Registrovat se | Přihlásit se

[Debaty] [Počítače] [Teraristika] [Akvaristika] [Kutilství] [Hry] [Právo] [Ekonomika]

[Domů] > Debaty > Preco Grecko zostalo v EU

Preco Grecko zostalo v EU

[Moderátor] fleg, 02.08.2015 19:43, Debata, 55 příspěvků (489 zobrazení)

Nemam rad konspiracne teorie, uz len preto, ze ich je strasne vela a ludia im radi tupo veria, ale so zachranovanim Grecka sa to priam ponuka.
Coraz castejsie sa tvrdi, ze prijatie Grecka do EU a menovej unie nebol ekonomicky, ale politicky motivovany krok. Vlastne slo o ekonomiku, ale v tomto pripade Nemecka a Francuzska. Niektori ekonomovia uz dlshsie tvrdia, ze o tom, ze Greci falsuju statistiku sa vedelo uz dopredu. Dokazy na to nie su, ale vysledky, ktore davali pred prijatim a tesne pred prijatim ukazovali na maly hospodarsky zazrak v Grecku. Napriek nezasiahli ani spicky EU ani MMF, ktory na to mal dohliadat.
Dovod sa ponuka. Nemecka strana neoficialne priznala (zdroj nasa byvala ministerka financii), ze zarobila (skor si myslim, ze to je len obrat, pretoze cislo je obrovske)) na obchode s Greckom za cely ten cas biliony eur a prave pre dovod vysokeho zahranicneho obchodu a jeho zjednodusenia potrebovali Nemci a Francuzi mat Grecko v menovej unii stoj co stoj, pretoze mimo EU by im zisky klesali.
Uz pri prvom zachrannom balicku sa EU rozdelila a sedliaci tvrdili, ze zachranovanie Grecka je drahsie ako jeho ponechanie osudu. Nicmenej to su len dohady, ktore sa tazko potvrdzuju. Druhy balicek sa opieral o to, ze ked sme uz zacali musime v tom vytrvat, co znie logicky (casto byva drahsie vyskocit uz z robehnuteho vlaku) a opat sa proti tomu tazko argumentuje. Tu este stale nie je dovod velmi pochybovat o spickach EU az prichadza treti zachranny balik, kde malo byt Grecko jednoznacne vylucene z EU aj vzhladom na ich vnutorne udalosti (referendum a pod). Napriek roznym vyhlaseniam a hraniam na gasparkov (se vemou, se nevemou) sa nakoniec Grecko zachranovalo tretikrat.
Preco? Tu uz to naozaj nedava logiku, snad ziaden ekonom netvrdi, ze Grecko sa zachrani, pretoze sanca je asi taka, ze v rulete vyhrate sazkou na jedno cislo. Grecko sa nemoze zachranit, Grecko potrebuje drachmu, ktore devalvuje, cim zatraktivni svoj export. Kto si pozrie novodobu ekonomicku historiu Grecka uvidi, ze vzdy to tak robili, ked im tieklo do topanok. Devalvovali menu, zvysili export, co nastartovalo vnutornu spotrebu a po case boli zase z krizy vonku.
Takze preco sa Grecko opat zachranovalo?
Tvrdenia, ze kvoli nemeckym, ci inym bankam su scestne. Ak mali banky v Grecku pozicky tie boli uz davno splatene pri prvom, maximalne druhom zachrannom balicku (minimalne istina ak uz prisli o uroky pri nejakych restruktualizaciach), takze koho zachranuje treti balicek? Nechce sa mi verit, ze tie iste banky sa nepoucili a znovu poziciavali Grekom, aby neskor vydierali vlastne lokalne vlady a lobovali za zachranovanie Grecka v EU.
Fakt netusim, ale to, ze Grekom sme dali len par rokov navyse dnes tvrdia uz vsetci, takze preco sme im predlzovali tento polcas ich rozpadu?
Podotykam, ze celosvetovym spiknutiam na urovni iluminatov, zidov, Rotschildovcov a pod sa odmietam zaoberat, pretoze tie nemaju so zdravym rozumom nic spolocne.

Přispět do debaty

Reklama
Předmět Autor Datum
Proč? Protože někomu vyhovuje "čím hůř, tím líp". Nepochopím, jako sp… L-Core 02.08.2015 20:08
EU se stala více ideologickým projektem, než ekonomickým. Racionální u… Niko Bellic 02.08.2015 20:08
Řecko je jen špička ledovce. Do několika let se posere mnohem víc stát… Prasak 02.08.2015 20:12
Hlavní argument pro setrvání Řecka je možná ten, že by mohlo po odchod… Zarniwúp 02.08.2015 20:29
To je fantazmagoria. Ziadna ekonomika nemoze uspiet ako solitaire, dok… fleg 03.08.2015 11:57
S odchodem z EU se drachma rozumí samosebou. Zarniwúp 03.08.2015 17:19
Preco Grecko zostalo v EU? Z vypočítavosti a ze strachu. IQ37 02.08.2015 21:24
Lebo by to pred letom grécko položilo? MMF už odmietol požičať, tak po… Qet 02.08.2015 23:43
TLDR. Dale Cooper 03.08.2015 19:30
Ale jdi ty, za 2 minuty jsem to měl přečtené.. :-) Niko Bellic 03.08.2015 19:39
Jo, je to zbytečně dlouhý a závěry jako obvykle nelogický. Přitom odpo… cejna 03.08.2015 20:54
Obecně, politické komentáře nečtu. A flegův blog? To je jeden velký po… Dale Cooper 04.08.2015 17:18
DTTO. :-) Prasak 03.08.2015 23:35
politolog Petr Robejšek: http://video.aktualne.cz/dvtv/robejsek-musim… Jack 04.08.2015 10:37
musime-razantne-zdanit-bohate Mám obavy to pustit, tohle tam fakt řek… Niko Bellic 04.08.2015 17:00
Neměj obavy, ono to je v jiných souvislostech. Hovoří o zdanění těch b… Jack 04.08.2015 23:25
Tak s tím by se souhlasit dalo. Ale jak ty bohaté roztřídit? Jak vůbec… Niko Bellic 05.08.2015 16:27
Jaképak třídění? Kdo má víc, než já - odprásknout! A je to vytříděno.… IQ37 05.08.2015 16:39
Ale přeju to vám - mladším! Děkujeme.. :-D Niko Bellic 05.08.2015 16:59
Já jim to nepřeju, ale nezávidím jim :) L-Core 05.08.2015 17:14
Ale přeju to vám - mladším! :-D Připomněl jsem si vtip "O zlatou mříž… Yarda 09.08.2015 08:31
http://www.novinky.cz/ekonomika/377037-recko-zahajilo-prodej-svych-ost… cejna 09.08.2015 09:52
Británie "na to má", aby odešla a přežila. Řecku by nezbylo (možná, že… IQ37 09.08.2015 10:40
Preco by Grecko malo inklinovat k Rusku? Preco by Rusi pomahali Grekom… fleg 09.08.2015 20:50
To máš v žíle trojku nebo co? IQ37 10.08.2015 02:22
Nie na rozdiel od vas mam skor rozum, skor nez nieco vyblivnem z bruch… fleg 10.08.2015 14:08
Nie na rozdiel od vas mam skor rozum, skor nez nieco vyblivnem z bruch… cejna 10.08.2015 14:42
Tak tohle je vtip dne... Skoro bych řekl, že až týdne :-) Dale Cooper 10.08.2015 16:14
http://www.novinky.cz/ekonomika/377324-nemecko-na-recke-krizi-vydela-i… cejna 10.08.2015 18:24
Ci ako si pani predstavuju tu nezistnu pomoc Grekom zo strany Ruska?… IQ37 10.08.2015 20:30
Fleg si žádná fakta nezjišťuje. Za fakta vydává svoje nelogický úvahy… cejna 10.08.2015 21:24
Neviem, asi je pokazeny ja som nic konkretne nenasiel, pritom som tvoj… fleg 11.08.2015 11:45
Ty se furt bráníš, ale asi jsi nečetl, co jsem vlastně napsal a v jaké… IQ37 11.08.2015 14:54
Ale ja sa stale pytam rovnaku vec...a ako si tu pomoc predstavujes? EU… fleg 11.08.2015 15:42
Já přece nemůžu vědět, na čem by se shodli či dohodli. Proběhla nějaká… IQ37 11.08.2015 19:58
No vidis nevies a pritom o tom rozpravas ako o hotovej veci. Problem j… fleg 11.08.2015 22:01
pritom o tom rozpravas ako o hotovej veci Mohl bys mi tady citovat ně… IQ37 11.08.2015 23:41
než inklinovat k Rusku, které by mu určitě pomoc nabídlo . Toto ma za… fleg 12.08.2015 11:11
Tu citaci jsi úmyslně zkrátil? Řecku by nezbylo (možná, že to bylo už… IQ37 12.08.2015 11:50
Asi je u vás na Slovensku taky horko... Dale Cooper 10.08.2015 10:53
grécko zostáva v EU jednoducho preto,lebo Nemci tam majú rozrobené obr… audax 11.08.2015 21:46
Nemyslim si, ze Nemci by mali v Grecku nejake vacsie investicie. Podla… fleg 11.08.2015 22:07
Někde jsem včera četl, že Německo na "akci Řecko" vydělá miliardy Euro… IQ37 11.08.2015 23:44
A aj si pochopil z clanko ako zarobi to Nemecko? fleg 12.08.2015 10:22
Prozatím chápu psaný text. Určitě to chápou tvůrci té studie. IQ37 12.08.2015 11:54
Takze chapes, ze to s Greckom nemusi mat aj nic spolocne? Nas slavny p… fleg 12.08.2015 12:22
vykresluje Nemcov ako chrapunov, co zarobili na chudakoch Grekoch Nem… IQ37 12.08.2015 13:32
Moja odpoved znie nie. Nemci zarabaju na celosvetovom poklese urokovyc… fleg 12.08.2015 13:40
hlavne sme vzbudili v ludoch zase raz pocit, ze zli Nemci a chudaci Gr… IQ37 12.08.2015 13:48
To nie je podstatne, s Rusmi mame hrozne skusenosti a predsa sa net he… fleg 12.08.2015 13:52
a predsa sa net hemzi rusofilmi, ze sa az divim, kde sa ich tolko urod… IQ37 12.08.2015 14:45
Až se divím, že se tady neobjevil žádný švédofil, ti nám ubližovali dl… karel 12.08.2015 15:04
Mrcha učitelka, ale furt lepší, než zlomené srdce. :-) Máme tady taky… IQ37 12.08.2015 15:10
To zbytocne odbacame podstatne pre mna je, ze si dufam pochopil, ze re… fleg 12.08.2015 15:11
Já jsem pochopil už dříve, že věřit čemukoliv z toho, co se píše na in… poslední IQ37 12.08.2015 15:14

Re: Preco Grecko zostalo v EU

[Moderátor] L-Core, 02.08.2015 20:08

Proč? Protože někomu vyhovuje "čím hůř, tím líp".

Nepochopím, jako spoustu jiných evropských nesmyslů, které táhnou celou EU do pekel. A konspirativní teorie tu nechceš ;-)

^ Odpovědět

Re: Preco Grecko zostalo v EU

[Registrovaný] Niko Bellic, 02.08.2015 20:08

EU se stala více ideologickým projektem, než ekonomickým. Racionální uvažování šlo bohužel do kytek. Může to ještě něco vyvrátit po 3. pomoci Řecku a sluníčkovému přístupu k uprchlíkům?

^ Odpovědět

Re: Preco Grecko zostalo v EU

[Registrovaný] Prasak, 02.08.2015 20:12

Řecko je jen špička ledovce. Do několika let se posere mnohem víc států. Třeba taková Ukrajina je taky těžce v prdeli, jen se o tom tolik - ve stínu Řecka - nemluví.

^ Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

Re: Preco Grecko zostalo v EU

[Registrovaný] Zarniwúp, 02.08.2015 20:29

Hlavní argument pro setrvání Řecka je možná ten, že by mohlo po odchodu z EU uspět. Netvrdím, že by se to stalo, ale EU zřejmě tuto nenulovou možnost nechce zkoušet.

^ Odpovědět

Jsme přesvědčeni, že občanská neposlušnost a překročení určitých zákonů může být pro společnost prospěšná. Samozřejmě když je dobře podložená a když si ji dokážeme obhájit. Jakub Ort/Klinika :-)

#

[Moderátor] fleg, 03.08.2015 11:57

To je fantazmagoria. Ziadna ekonomika nemoze uspiet ako solitaire, dokonca aj Cinu casom cakaju problemy ak ich vyrobu prevezmu lacnejsie krajiny (uz dnes si kopec cinskych firiem nechava robit pre seba veci na Tchajvane).
Grecko ma sancu s drachmou, s eurom velmi nie lebo na zazraky moc neverim.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] Zarniwúp, 03.08.2015 17:19

S odchodem z EU se drachma rozumí samosebou.

< Odpovědět

Jsme přesvědčeni, že občanská neposlušnost a překročení určitých zákonů může být pro společnost prospěšná. Samozřejmě když je dobře podložená a když si ji dokážeme obhájit. Jakub Ort/Klinika :-)

Re: Preco Grecko zostalo v EU

[Registrovaný] IQ37, 02.08.2015 21:24

Preco Grecko zostalo v EU?

Z vypočítavosti a ze strachu.

^ Odpovědět

Jsem blbec - takže průměr. Na každého kosa se najde kámen.

Re: Preco Grecko zostalo v EU

[Registrovaný] Qet, 02.08.2015 23:43

Lebo by to pred letom grécko položilo? MMF už odmietol požičať, tak počkáme po sezóne, na jeseň ich položia, aj nemcom z ost-u ešte treba dopriať dovolenku na ostrovoch. Dovtedy sa možno ešte vymyslí čo s utečencani čo sú už v GR, bez toho, aby sa do toho zapojili NATO

^ Odpovědět

Re: Preco Grecko zostalo v EU

[Registrovaný] Dale Cooper, 03.08.2015 19:30

TLDR.

^ Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

Re: TLDR.

[Registrovaný] Niko Bellic, 03.08.2015 19:39

Ale jdi ty, za 2 minuty jsem to měl přečtené.. :-)

< Odpovědět

Re: Ale jdi ty, za 2 minuty jsem to měl přečtené.. :-)

[Registrovaný] cejna, 03.08.2015 20:54 [Upraveno]

Jo, je to zbytečně dlouhý a závěry jako obvykle nelogický. Přitom odpověď je jednoduchá a až v samotným konci....

ze celosvetovym spiknutiam na urovni iluminatov, zidov, Rotschildovcov

< Odpovědět

Re: Ale jdi ty, za 2 minuty jsem to měl přečtené.. :-)

[Registrovaný] Dale Cooper, 04.08.2015 17:18

Obecně, politické komentáře nečtu. A flegův blog? To je jeden velký politický komentář :-)

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

Re: TLDR.

[Registrovaný] Prasak, 03.08.2015 23:35

DTTO. :-)

< Odpovědět

Vševěd: A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí. Já je chytám. Zlatovláska: A co s nimi potom děláte? Vševěd: Většinou je zahazuju.

#

[Registrovaný] Niko Bellic, 04.08.2015 17:00

musime-razantne-zdanit-bohate

Mám obavy to pustit, tohle tam fakt řekl?

< Odpovědět

#

[Registrovaný] Jack, 04.08.2015 23:25

Neměj obavy, ono to je v jiných souvislostech. Hovoří o zdanění těch bohatých co pouze hromadí a neinvestují. Takové strýčky Skrblíky.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] Niko Bellic, 05.08.2015 16:27

Tak s tím by se souhlasit dalo. Ale jak ty bohaté roztřídit? Jak vůbec přijít na to, kdo peníze investuje smysluplně a kdo je utráci za blbosti? Nějaká vyšší moc to určí?

< Odpovědět

#

[Registrovaný] IQ37, 05.08.2015 16:39 [Upraveno]

Jaképak třídění? Kdo má víc, než já - odprásknout! A je to vytříděno.
A nastupující imigranti v tom mají jasno už teď.
Já se na to vlastně těším, i když se toho skutečného průseru asi už nedožiju.
Ale přeju to vám - mladším! :-D

< Odpovědět

Jsem blbec - takže průměr. Na každého kosa se najde kámen.

Re: Jaképak třídění? Kdo má víc, než já - odprásknout! A je to vytříděno.…

[Registrovaný] Yarda, 09.08.2015 08:31

Ale přeju to vám - mladším! :-D

Připomněl jsem si vtip "O zlatou mříž":
Budujeme komunismus.
Svou prací.
Pro své děti.
Ti haranti si nic lepšího nezaslouží.

A co se týká setrvání Řecka v C. & K. Slavné Evropské Ůnyji, napadla mne analogie s brněnským veletrhem. Dřív tam byly expozice našich významných podniků, jaxi z povinnosti. A proto, aby se pochlubily, co mají nového. Pak po nástupu internetu tahle prezentace začala ztrácet na významu a asi nabývala na významu ta věc, že kdyby firma tam neměla expozici, bylo by nebezpečí, že potenciální partneři by si mohli pomyslet: "Loni tu ještě byli, letos už ne, nemají nějaké potíže?" Ale když se první firmy odhodlaly se nezúčastnit (už dlouho se remcalo, kolik tam taková expozice stojí, servis nic moc a efekt taky ne) tak strhly další a ted se některé pavilony ani neotevírají.
Takže pokud jeden stát zahne kramle, může strhnout i další, například co se píše, taková Velká Británie k tomu nemá daleko.

< Odpovědět

Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Re: Ale přeju to vám - mladším! :-D Připomněl jsem si vtip "O zlatou mříž…

[Registrovaný] cejna, 09.08.2015 09:52

http://www.novinky.cz/ekonomika/377037-recko-zahajilo-prodej-svych-ostrovu-nektere-jsou-za-hubicku.html
Asi taky jeden z důvodů. Jednoduše a bez výstřelu skončí část jejich země v cizích rukách. Ve kterých, už psal fleg v závěru svýho plku....

< Odpovědět

Re: Ale přeju to vám - mladším! :-D Připomněl jsem si vtip "O zlatou mříž…

[Registrovaný] IQ37, 09.08.2015 10:40 [Upraveno]

Británie "na to má", aby odešla a přežila. Řecku by nezbylo (možná, že to bylo už skoro domluveno), než inklinovat k Rusku, které by mu určitě pomoc nabídlo. Myslím, že tenhle "boční tlak" byl klíčový pro to, aby se unie pod tlakem USA držela Řecka, jako hovno košile (kupodivu to asi bylo opravdu naopak - na setrvání Řecka záleželo více unii, než samotnému Řecku). Ale ta možnost, že "příklady táhnou" určitě taky sehrála velkou roli. Je více menších zemí, kterým se unie zajídá.

< Odpovědět

Jsem blbec - takže průměr. Na každého kosa se najde kámen.

#

[Moderátor] fleg, 09.08.2015 20:50

Preco by Grecko malo inklinovat k Rusku? Preco by Rusi pomahali Grekom, keby z toho nic nemali? Rusko nie je pre Grecko ziadny strategicky obchodny ani vojensky partner. Rusi proste nemaju Grekom co ponuknut.

< Odpovědět

Re: Preco by Grecko malo inklinovat k Rusku? Preco by Rusi pomahali Grekom…

[Registrovaný] IQ37, 10.08.2015 02:22

To máš v žíle trojku nebo co?

< Odpovědět

Jsem blbec - takže průměr. Na každého kosa se najde kámen.

#

[Moderátor] fleg, 10.08.2015 14:08

Nie na rozdiel od vas mam skor rozum, skor nez nieco vyblivnem z brucha len tak tak sa zamyslim, pripadne si preverim fakty.
V prvom rade by som so pozrel charakteristiku exportnych komodit Grecka, potom to iste na importe Ruska a potom skusil odhadnut realne moznosti rocneho objemu.
Ci ako si pani predstavuju tu nezistnu pomoc Grekom zo strany Ruska? Ze tam zacnu nebodaj investovat vo velkom? A vy si myslite, ze Rusi su tak sprosti, ze budu investovat do krachujucej ekonomiky?

< Odpovědět

Re: Nie na rozdiel od vas mam skor rozum, skor nez nieco vyblivnem z bruch…

[Registrovaný] cejna, 10.08.2015 14:42

Nie na rozdiel od vas mam skor rozum, skor nez nieco vyblivnem z brucha len tak tak sa zamyslim, pripadne si preverim fakty.

:-D:-D:-D
Tak tohle je vtip dne...

< Odpovědět

#

[Registrovaný] Dale Cooper, 10.08.2015 16:14

Tak tohle je vtip dne...

Skoro bych řekl, že až týdne :-)

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

Re: Nie na rozdiel od vas mam skor rozum, skor nez nieco vyblivnem z bruch…

[Registrovaný] IQ37, 10.08.2015 20:30

Ci ako si pani predstavuju tu nezistnu pomoc Grekom zo strany Ruska?

O jaké nezištné pomoci tady mluvíš? Já jsem nic takového nenapsal.
A k tomu zjišťování faktů: stačí například použít vyhledávač řecko krize 2015 pomoc ruska

< Odpovědět

Jsem blbec - takže průměr. Na každého kosa se najde kámen.

Re: Ci ako si pani predstavuju tu nezistnu pomoc Grekom zo strany Ruska?…

[Registrovaný] cejna, 10.08.2015 21:24

Fleg si žádná fakta nezjišťuje. Za fakta vydává svoje nelogický úvahy a závěry....

< Odpovědět

Re: Ci ako si pani predstavuju tu nezistnu pomoc Grekom zo strany Ruska?…

[Moderátor] fleg, 11.08.2015 11:45

Neviem, asi je pokazeny ja som nic konkretne nenasiel, pritom som tvoj vyraz skopiroval.
Mozes mi dat konkretne url, ci aspon opisat ako prebieha/moze prebiehat konkretne ta pomoc Ruska Grecku?
To vies ja mam ekonomicke vzdelanie, takze ma zaujimaju chladne cisla, nazvy komodit, obraty, financne transakcie a tak.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] IQ37, 11.08.2015 14:54

Ty se furt bráníš, ale asi jsi nečetl, co jsem vlastně napsal a v jaké souvislosti. Viz "které by mu určitě pomoc nabídlo".

< Odpovědět

Jsem blbec - takže průměr. Na každého kosa se najde kámen.

#

[Moderátor] fleg, 11.08.2015 15:42

Ale ja sa stale pytam rovnaku vec...a ako si tu pomoc predstavujes? EU nechala Grecko tak, stat zkrachoval, Greci prechadzaju na drachmu. Ako by podla teba vyzerala ta pomoc Ruska v praxi?
Ja si to totizto neviem predstavit ani teoreticky.
Co Rusko Grecku pozicia prachy ako predtym EU a MMF? A zaruky? Bude im stacit slub Greckej vlady? Ty fakt tomu veris, ze Rusi by takto vyhodili prachy z okna? Povazujes Rusov za idiotov? Lebo ja nie.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] IQ37, 11.08.2015 19:58

Já přece nemůžu vědět, na čem by se shodli či dohodli. Proběhla nějaká zákulisní jednání a nikdo k tomu nepořádal tiskovku, ani tam nepozvali novináře.

< Odpovědět

Jsem blbec - takže průměr. Na každého kosa se najde kámen.

#

[Moderátor] fleg, 11.08.2015 22:01

No vidis nevies a pritom o tom rozpravas ako o hotovej veci.
Problem je, ze Rusko nema ako Grecku pomoct ani keby chcelo.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] IQ37, 11.08.2015 23:41

pritom o tom rozpravas ako o hotovej veci

Mohl bys mi tady citovat nějaký takový můj výrok?

< Odpovědět

Jsem blbec - takže průměr. Na každého kosa se najde kámen.

#

[Moderátor] fleg, 12.08.2015 11:11

než inklinovat k Rusku, které by mu určitě pomoc nabídlo

.
Toto ma zaujalo, a preto sa ta pytam ako vy Rusko vedelo pomoct Grecko a hlavne preco by to robilo. Kazdy vie, ze Grecko je cierna dieta a nikomu sa tam sypat prachy nechce, takze preco podla teba by tu Rusko urcite spravilo?

< Odpovědět

#

[Registrovaný] IQ37, 12.08.2015 11:50

Tu citaci jsi úmyslně zkrátil?

Řecku by nezbylo (možná, že to bylo už skoro domluveno), než inklinovat k Rusku, které by mu určitě pomoc nabídlo.

< Odpovědět

Jsem blbec - takže průměr. Na každého kosa se najde kámen.

Re: Preco by Grecko malo inklinovat k Rusku? Preco by Rusi pomahali Grekom…

[Registrovaný] Dale Cooper, 10.08.2015 10:53

Asi je u vás na Slovensku taky horko...

< Odpovědět

Sovy nejsou tím, čím se zdají být.

Re: Preco Grecko zostalo v EU

[Registrovaný] audax, 11.08.2015 21:46

grécko zostáva v EU jednoducho preto,lebo Nemci tam majú rozrobené obrovské investície,o ktoré by došli kompletne,keby nechali Grécko krachnúť...keby sa v koži Grécka ocitlo Česko alebo Slovensko,tak by vyletelo z únie behom pár minút,v Česku by Nemci došli len o Škodovku,to by prežili,rovnako ako stratu modernej montážnej haly na vw tuareg a porsche cayenne,v Grécku majú obrovské pôžičky a iné investície,ktoré budú niesť peniaze,pokial bude Grécko aspoň minimálne fungovať ako člen EU,takže je eminentný záujem ho nejako zachraňovať,je to rovnaké ako s americkou vôlou každého učiť demokracii,aj za cenu toho,že to nikto živý nerozdýcha.....je to v prvom rade o peniazoch,až potom o peniazoch a prachoch...najprv záujmy Nemecka...potom dlho,dlho nič,potom delfíny a až potom ostatní členovia EU...takže sa nedivte,že sa radoví členovia EU ako my a vy s priemernými 20000-30000-covými hrubými platmi v czk u pracovne aktívnych ludí skladáme na 50-60000-korunové grécke dôchodky.....a to majú ešte tú drzosť sa Gréci vyjadrovať na adresu Čechov,Slovákov,Poliakov a ďalších,že prečo nás do únie brali,keď na to nemáme a nechceme Grékom ten vysoký životný štandard naďalej dotovať.....

^ Odpovědět

Re: grécko zostáva v EU jednoducho preto,lebo Nemci tam majú rozrobené obr…

[Moderátor] fleg, 11.08.2015 22:07

Nemyslim si, ze Nemci by mali v Grecku nejake vacsie investicie. Podla mna sa spakovali uz pri prvej zachrane Grecka, pretoze to by bol logicky krok. Navyse pocas tych taneckov za Grecko lobovali vyrazne viac Frantici, Nemci boli rpaveze taki strohejsi. Takze skor mam podozrenie na Frantikov, ze v tom maju prsty.
Aj preto tvrdim, ze rozumiem prvej a druhemu zachranemu balicku, ale unika mi pointa tretieho.
To, ze je to o peniazoch je jasne.

< Odpovědět

Re: grécko zostáva v EU jednoducho preto,lebo Nemci tam majú rozrobené obr…

[Registrovaný] IQ37, 11.08.2015 23:44 [Upraveno]

Někde jsem včera četl, že Německo na "akci Řecko" vydělá miliardy Euro i v případě, že mu Řecko nesplatí ani vindru...
Tady: http://ekonomika.idnes.cz/recky-dluh-nemecko-uroky-vydela-dno-/eko_euro.aspx?c=A150810_154147_ekonomika_hro

< Odpovědět

Jsem blbec - takže průměr. Na každého kosa se najde kámen.

#

[Moderátor] fleg, 12.08.2015 10:22

A aj si pochopil z clanko ako zarobi to Nemecko?

< Odpovědět

#

[Registrovaný] IQ37, 12.08.2015 11:54 [Upraveno]

Prozatím chápu psaný text. Určitě to chápou tvůrci té studie.

< Odpovědět

Jsem blbec - takže průměr. Na každého kosa se najde kámen.

#

[Moderátor] fleg, 12.08.2015 12:22

Takze chapes, ze to s Greckom nemusi mat aj nic spolocne?
Nas slavny premier sa napriklad chvastal, ze vybavil pozicky s 0% urokom. Na prvy pohlad to znie logicky, tie pozicky sme dostali za jeho vlady. Ale pravda je, ze sme ich dostali preto, ze dlhdobo vykazujeme stabilitu a pozitivny hospodarsky vyvoj.
V clanku sa pise, ze spadli uroky na nemeckych dlhopisoch, cim Nemecko usetrilo 100 miliard na urokoch. Autor predpoklada, ze dovod je Grecka kriza, respektive, ze k tomu vyrazne prispela. Ale je to naozaj tak?
Podla mna nie, respektive vplyv Grecka je marginalny na vysku urokovych sadzieb nemeckych dlhopisov. Nemecke dlhopisy klesali dlhodobo v roku 2012 dokonca dosiahli minusovu hodnotu (co je uz nelogicke pomerne). Suvisi to s vyvojom celesvetovej akonomiky a ekonomiky Nemecka a celkom nerozumiem preco tam autor zaplietol Grecko.
Vlastne rozumiem...ten nadpis znie bombasticky a vykresluje Nemcov ako chrapunov, co zarobili na chudakoch Grekoch.
Ak by si potreboval dokaz pozri si graf na http://ekonomika.sme.sk/c/6209202/nemecko-po-prvykrat-predalo-dlhopisy-so-zapornym-vynosom.html.
A teraz sa pozri ako sa vyraba demagogia.
Tu je rovnaky clanok ako tvoj http://www.aktuality.sk/clanok/301735/nemecko-zarobi-na-greckej-krize-aj-keby-ateny-nesplatili-ani-euro/.
Vsimni si graf vynosov dlhopisov. Rok 2010 je useknuty a graf zacina od roku 2011, pretoze ma potom klesajucu tendenciu, a pretoze vynosy z dlhopisov ako som ti ukazal na grafe v predoslom clanku v roku 2010 stupali! Pritom clanok sa odvolava na klesajuce uroky od 2010 a evidentne klame.
Takze este raz...vplyv Grekov na vyvoj nemeckych dlhopisov je marginalny, pokles je totizto dlhodoby a bol uz pred Greckou krizou a navyse autori clanku sikovne zakryli v sk mutacii rast urokov v roku 2010.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] IQ37, 12.08.2015 13:32

vykresluje Nemcov ako chrapunov, co zarobili na chudakoch Grekoch

Nemusí být chrapúni, ale rozhodující je, jestli na tom vydělají nebo ne.

< Odpovědět

Jsem blbec - takže průměr. Na každého kosa se najde kámen.

#

[Moderátor] fleg, 12.08.2015 13:40

Moja odpoved znie nie. Nemci zarabaju na celosvetovom poklese urokovych sadzieb, pretoze nemecke dlhopisy su vo svete ziadane. Dopyt je vacsi ako je ponuka a to uz dlhodobo.
Co to ma spolocne s Greckom netusim, ale clanky su na svete, bombasticke nadpisy tiez a hlavne sme vzbudili v ludoch zase raz pocit, ze zli Nemci a chudaci Greci.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] IQ37, 12.08.2015 13:48

hlavne sme vzbudili v ludoch zase raz pocit, ze zli Nemci a chudaci Greci

S Řeky špatné zkušenosti nemáme. S Německem je to historicky podložená opatrnost. :-)

< Odpovědět

Jsem blbec - takže průměr. Na každého kosa se najde kámen.

#

[Moderátor] fleg, 12.08.2015 13:52

To nie je podstatne, s Rusmi mame hrozne skusenosti a predsa sa net hemzi rusofilmi, ze sa az divim, kde sa ich tolko urodilo.
Podstatne vsak je, ze ten clanok je nezmysel, dokonca sikovne upraveny tak, aby ta loz, co tam je bola podlozena cislami.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] IQ37, 12.08.2015 14:45

a predsa sa net hemzi rusofilmi, ze sa az divim, kde sa ich tolko urodilo

Každý se Sověty nebojoval hlava - nehlava (hlavně teoreticky), jako například ty.
Mi žádný Rus nikdy nic neudělal a nemám důvod na ně plivat. Asi budu ten rusofil.

< Odpovědět

Jsem blbec - takže průměr. Na každého kosa se najde kámen.

Re: a predsa sa net hemzi rusofilmi, ze sa az divim, kde sa ich tolko urod…

[Registrovaný] karel, 12.08.2015 15:04

Až se divím, že se tady neobjevil žádný švédofil, ti nám ubližovali dlouho. Já bude němcofil, protože mi v první třídě Božka Němcová zlomila ruku.

< Odpovědět

#

[Registrovaný] IQ37, 12.08.2015 15:10 [Upraveno]

Mrcha učitelka, ale furt lepší, než zlomené srdce. :-)
Máme tady taky hromadu norofilů - Breivik se ujal.

< Odpovědět

Jsem blbec - takže průměr. Na každého kosa se najde kámen.

Re: a predsa sa net hemzi rusofilmi, ze sa az divim, kde sa ich tolko urod…

[Moderátor] fleg, 12.08.2015 15:11

To zbytocne odbacame podstatne pre mna je, ze si dufam pochopil, ze relativne normalne vypadajuci clanok je zmesou blabolou a poloklamstiev.

< Odpovědět

# poslední

[Registrovaný] IQ37, 12.08.2015 15:14 [Upraveno]

Já jsem pochopil už dříve, že věřit čemukoliv z toho, co se píše na internetu, je blbost.
Tady kdejaký ocas (to nemyslím nijak osobně) může napsat v podstatě beztrestně cokoliv.
A vydává to za slovo boží. Vždyť je to k smíchu. Ale o čem bychom pak debatovali...

< Odpovědět

Jsem blbec - takže průměr. Na každého kosa se najde kámen.

Reklama

Přispět do debaty Zpět na debaty Nahoru

Reklama

© 2005-2017 Poradna.net – info@poradna.net, Google+