážeme obhájit. Jakub Ort/Klinika :-)

Re: Rostou?

[Registrovaný] Zarniwúp, 11.09.2015 12:44

Bad Gottleuba - Petrovice. Kovář, kovář, samej kovář, jinak nic jinýho.

^ Odpovědět

Jsme přesvědčeni, že občanská neposlušnost a překročení určitých zákonů může být pro společnost prospěšná. Samozřejmě když je dobře podložená a když si ji dokážeme obhájit. Jakub Ort/Klinika :-)

Re: Rostou?

[Registrovaný] Prasak, 11.09.2015 22:43

Zétra se pudu mrknót.

^ Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

#

[Registrovaný] Dale Cooper, 11.09.2015 23:17

Však já taky; šlo mi o to, jak velkou nádobu mám brát s sebou :-) Jestli bude stačit kolečko, nebo si mám půjčit od souseda multikáru :))

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

#

[Registrovaný] Prasak, 12.09.2015 17:10

Tak ani prašivka.

< Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

Re: Rostou?

[Registrovaný] Dale Cooper, 12.09.2015 19:55

No, nerostou. Byli jsme v Brdech, kousek od Hořovic a za celé odpoledne jsou výsledkem tři houby. Dva kováři a jeden pravák... :-)
Ale zase jsme si užili pěkné odpoledne v lese a to se taky počítá.

^ Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

#

[Registrovaný] Prasak, 12.09.2015 20:36

Jo, my jsme to taky pojali především jako venčení svišťů.

< Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

#

[Registrovaný] Prasak, 12.09.2015 20:46

Zase potřebujou větší boty.

< Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

Re: Jo, my jsme to taky pojali především jako venčení svišťů.

[Registrovaný] Dale Cooper, 12.09.2015 21:11

Však já byl taky s dcerkou :-) Docela jí to dalo zabrat, ušli jsme asi 15 km. Bylo pěkně, i když ráno to nevypadalo...

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

Re: Rostou?

[Registrovaný] Zarniwúp, 16.09.2015 18:56

Tak ještě dnešní "úlovek", opět Bad Gottleuba. Tisá, Děčínský Sněžník etc. to bude podobné.
3/5 hub kovář, zbytek několik hnědáků, praváků, klouzků a kozáci. Probloumané tři hodiny v lese, kde neznáme "místa", tudíž podle čichu (doslova :-) ) a podle odhadu.
Červený tác jen kováři (někdo tomu říká koloděj, i když to jsou dvě různé houby, ale ono na tom nesejde), hnědý ten zbytek. Zdravých je 95% hub.
Takže jo, teď tady na severu docela rostou. Na kosu to není, ale rostou.

^ Odpovědět

Jsme přesvědčeni, že občanská neposlušnost a překročení určitých zákonů může být pro společnost prospěšná. Samozřejmě když je dobře podložená a když si ji dokážeme obhájit. Jakub Ort/Klinika :-)

Re: Tak ještě dnešní "úlovek", opět Bad Gottleuba. Tisá, Děčínský Sněžník…

[Registrovaný] Dale Cooper, 16.09.2015 21:34

Pěkný :-) Asi to ještě chce nějaký čas, aby to bylo na kosu.
My byli v Brdech a tam fakt nic. Bloumali jsme po lese pět hodin, sestava senior (66), já (36) a dítě. A jen tři kousky... Loni touhle dobou jsme mívali dva košíky plné a nijak extra jsme "nehledali".

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

#

[Registrovaný] Zarniwúp, 17.09.2015 13:19

Loni jsme našli celkem prd. Fakt je, že to ani nevycházelo časově, buď jsem strašil v práci, nebo bylo mizerný počasí, nebo nic moc nerostlo... Mimochodem, co s těma kovářema, nevěděl bys? Sušit se prý moc nedají - nevím, kamarád zase tvrdí, že je suší běžně... Kdyby to byli hnědáci, tak neváhám. Manželka tvrdí, že je povaří a zamrazí...

< Odpovědět

Jsme přesvědčeni, že občanská neposlušnost a překročení určitých zákonů může být pro společnost prospěšná. Samozřejmě když je dobře podložená a když si ji dokážeme obhájit. Jakub Ort/Klinika :-)

Re: Loni jsme našli celkem prd. Fakt je, že to ani nevycházelo časově, buď…

[Registrovaný] Dale Cooper, 17.09.2015 14:47

Těch modrých jsme loni našli málo. Jinak nesušíme. Buď rovnou do polívky, nebo lehce podusit a zamrazit.

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

Re: Loni jsme našli celkem prd. Fakt je, že to ani nevycházelo časově, buď…

[Registrovaný] Prasak, 17.09.2015 18:05

Já toho naopak našel loni mraky.
Houby především sušíme (do polívek, pod maso), takže co přinesu tak vytřídím na sušení ty pěkný a velký, zbytek povařit a zamrazit. Takže suším i ty kováře. Sice jsou černý jak bota, ale vůbec ničemu to nevadí, nevidím v tom rozdíl vůči jiným hřibům.

< Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

Re: Já toho naopak našel loni mraky. Houby především sušíme (do polívek, p…

[Registrovaný] Zarniwúp, 17.09.2015 18:13

Drahá polovička už to dusí (co jsme nesnědli) a bude zamražovat. Já bych tedy taky dal i na kamaráda, který tvrdí, že je taky suší běžně, ale nejsem vládce kuchyně. Vsadil bych se, že když jsme sušili předloni, tak v tom taky byli přimíchaní kováři, i když ne tolik... No nic, do vánoc to stejně všechno sežeru. :-)

< Odpovědět

Jsme přesvědčeni, že občanská neposlušnost a překročení určitých zákonů může být pro společnost prospěšná. Samozřejmě když je dobře podložená a když si ji dokážeme obhájit. Jakub Ort/Klinika :-)

Re: Já toho naopak našel loni mraky. Houby především sušíme (do polívek, p…

[Registrovaný] Dale Cooper, 17.09.2015 18:37 [Upraveno]

Záleží asi na lokalitě, kyselosti nebo zásaditosti hlíny a podobně. My jezdíme na prašivky hlavně na západ (Rokycansko) a jihozápad od Prahy (Brdy). U vás u Blanska je to pohodička, les za humny. My musíme nejmíň 30 km jet.
A z těch tří hub (dva ty modrající a jeden pravák, bez červů) z víkendu byla kulajda :-)

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

#

[Registrovaný] Prasak, 17.09.2015 20:25

Lesy za humnama só plat prtný, když tam só akorát tak ščagéle a šáší.

< Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

#

[Registrovaný] Dale Cooper, 17.09.2015 20:32

Furt to máte do lesa blíž než my tady... I když, loni jsme nasbírali pár hub i v oboře Hvězda; to máme za humny.

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

Re: Tak ještě dnešní "úlovek", opět Bad Gottleuba. Tisá, Děčínský Sněžník…

[Registrovaný] kmochna, 17.09.2015 19:52

neser. letos nemáme ani houbu. jsi jako můj kolega z práce, který mi do mailu posílá úlovky a jeho holky prohlašují, že oni houby nehledají, oni je sbírají. letos významně mlčí. jsem ochoten prohlásit, že za červený tác bych vraždil. já miluju houbový řízky.

< Odpovědět

Re: neser. letos nemáme ani houbu. jsi jako můj kolega z práce, který mi d…

[Registrovaný] Zarniwúp, 17.09.2015 20:06

Konečně správná reakce! Proč myslíš, že to sem dávám? :-D
My houby taky sbíráme. Jdem po lese, nic, jdem po lese, nic, jdem po lese a najdem houbu. Posbíráme houby na place a zase jdem po lese, nic, jdem po lese, nic, jdem po lese, najdem houbu..... :-) Fakt je, že celý léto bylo - na houby, až teď něco...

< Odpovědět

Jsme přesvědčeni, že občanská neposlušnost a překročení určitých zákonů může být pro společnost prospěšná. Samozřejmě když je dobře podložená a když si ji dokážeme obhájit. Jakub Ort/Klinika :-)

#

[Registrovaný] kmochna, 17.09.2015 20:13

kde se dají najít lejstra k adopci?:-p

< Odpovědět

#

[Registrovaný] Zarniwúp, 17.09.2015 20:33

Zapomeň. Sám mám málo. :-p

< Odpovědět

Jsme přesvědčeni, že občanská neposlušnost a překročení určitých zákonů může být pro společnost prospěšná. Samozřejmě když je dobře podložená a když si ji dokážeme obhájit. Jakub Ort/Klinika :-)

Re: neser. letos nemáme ani houbu. jsi jako můj kolega z práce, který mi d…

[Registrovaný] Prasak, 17.09.2015 20:27 [Upraveno]

Já rád karbenátky z hub. Nebo smaženicu, té jsem si narval do bachoru minulé téden. V lese sice nic nebylo, ale tchyňa měla hub celé kastlík v mražáku od loňska a nikdo z nich z toho nepoužil ani jeden pytlík. Tož sme si nabrali a teď to pomalu žeru.

< Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

Re: Já rád karbenátky z hub. Nebo smaženicu, té jsem si narval do bachoru…

[Registrovaný] Dale Cooper, 17.09.2015 20:31

Karbenátky! Určitě máš papíry v šuflíku a složenky platíš na počtě :-)

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

#

[Registrovaný] Prasak, 17.09.2015 21:03

To tak, ešče abych tím tebe živil.

< Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

#

[Registrovaný] Dale Cooper, 17.09.2015 21:06

Tak si chodíš pro balíky a doporučené listy :))

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

Re: Já rád karbenátky z hub. Nebo smaženicu, té jsem si narval do bachoru…

[Registrovaný] kmochna, 18.09.2015 08:16 [Upraveno]

kurňa, to je terno takováhle tchyně. já to říkám furt, je třeba ctít své i rodiče svých protějšků. jsou to totiž ti nejlepší sběrači hub. :)) edit// a ještě to umí zašantročit.:-D

< Odpovědět

Re: Rostou?

[Registrovaný] Prasak, 20.09.2015 20:20

Dneska další náhodnej pokus. Pár klouzků, babek, jedna malá růžovka. Dohromady asi hrst. A to všechno jen v mladým lesíku v trávě, všude plno roští, takže se tam drželo víc vlhko. Všude jinde poušť.

^ Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

#

[Registrovaný] Dale Cooper, 20.09.2015 20:39

Tak to je pokrok, od minula :))
My byli v lese jen v Praze a ani jsme nehledali. No ale nikde nic, ani prašivka, hadovka, nikde nic. Ještě to asi chce nějaký čas; loňské žně se ale asi opakovat nebudou...

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

Re: Rostou?

[Registrovaný] Zarniwúp, 22.09.2015 18:47 [Upraveno]

Děčínský Sněžník dnes dopoledne. Houby tam jsou, to jo, ale taky mraky houbařů. Doporučuji opravdu ráno, i devátá dopoledne je poměrně pozdě. Hřib hnědý, hřib smrkový (alias pravák) a obligátní klouzci. Asi dvě hodiny v dříve ověřené části lesa, pak už to nemělo moc cenu, všechno bylo zjevně prošťárané.
...
Kmochno? :-)

edit: Takové to nepřirozeně bílé (špinavé) a rozpláclé s pokroucenou nohou jest také pravák, když vyroste pod jehličím a prozradí ho asi jen tři centimetry čtvereční klobouku, vykukující na svět.

edit2: A tak přesnější určení místa - za dvacátou sedmou muchomůrkou červenou. Úplně přesně za čtvrtou, která byla drahou polovičkou oslovena: "Ty seš krásná muchomůrka... To nemůžeš bejt hnědák?"

^ Odpovědět

Jsme přesvědčeni, že občanská neposlušnost a překročení určitých zákonů může být pro společnost prospěšná. Samozřejmě když je dobře podložená a když si ji dokážeme obhájit. Jakub Ort/Klinika :-)

#

[Registrovaný] kmochna, 23.09.2015 10:33

momentálně si čtu pravidla, jestli se může OPerátor škrtit. explicitně to zakázaný není.:-p
---
ti musím říct starou příhodu: jede se na houby. v brdech ve vojenčáku se najde vždy. dobrá. kamarád vytahnul strašlivě starou mercedesku která žere 100/100, takže třista vylítlo hned. mu říkám: ty se nepoutáš? nemusím a ukazoval na piktogram invalidy. takže jsem se fofrem poutal já.
no v lese se prášilo, nikde nic, až jsme našli modráky, ale nádherný.
přijedem do prahy a on to šel zpracovat. já ne- musím se přeci pochlubit, když cestou nebylo kde, aspoň někde. takže tam máme takovou hospůdku, všichni obdivovaly ty modráky. telefon: už jsi to někam dal? ne. ty vole, dal jsem do hrnce 2 kila masa, nakrájel houby a teď to za stálého míchání leju do hajzlu.:-D
jsme sesbírali hřib kříšť- chráněnou a nesmírně hořkou houbu.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] Zarniwúp, 23.09.2015 12:41

:-)
Kříště znám jen z obrázků, stejně tak satana. Co už jsem občas našel, je hřib peprný, ale zatím jsem ho do košíku nepřihodil - poprvé se mi přece jen nezdál, tak jsem už v lese trochu ochutnal...... :-x
Co nacházíme běžně (i když letos ne), je hřib žlučník. To je vždycky k posrání, je jich na jednom fleku celá kolonie a nikdo není ochotný je sebrat, takže v lese straší a nasírají lidi klidně měsíc. Oni dlouho vydrží v hezkém stavu..
Pokud jde o kováře, tak v kraji mého dětství nerostli, tudíž jsem je znal sice z obrázků, ale reálně vůbec. No a přestěhovali jsme se. A prvního kováře jsem našel až někdy v pětatřiceti. Tak na to mřu a říkám si - no, je to hřib. Modrá. Dobře, modrá, satan by to bejt neměl... modraj vůbec satani? Táta říkal, že když to modrá, je to jedlý... (Až později jsem se dozvěděl, že modrá i kříšť, tudíž kříště neznal asi ani táta.) Tak ale co teď s tou houbou, proč je zespodu červená? Jak a kde vlastně je přesně červenej satan? Jako houbař "co neznáš jistě, nesbírej" s sebou atlas netahám...
Chodím po lese s tou houbou v ruce a je mi líto ji vyhodit. Až jsem potkal nějaký místňáky - místňáka poznáš, běhá po lese tak, jak vylezl z traktoru. A zásadně nemá proutěný košík, znak houbaře "užívám si to" ale nějakou igelitku (i když to je na houby nevhodné), košík ukradenej v místní sámošce, nebo prostě bundu od montérék se svázanýma rukávama.
Fajn budu, za blba: "Prosím vás, našel jsem tadytoho hřiba a fakt nevím, co to je zač. V životě jsem takovou houbu nenašel." Mrkne na to ze tří metrů a řekne: "No jo, kovář." " Je to jedlý?" "Samozřejmě." a kouká na mě jak na nesvépravného. "Jé, děkuju, to víte, já nejsem z tohodle kraje, my se přistěhovali a u nás tohle opravdu nerostlo." a ještě jednou děkuji za mykologickou poradu.
Zjevně si podle výrazu myslí, že jsem se přistěhoval odněkud z blbákova, nebo se chci jen vytahovat, že jsem našel houbu, ale já od té doby poznám a sbírám kováře.... :-)

A v klidu, loni jsem měl jednou houbovou polívku. A to jsem stál nad manželkou, když těch pár hub čistila a převědčoval ji, že těch pár červíků do polívky dobrý. Tak jsem se na tu polívku těšil.
Jinak jsme nenašli/nenasbírali nic.

< Odpovědět

Jsme přesvědčeni, že občanská neposlušnost a překročení určitých zákonů může být pro společnost prospěšná. Samozřejmě když je dobře podložená a když si ji dokážeme obhájit. Jakub Ort/Klinika :-)

Re: Rostou?

[Registrovaný] Zarniwúp, 30.09.2015 20:06 [Upraveno]

Dnes bez fotek, z Českého Sněžníku. Za tři hodiny asi půl toho košíku, co taháme vždycky. Polovina menších hnědáků, zbytek praváci a nějaká ta havěť (modráci). Spousta aut, opravdu spousta aut u přístupových cest do lesa, hodně houbařů, lesy prolezlý (lidi jsou po tom suchým létě zjevně nadržený), ale pořád rostou, pořád se dá nasbírat. Lidi (aspoň ti, co trochu znají místa) tahají běžně půldruhého plného košíku.
Chtěl jsem po manželce, aby ty sameťáky naložila do octa, že bych si jako na první svátek vánoční dal, ale poslala mě do..., že jich zase tolik není. :-|
Tolik hlášení ze severu, ještě to zřejmě zkusíme po neděli, má být hezky. Vypadá to opravdu na houby až do konce října...

^ Odpovědět

Jsme přesvědčeni, že občanská neposlušnost a překročení určitých zákonů může být pro společnost prospěšná. Samozřejmě když je dobře podložená a když si ji dokážeme obhájit. Jakub Ort/Klinika :-)

#

[Registrovaný] Prasak, 30.09.2015 20:52

Tady uprostřed Moravy máme smůlu. Veškerý deště, co v poslední době byly, tak se vychcaly všechny v Čechách, nebo to, co šlo ze Slovenska, tak došlo na východní Moravu a my jsme zůstali v tom suchým pásu od Břeclavi po Ostravu. Takže v lese můžeme akorát opižlávat klacky.

< Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

Re: Rostou?

[Registrovaný] Dale Cooper, 17.10.2015 19:56

Dnes, poblíž Kralovic v okr. Plzeň - sever:
[515-houby-jpg]

^ Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

#

[Registrovaný] Prasak, 17.10.2015 20:45

Ty máš ten hóbařské nožíček? Se štětkó na koncu?
Já už do lesa znova nelozil, je tam čerstvo nachcaný, ale na hřébky už se mě zdá kosa.

< Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

#

[Registrovaný] Dale Cooper, 17.10.2015 21:01

Přesně tak :-) Se štětcem.
Pravda, v lese bylo hodně takové vlhko, zem vlhká, ale hříbky jsme nasbírali dost, většinou nepříliš staré kousky. A zima? Ještě to jde, tam jak jsme byli to je vysoko asi 500 m, to u vás je to níž a obecně bych řekl teplejší kraj, než okolí Kralovic...

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

#

[Registrovaný] Prasak, 17.10.2015 21:32

Město je v dolíku, ale okolní lesy jsou taky nad pětikilo.

< Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

#

[Registrovaný] Dale Cooper, 17.10.2015 21:39

To bude asi podobné. Říkali v počasí, že se má koncem příštího týdne oteplit, myslím, že by šance na hříbky ještě byla :-)

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

#

[Registrovaný] Prasak, 18.10.2015 00:03

Možná bych někdy v tejdnu zašel, budu mít odpolední, tak překonat po ránu lenoru.

< Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

#

[Registrovaný] Dale Cooper, 18.10.2015 19:35

Uvidíš. Já razím za týden na východ Slovenska, tam si myslím, že to bude na kosu a nůši :-) Ale nechám to tam zvěři a místním obyvatelům, nebudu se tam s tím ... co vlastně, asi sušit a pak to vozit vlakem přes dvě republiky.

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

#

[Registrovaný] Prasak, 18.10.2015 19:45

My budeme muset vystačit se zásobama z loňska. Něco nasušenýho ještě máme a v mražáku pár sáčků uvařených.

< Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

#

[Registrovaný] Dale Cooper, 18.10.2015 19:47

My dojedli loňské zásoby teprve teď, loni byl dobrý rok.

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

#

[Registrovaný] Prasak, 18.10.2015 19:51

Díky tomu jsme nasušili dost a ještě jsme dostali něco od rodičů. Svoje zamražený už nemáme, ale tchyně si s tím naplnila mražák a ani se toho nedotkli. Tož jsem něco přesunul k sobě a pro zbytek si časem asi taky dojdu.

< Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

#

[Registrovaný] Redsnake, 18.10.2015 23:04

Ještě máme v mražáku taky pár loňských sáčků, je to smažené na sádle a některé zamražené jen tak. Myslíte že to bude ještě k jídlu?

< Odpovědět

#

[Registrovaný] RITCHI, 28.10.2015 19:02

Když je hlad - všechno je k jídlu...:-D

< Odpovědět

Re: Rostou? poslední

[Registrovaný] Dale Cooper, 30.10.2015 10:30

Strávil jsem týden na východním Slovensku (NP Poloniny) a tady kde nic, tu nic. I když včera jsem potkal dva pravé ryzce. Ale hříbky nic. Možná už je na ně pozdě, k ránu byl vždy mráz (dny i noci byly jasné) a pěkně šedivo.

^ Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

Reklama

Přispět do debaty Zpět na debaty Nahoru

Reklama

© 2005-2017 Poradna.net – info@poradna.net, Google+