Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Den blbec

Včerejšek se povedl.
Vzal jsem manželku a to RC létadlo, co jsem se o něm nedávno zmiňoval. Že ho tedy konečně zalétnu (to letadlo, ne manželku). Vyjeli jsme na kopeček, kde obyčejně létávám. Cestou jsem si vyslechl, jak se rozpadlo záchodové prkénko u Geberitu a že budem muset koupit nové. (To po něm sakra někdo šlape??)
Létadlo jsem do vzduchu dostal, zjistil jsem, že maličko utahuje doprava a je maličko těžké na předek. To se dalo čekat, nastavoval jsem těžiště "na jistotu", vždycky je lepší, když to trochu padá, ale je stabilní. Tak jsem s ním chvíli poletoval a dotrimovával, až jsem s tím skončil na stromě. Takovýho místa tam je a já ho nechám asi osm metrů vysoko.
No vylezl jsem tam, podrápanej až hrůza, ale aspoň jsem si dokázal, že jsem stále jura a jak malej harant umím lézt po stromech. Odnesla to vrtule a mám dojem, že ložiska motoru, jak to ještě chvilku mlátilo větve.... To se opraví.
Když jsme odjížděli, vysypala se spojka u auta, kterou se chystám nechat opravit asi půl roku.
Na asistenčku (mám pojistku) jsme čekali asi jen čtyřicet minut. Auto stojí u servisu. Část cesty domů mě odvezl v půl desáté večer kamarád - chlapík z asistenčky mi sdělil, že by mě rád hodil zpátky domů, ale bohužel je pojišťovny dost těžce hlídají přes GPS a tohle by byla bohužel zajížďka. No nic, kamarád byl ochotný a já jsem si na benzínce, kde jsem čekal, koupil jednoho Excellenta. Čekal jsem tam na té benzínce jak bezdomovec s cigárem v jedné a otevřeným pivem v druhé ruce.
No a teď jedu do servisu ověřit si, jak moc jsem se seknul v odhadované ceně opravy.
Jo, včerejšek se povedl.

Berte to jako určitou dávku cizí smůly, zpříjemní to den. :-) Mám kamaráda, který mě podobným obšťastňuje pravidelně. Není nic lepšího, než slyšet, jak se druhému něco sere a nedaří. ;-)

Předmět Autor Datum
To jen potvrzuje mou mnohokrát ověřenou zkušenost, že katastrofy přichází ve vlnách, po třech kusech…
L-Core 13.05.2015 08:44
L-Core
Zajímavá teorie. Když se na to dívám retrospektivně, tak bych ji taky mohl aplikovat. S tím komentář…
Moas 13.05.2015 09:05
Moas
Prkýnko, letadlo, auto. 3. Pravidlo se u nás pravidelně rozrůstá o další pravidelnou položku 4: Hád…
IQ37 13.05.2015 09:13
IQ37
U nás platí, že chodí po dvou a druhá přichází hned po vyřešení toho prvního.
manas 13.05.2015 10:04
manas
Jo, my na "tři" taky docela věříme. Naštěstí to není často. A většinou se to i stupňuje ve "škodě",…
Zarniwúp 13.05.2015 10:34
Zarniwúp
Ten manželkovskej problém se správným určením stran je asi nějakej globální mor.
Prasak 13.05.2015 11:52
Prasak
Trochu jsem ji stresoval, jak jsem se tam houpal v těch větvích. To pak ty základní znalosti vypadáv…
Zarniwúp 13.05.2015 12:13
Zarniwúp
A tak ještě jinak, rekonstruoval jsem za pomocí svědka sled události. Rvala vysílačku do batohu, aby…
Zarniwúp 13.05.2015 12:33
Zarniwúp
:-D to kolega instruoval manželku po telefonu, jak dát poličku do špajzu (na její obranu musím říct,…
kmochna 13.05.2015 18:14
kmochna
Však ony taky umí. Určitě jsem to už tady psal, ale já tohle rád opakuji. Stojím v kuchyni a manželk…
Zarniwúp 13.05.2015 18:35
Zarniwúp
musíme se furt učit jemnou diverzantskou činnost. já na to jdu přes windows. úžasný os, který musel…
kmochna 13.05.2015 18:49
kmochna
Víš, co je nejhorší? Já po těch letech například už občas vím, co je "tamto"... Někdy mě to děsí. :-…
Zarniwúp 13.05.2015 19:25
Zarniwúp
ale jo, to jsou léta soužití. já když na ní zařvu: podej mi ten bazmek, tak většinou popadne tu věc,…
kmochna 14.05.2015 06:13
kmochna
Mistr k učni: "Dej mi francouzák......Klíč, ty debile."
Yarda 14.05.2015 08:21
Yarda
Pěkný. :-D
IQ37 14.05.2015 14:58
IQ37
A tak si ten popel na hlavu nasypu úplně. Na fotce je jasně vidět letadlo na zádech. Jak jsem ho já…
Zarniwúp 13.05.2015 12:45
Zarniwúp
Ked som raz hladal firmu v BA a zena ma viezla hovorim jej zatoc doprava na krizovatke....a ona zato…
fleg 13.05.2015 13:33
fleg
protože se létadlo nádherně drželo větve za podvozek Hezký slovní obrat. Jakoby větev měla podvozek…
IQ37 13.05.2015 22:22
IQ37
Že jo? Já na to chvíli vejral a říkal jsem si, jestli jsem se do toho nezamotal nějak moc. No ale pr…
Zarniwúp 13.05.2015 22:33
Zarniwúp
Tak. Sračky přicházejí v clusterech. Trojka je klasika, já jednou dosáhl i sedmičky (taky magické čí…
mif 17.05.2015 16:33
mif
Alespoň se nenudíš. Ta část s cigaretou u pumpy mohla být zajímavější, kdybys byl více kreativní! :-…
IQ37 13.05.2015 09:05
IQ37
No tak bylo to u nájezdu na pumpu. Za rohem už bylo odpočívadlo (součást pumpy), kde se hulit může.…
Zarniwúp 13.05.2015 10:08
Zarniwúp
Tak ještě pro "přející" (ale kvůli tomu to sem píšu) :-) U auta ještě nevím, ale u létadla už minima…
Zarniwúp 13.05.2015 10:57
Zarniwúp
Jo tohle znam moc dobře a za poslední 4 mesice si vyziram dosytosti . V lednu mi vyletla z prikopa s…
Schizo 13.05.2015 14:40
Schizo
To musím zaklepat, bouračky (až na naprosté drobnosti, kdy jsem si třeba ve Velkých Losinách o Řehák…
Zarniwúp 13.05.2015 21:45
Zarniwúp
Záchodový prkýnko škrtám. Něco mi odešlo na kompu, zjišťuji podrobnosti. Zatím vyloučen zdroj a syst…
Zarniwúp 15.05.2015 16:21
Zarniwúp
já mám zkušenost s tím, že když už se něco sere, tak fakt pořádně.. kolikrát jsem už měl den blbec..…
adalkadaar 16.05.2015 17:10
adalkadaar
No jo, ale co když se spleteš a ve skutečnosti to den blbec není? :-D
IQ37 16.05.2015 21:41
IQ37
No, tak podle předpokladů je to za tu spojku raneček. Komplet spojka, dvouhmota, ložisko, těsnění po…
Zarniwúp 18.05.2015 13:17
Zarniwúp
investuj i do poplechování vrtule a náběžek, když strom taranuješ a ne prolétáš. :))
kmochna 19.05.2015 15:27
kmochna
To by bylo těžký, počítám každej gram. Na náběžky jsem uvažoval o lepící pásce, ona se na to i použí…
Zarniwúp 19.05.2015 17:55
Zarniwúp
zarni a řekni, myslíš, že by šlo umístit kameru do kokpitu a pozorovat let z pc na zemi? já vím, hmo…
kmochna 19.05.2015 18:07
kmochna
Nevim, jestli do kokpitu, ale s kamerou na podvozku tusim experimentoval bracha, dokonce si snad i o…
merlouska 19.05.2015 21:52
merlouska
Jasně, kamera není problém. Offline, natočit záznam a pak si ho pustit v PC. Dělá se to běžně, na yo…
Zarniwúp 20.05.2015 00:14
Zarniwúp
No něco na tom je, to zase jo: https://www.youtube.com/watch?v=984tPA7k3yg Ale to už je trochu tropi…
Zarniwúp 20.05.2015 20:14
Zarniwúp
to je paráda, dokonce i přistání je čistý.
kmochna 21.05.2015 05:46
kmochna
No den blbec jsem měla dneska. Jsem se uklepla a nechtíc jsem objednala 600 kilo eidamu místo 60 kil…
ssimca 22.05.2015 19:20
ssimca
Tak to si snad všimnou, až budou připojovat návěs, aby to odvezli, ne? :-D
Zarniwúp 22.05.2015 19:29
Zarniwúp
No závozník se ptal na distribuci, když mu tu paletu nakládali, jestli to není omyl. A prý mu řekli,…
ssimca 23.05.2015 18:28
ssimca
Od toho tady máme Bazar, když se někdo potřebuje něčeho zbavit.
karel 23.05.2015 18:35
karel
No ten sýr mi samozřejmě neleží doma :-D no jako inzerát "Přijďte do hypermarketu XYZ, mám paletu sý…
ssimca 23.05.2015 19:34
ssimca
Lidi sežerou všechno, když na to bude sleva.
karel 23.05.2015 19:35
karel
Zrovna dneska jsem si říkal, že by to chtělo koupit trochu větší množství nějakýho sýru na pizzu. I…
Prasak 22.05.2015 19:33
Prasak
Ti ho pošlu :-D poštou nebo kurýrem?
ssimca 23.05.2015 18:30
ssimca
Pošlu synka. Přijedeš si pro něj, nebo ho mám přivézt? poslední
Prasak 23.05.2015 20:17
Prasak

To jen potvrzuje mou mnohokrát ověřenou zkušenost, že katastrofy přichází ve vlnách, po třech kusech. Prkýnko, letadlo, auto. 3.

Takovýto triptych škod jsme v domácnosti zažili. Jakmile se pokazí jedna věc, s napětím čekáme, které další dvě to budou. Nemusí to ale být přímo materiální ztráta či poškozená věc, nýbrž jakákoliv škoda či pocit škody.

Zajímavá teorie. Když se na to dívám retrospektivně, tak bych ji taky mohl aplikovat. S tím komentářem, že v dnešní době se furt něco sere a pokud někdo nežije v uzavřené místnosti nebo dva metry pod zemí, tak věci, co se daří i nedaří, prostě chodí. Zgrupovat to do skupin po třech kusech není až takový problém.

Jo, my na "tři" taky docela věříme. Naštěstí to není často. A většinou se to i stupňuje ve "škodě", i když u toho letadla bude škoda vyšší než u prkýnka asi jen morálně, jak jsem se musel sápat na ten keř, co si hrál na strom. Prorostlý to bylo ještě nějakým hlohem - sprostě jsem tam nějaký uschlý smetve musel ulámat, abych se dostal až nahoru. Sklepat to nešlo, protože se létadlo nádherně drželo větve za podvozek. Manželka dole stála s vysílačkou a šmrdlala s páčkama (vysílačku jsem nevypínal, aby letadlo, které jsem vypnout nemohl, nechytilo signál z nějakýho jinýho zařízení - 2,4GHz...) jak se jí snažila narvat do batohu a já na ní ze stromu řval, ať na nic nešahá a dá tu páčko vpravo DOLŮ, aby to nade mnou nedělalo vrrrrn. Jenže manželky mají občas problém, kde je na vysílačce vpravo a vlevo, protože mají, nevím proč, strach, abych z toho stromu nespadnul a na takové triviality se nedokážou soustředit, ačkoli jinak prý dokážou myslet na víc věcí současně. Takže jsem nakonec hulákal no tak to vypni, to je ten vypínač UPROSTŘED a protože uprostřed se už dá definovat přesněji, tak se to vyřešilo. :-)
S tou spojkou to bude horší, ale jak už jsem říkal - stejně jsem se na tohle vydání chystal.

A tak ještě jinak, rekonstruoval jsem za pomocí svědka sled události.
Rvala vysílačku do batohu, aby si uvolnila ruce a mohla se nastříkat repelentem proti klíšťatům. Jak ji rvala do toho batohu, tak páčka plynu samozřejmě vyjela nahoru (tenhle axis zůstává, nevrací se, není na pružině, ale na cvrčkovi) a motor letadla měl tendenci se točit, ale kvůlivá větvím nemohl, tak to jen cvakalo. Stejně se stalo i s druhou páčkou, kterou vychýlila do všech směrů (vlastně to samé i u první - do stran), takže do toho ještě létadlo začalo mávat vším, na čem jsou serva. Vlastně chtělo mávat, ale kvůli větvím taktéž moc nemohlo, takže serva také po dosažení bodu nepřekonatelného odporu také jen cvakala. Do toho jsem začal hulákat, ať stáhne ten plyn, tu páčku vpravo DOLŮ. Takže zase vysílačku vyrvala z batohu a páčka plynu udělala co? No samozřejmě pohybem vysílačky batohem směrem nahoru sjela zase až dolů, takže byla tam, kde jsem chtěl a manželka na to koukala jak vyvoraná myš. Nade mnou se ještě činila serva, jak se pro změnu snažila vrátit do výchozí polohy, protože do nějakých pozic se i přes odpor větví při cestě vysílačky batohem tam a zpátky přece jen dostala, ale po téhle proceduře se zbývající axisy vrátily samy do neutrálu. Ne už tak serva...
Ergo kladívko: můžu za to já. :-)

:-D to kolega instruoval manželku po telefonu, jak dát poličku do špajzu (na její obranu musím říct, že jim tam jde fakt blbě).

kolega:
strč ji šíkmo nalevo a zatlač dolu
nejde
zkus jí strčit pravou stranou na šikmo nahoru a zatlač dolu
nejde
no, abych to zkrátil, páč to trvalo asi 10 minut
kolega to zakončil slovy: víš, co? tak si jí strč doprdele. a zavěsil. hrdina. :))

Však ony taky umí. Určitě jsem to už tady psal, ale já tohle rád opakuji.
Stojím v kuchyni a manželka na mě z obýváku haleká:
-Když tam jseš, podej mi tamto...
-Co, tamto?
-No tamto.....
-Jaký tamto?
-No tamto na tom za tamtím..
-XXX
Pak tedy přijde, vida mojí neschopnost, do kuchyně a uzavře to:
-No tohle, to nevidíš, že to je tady za tím?
3-[

ale jo, to jsou léta soužití. já když na ní zařvu: podej mi ten bazmek, tak většinou popadne tu věc, co potřebuju. až se bojím, že bazmek použije ona na mě. ale ten podavač má taky svý mouchy. podej mi sedmnáctku klíč znamená, že podá cokoliv jinýho, jen ne sedmnáctku klíč.

A tak si ten popel na hlavu nasypu úplně. Na fotce je jasně vidět letadlo na zádech. Jak jsem ho já vopičák mohl zaparkovat v této poloze? (Podotýkám, že to byl první let s tímhle letadlem s cílem vytrimovat a doladit mixy, žádná akrobacie, nic takového, pouze zálet). Jednoduše, kroužil jsem táhlou pravou klesající a chtěl jsem tedy letadlo vytáhnout výš. Takže jsem přitáhl (výškovku) a srovnal letadlo křidélky.... ale na druhou stranu, doprava, místo doleva. :-x Takže jsem to obrátil na záda a přitažení se bleskem změnilo v potlačení a pak už tam byl ten strom, ke kterému jsem původně nalétával skutečně dostatečně vysoko (je to taky široko daleko jediný křoví).... Být trochu výš, nestalo se nic, v pohodě bych dorovnal.
Manželce jsem řekl, že mi tam skutečně blbě fouklo..... ;-)

Tak ještě pro "přející" (ale kvůli tomu to sem píšu) :-)
U auta ještě nevím, ale u létadla už minimalizuji škody. Rozsekaná vrtule (položka cca 80,-) a měl jsem strach, že to odnesla i ložiska motoru (cca 600-700,-), protože to při "ručním" otáčení "skákalo". Ale po demontáži jsem zjistil, že je jenom prasklá zadní montáž motoru - hliníkový kříž (cca 80,-), jinak je všechno v pořádku.
Předpokládané řešení škod: nová větší vrtule - ne 9/4,5, ale 10/5 a lipolku s vyšší kapacitou (bude to mít větší odběr, tak kvůli zachování letového času).

Jo tohle znam moc dobře a za poslední 4 mesice si vyziram dosytosti .
V lednu mi vyletla z prikopa slepice bazanta a trefil jsem ji Octavii tak nestastne, ze mi prorazila masku vcetne chladice klimatizace. Nastesti to resila havarijka a to zcela bez spoluucasti .

1.4.2015 me pro ceste do práce pan, kterej si asi plnil odznak zdatnosti totalne tuhle uz opravenou Octavku v protismeru rozstrelil, nechapu ho, proste prejel do myho pruhu . A to jsem krom novy masky a chladice menil i rozvody vcetne pumpy !!

No a aby toho nebylo malo, minule pondělí při vyjizdeni z parkoviste u Kauflandu, do me nacouvala jakasi dama, proste me nevidela. Odnesla to Felicie manželky, která je netknuta jak z muzea, bez naznaku rzi...tak uz je taky pokrtena.. No není to smula ?
Jqa uz fakt nevim, verim, ze pokud pojedu vlakem, ten vykoleji .

To by bylo těžký, počítám každej gram. Na náběžky jsem uvažoval o lepící pásce, ona se na to i používá. Ale já už s tím nehodlám trefovat stromy, příště si zajdu o kus dál do tý louky, abych k těm keřům nedoletěl. :-D
(A já jsem na druhou stranu zvyklej, když jsem poprvé letěl s Betou, což je takové poslušné letadlo pro začátečníky, tak jsem s ní zaparkoval na třešni za mnou. Člověk by řekl, že to není možný a vono to de (© V. Menšík).
No a poplechování vrtule - to už zkoušeli za Velké války, kvůli kulometům, ještě než promákli synchronizaci. Nějak se to neujalo. :-)

edit: Na těch fotkách maj tu Betu takovou čistou, hezoučkou. Já už ji mám umolousanou, jako bych ji protáh kanálem. Ale pořád lítá.

Jasně, kamera není problém. Offline, natočit záznam a pak si ho pustit v PC. Dělá se to běžně, na youtube je záznámů hromada. Jen já se nemůžu dokopat nějakou kamerku koupit. Ono to s těmi gramy není tak hektický, kamerka jo, kus železa už ne.
Online to jde taky. Jak jsem dával před časem link na 3D létání pana Jarolímka, tak ten tuhle vymoženost v tom letadle má (a nebude jediný). V Modelpark Suché na leteckém dni na stojánce (stojánka je taková pitlane, akorát na letišti) stála trojnožka s LCD a na něm online přenos z letu. No jo, ale kdo na to koukal, každej čuměl na to letadlo. :-) Jinak je to jen otázka ceny, ale detailně jsem to nezjišťoval.
A já jsem nakonec rád, že stíhám let in natura, ještě u toho čučet na televizi. :-D

No závozník se ptal na distribuci, když mu tu paletu nakládali, jestli to není omyl. A prý mu řekli, aby se nestaral, naložil to a odjel... Detaily, no tak budem jíst sýr k snídani, sýr k obědu a sýr k večeři. Sýr s chlebem, s rohlíkem, sýr se sýrem :-D grilovaný sýr. Dá se eidam grilovat? Nějak v alobalu třeba, zkoušel to někdo? Bo mezi těma šprušlama na grilu by to asi nefakčilo moc dobře :-D

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru