Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Jsme ve valce?

Tohle me ted docela zaujalo. Neco na tom asi bude - v podstate se kdykoli a kdekoli muze stat cokoli.
A popravde je nekdy mozna docela vyhodne byt malou nenapadnou zaprdenou zemickou, o kterou se nikdo nezajima, ta rizika u nas jsou porad o neco mensi nez v tradicnich mocnostech nebo vysoce multikulti socialnich statech.

http://www.novinky.cz/domaci/361924-pocit-bezpeci-je-iluze-v-podstate-uz-jsme-ve-valce-varovali-cesti-odbornici.html

Předmět Autor Datum
Armádní experti podplacení zbrojařskými firmami, budou strašit od rána do večera, jen aby se zbrojní…
pavluch 17.02.2015 18:09
pavluch
Nechce se mi to číst, protože je to na novinkách. Lepší zdroj by nebyl?
Niko Bellic 17.02.2015 18:19
Niko Bellic
Nebyl. Nikdo jinej se o tom asi (zatim?) neobtezoval napsat. Ale je to "zaver" z tyhle akce: http://…
merlouska 17.02.2015 20:05
merlouska
varovali čeští odborníci Tohle mě už v titulku odradilo od dalšího čtení.
IQ37 17.02.2015 20:41
IQ37
Další level jsou "vědci z Brna" :-)
Dale Cooper 17.02.2015 20:42
Dale Cooper
K Novinkám mám averzi. Schází se tam v diskuzích taková sorta lidi, která se nikde jinde neschází a…
Niko Bellic 17.02.2015 20:55
Niko Bellic
Mne teda prijde, ze idioti se najdou ve vsech diskusich. Idnes taky za moc nestoji, i kdyz je porad…
merlouska 17.02.2015 20:59
merlouska
Idioti se sice najdou vsude, ale diskuze na novinkach je jinej level. Tam jsou idioti v naprosty pre…
bahno 17.02.2015 21:17
bahno
Tady by bylo něco serioznějšího http://domaci.ihned.cz/c1-63554390-general-petr-pavel-tancime-na-pa…
mismas 18.02.2015 15:15
mismas
http://www.armadninoviny.cz/reportaz-bezpecnost-budoucnosti-budoucnost-bezpeci.html
Jack 20.02.2015 12:15
Jack
Původně to vyšlo v Právu a v podstatě to je pravda. Válečné konflikty se už spektakulárně nevyhlašuj…
touchwood 27.02.2015 18:48
touchwood
Pokud si vzpomínám, tak za posledních pár desetiletí jsem nečetl o nějakým vojenským konfliktu s jas…
Prasak 27.02.2015 20:27
Prasak
Nevím, jestli bych to pojmenoval válka, když vidím ty obchody nacpané k prasknutím zbožím a lidmi, k…
Moas 17.02.2015 20:45
Moas
Já jsem obecně tak nějak na různé debaty pod články zanevřel (tohle je výjimka. Sem chodím rád, prot…
Jack 17.02.2015 23:11
Jack
Líbí se mi ta vystizná pritom nerasistická forma článku reality o tom Svédsku.
CoCoChanel 18.02.2015 00:17
CoCoChanel
Aktualizace: Radikální organizace Islámský stát (IS) chce do Libye poslat velké množství svých bojo…
Jack 18.02.2015 15:01
Jack
Multikulti od malička KYikHS1am9I
jirka44 21.02.2015 19:16
jirka44
Jsme ve válce.
mif 21.02.2015 20:30
mif
https://www.youtube.com/watch?v=8Bs5hVy2pxQ :-/
Wolve 21.02.2015 23:28
Wolve
Hlasoval jsem, ze se mi to nechce cist, ale zbezne jsem to teda prolitnul, oni tam nic nepisi, jenom…
RedMaX 22.02.2015 05:32
RedMaX
Ještě ne, ale asi brzy budeme: http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/363336-usa-kvuli-odstraseni-r…
Yarda 05.03.2015 08:02
Yarda
Tak zrovna ty Novinky mi připadají jako ruská hlásná trouba. „Ruský pohled na vedení moderní války…
Jack 05.03.2015 19:16
Jack
Pokud to znamená, že jsem proruský, jsem. západní civilizace, její hodnoty, kultura, politický syst…
mif 06.03.2015 00:49
mif
Pro mě pořád lepší "júesej", než ruský Ivan a flaška vodky..
Niko Bellic 06.03.2015 09:09
Niko Bellic
Promiň, mife. Uznávám tvé právo na názor, ale kategoricky nesouhlasím. Jasně, konzunmí společnost je…
Jack 06.03.2015 16:35
Jack
Trochu prekrucujes dejiny ne? Navíc už dvakrát Evropu tahali z bryndy Kdy? Nas od nacku osvobodili…
RedMaX 06.03.2015 22:10
RedMaX
Kdy? Nas od nacku osvobodili Rusaci. Rusáci nás z větší části osvobodili protože dohody a demarkačn…
Jack 06.03.2015 23:21
Jack
Já si myslím, že by u nás ropa byla na Ostravsku (ono se snad poblíž něco málo těží) v docela rozumn…
Zarniwúp 07.03.2015 12:53
Zarniwúp
No, ale cena ropy jen dana nakladama na jeji vytezeni. Takze to ze nekde hluboko je schovana ropa na…
RedMaX 08.03.2015 17:22
RedMaX
Amíci Evropu tahali ze sraček už v první válce a kdyby nezasáhli ve druhé, tak by se Rusáci zastavil…
Prasak 07.03.2015 20:27
Prasak
Tyhle kdyby nemaji cenu. V USA meli valek taky vic, ale logicky mene nez ponekud starsi civilizace v…
RedMaX 08.03.2015 17:25
RedMaX
To jo, mají kratší historii, ale těch jejich dnešních 51 států mělo dohromady jednu vnitřní válku, k…
Prasak 08.03.2015 20:15
Prasak
Tak ono to je ale logicke, tohle bych jim ke cti rozhodne nepripisoval, proste meli jiny problemy, k…
RedMaX 08.03.2015 22:54
RedMaX
Tak teraz svojim spôsobom áno pomaly ale určite sa tam blížime potvrdil to aj putin
kingdomcome1 06.03.2015 15:21
kingdomcome1
Na současném stavu má velkou zásluhu USA a NATO, kteří v islámských zemích udělali akorát bordel. Al… poslední
Mnauik 10.03.2015 09:04
Mnauik

K Novinkám mám averzi. Schází se tam v diskuzích taková sorta lidi, která se nikde jinde neschází a články jsou také psány přesně pro ni. Raději si přečtu něco na iDnesu. To je prostě úplně jiný level, nebe a dudy.
edit: Pokud se o tom nikdo jiný neobtěžoval napsat, tak je to nepodstatná informace hodná pozornosti akorát na těch Novinkách pro jejich ovečky..

Mne teda prijde, ze idioti se najdou ve vsech diskusich. Idnes taky za moc nestoji, i kdyz je porad jeste mym nejoblibenejsim online mediem. Premejslim, jestli nezkusit prejit treba na Lidovky. Na idnesu bych za vylozene kvalitni oznacila uz asi jen technet.

No a krome toho, vetsina zpravodajskych clanku byva stejne vice ci mene okopirovana od CTK, takze at uz si to prectes kdekoli, je to skoro nachlup stejny :-D

Původně to vyšlo v Právu a v podstatě to je pravda. Válečné konflikty se už spektakulárně nevyhlašují, prostě horda maníků naběhne do cizí země, případně se to zaonačí jako na Ukrajině, kde "jako" bojují ruští horníci, ale doopravdy tam válčí ruská armáda a její veteráni z Afghánistánu.

Pokud si vzpomínám, tak za posledních pár desetiletí jsem nečetl o nějakým vojenským konfliktu s jasně definovanými stranami, tedy že by nějakej stát vyhlásil válku druhýmu a řezali se červení proti modrým. Je to vše spíš na hraně mezi guerillovým bojem a občanskou válkou, kde nepřátelé jsou uvnitř a ne někde jasně venku za frontovou linií - namátkou Irák, Afghánistán, tam všude stála regulérní armáda proti nepříteli, který byl vidět jen tehdy, když si to nepřítel přál, jinak splynul s civilním obyvatelstvem. Nejsem si jist Bosnou, jak tam byly strany definovaný, v té době jsem se ještě divil, proč nejsu pionýrem, natož nějaká Bosna.

Nevím, jestli bych to pojmenoval válka, když vidím ty obchody nacpané k prasknutím zbožím a lidmi, kteří jej vytrvale stěhují do obřích košů...
Rozumím pointě - ale zatím nenacházím vhodné pojmenování pro tuto situaci.

Já jsem obecně tak nějak na různé debaty pod články zanevřel (tohle je výjimka. Sem chodím rád, protože dost lidí tu tak nějak virtuálně znám a... No prostě mi vaše myšlenkové pochody a styl humoru vyhovuje).
Jediné, co ze zpravodajských serverů jsem tak ještě ochoten číst, je bbc.co.uk, aljazeera.com, ceskatelevize.cz, gentleman.cz (Ivan Straka za mě přelouská vše podstatné) a neviditelnypes.lidovky.cz (kromě diskuzí).

A co se týče dotazu, mám dojem že už ve válce jsme. Zatím jen té informační (Rusko/Ukrajina), k nábožensky a kulturně motivované se už pomalu schyluje.

např.:
ŠVÉDSKO: Na cestě do socialistického pekla?
ŠVÉDSKO: Socialistické multikulti peklo (2)

Hlasoval jsem, ze se mi to nechce cist, ale zbezne jsem to teda prolitnul, oni tam nic nepisi, jenom nejake zvatlani.

Cekal jsem hlavne na definovani pojmu valka, ale nic se nekonalo.

Bezna konvencni valka stredovekeho charakteru, tedy boj o nejake uzemi asi uz nehrozi, preci jenom se svet globalizuje a je to videt treba na brilantnim zpusobu boje Al-Kajdy, teda decentralizovane armady, ktere vubec nevadi zabiti lidra, protoze jednotlive bunky (roty) armady operuji zcela nezavisle a je otazka, jestli se tomu vubec da rikat armada.

Naproti tomu zapadni armadu demoralizujete a zneschopnite znicenim centra (napriklad Pentagonu), bezna armada se proste bez generalu neobejde, cimz se stava zcela nefunkcni a nutno dodat, ze soucasni generalove jsou z toho zcela v prdeli, protoze predstava, ze uz v armade nemaji misto je musi desit.

No pokud se podivame do dejin, tak neustale probihala valka obcas prerusena nejakym tim docasnym mirem. A to mluvime jen o valce oficialni, pokud jde o mistni bojuvky, tak v tech mohl clovek prijit o zivot i v malo pocetnych dobach miru, napriklad jeste na prelomu 19. - 20. stoleti ohrozoval Pruhonice a okoli (pro mimoprazske, jedna se o misto kousicek od Prahy zname pro sve zahrady) pocetny padesati az sto clenny gang, ktery olupoval pocestne a obcas je i pripravil o zivot.

Takze jsme ve valce? Jsme a neni to nic nenormalniho, studena valka skoncila pred 20 lety a po chvilce slunickovani (behem ktereho se ale na ruznych mistech planety valcilo) jsme se vratili do normalniho stavu. Sance, ze vas v centru Prahy v noci prepadnou a minimalne poradne zmlati je docela slusna.

Tak zrovna ty Novinky mi připadají jako ruská hlásná trouba.

„Ruský pohled na vedení moderní války je založen na teorii, že hlavním bojovým prostorem je mysl. Vedení nových válek respektive válek nové generace bude tedy založeno na válce informační a psychologické tak, aby bylo dosaženo nadvlády u nepřátelských vojsk, získána kontrola jeho zbraní, tj. aby nepřátelské ozbrojené síly a civilní obyvatelstvo bylo morálně a psychologicky zlomeno. Hlavním cílem je co možná nejvíce omezit zasazení těžké vojenské síly a dosáhnout toho, aby vojenské a civilní obyvatelstvo naopak podporovalo útočníka, ke škodě vlastní vlády a ke škodě vlastní země. Zmínka o permanentní (stálé) válce je zajímavá, protože jejím předpokladem je permanentní (stálý) nepřítel. V současné geopolitické struktuře je nepřítelem západní civilizace, její hodnoty, kultura, politický systém a ideologie," píše Berzinš.

http://www.armadninoviny.cz/hybridni-valky-podle-valerije-gerasimova.html

Pokud to znamená, že jsem proruský, jsem.

západní civilizace, její hodnoty, kultura, politický systém a ideologie

Hodnoty? Jaké? Konzumace ve velkém, čím víc peněz, tím víc Adidas.
Kultura? Jaká? Akorát dovezenina od uprchlíků ze starého světa.
Politický systém a ideologie? Jaké? Boj demokratů proti republikánům? Či katolíků proti protestantům?

Nenech se vysmát. Celé slavné "júesej" stavím na úroveň paviánů babuínů. Na druhou stranu zas nemusím diktaturu. Kdybych si ale pod hrozbou dilematu měl vybrat, vítězí Rusko (aspoň u mne).

Promiň, mife. Uznávám tvé právo na názor, ale kategoricky nesouhlasím.
Jasně, konzunmí společnost je svinstvo, ale třeba po dalším zhoupnutí ekonomiky lidstvo zmoudří a pochopí že inflace není ta správná cesta. Zrovna včera o tom byla zajímavá debata s nějakým ekonomem na Radiu Z. Pořád lepší než rozhodování o právu na život a centrální řízení báťuškou carem (tolik k feudálním hodnotám a ruské ideologii). A to jsem ještě nezmínil pracovní (čti vyhlazovací) tábory. Pokud já bych si mohl vybrat, raději bych patřil do té (debilní, rozhádané, zkorumpované, byrokratické a já nevím co ještě) Evropy než k (autoritářskému, debilnímu, rozhádanému, zkorumpovanému, byrokratickému a já nevím co ještě) Rusku.

Pokud bych se díval dále, tak nějakému amíku je malá zemička bez zásoby ropy tam někde, kde ani netuší jak se to jmenuje, u zadele. Navíc už dvakrát Evropu tahali z bryndy za což jim docela dík.

(tak a teď až se to zlomí, pojedu prvním, možná druhým vlakem směr polární kruh);-):beer:

Trochu prekrucujes dejiny ne?

Navíc už dvakrát Evropu tahali z bryndy

Kdy? Nas od nacku osvobodili Rusaci.

Takze to je super, mame stesti, ze jsem zrovna mala zemicka bez ropy??? Jinak nas amici rozcupujou? To snad ne!

Nechci tu Rusaky a nechci tu ani Amiky, jedinej rozdil je, ze Amici se sem zatim zdaleka tolik nezenou jako Rusaci, protoze to maj ponekud dal, takze uznavam, ze snaha zbavit se Rusaka je pro nas aktualnejsi.

Já si myslím, že by u nás ropa byla na Ostravsku (ono se snad poblíž něco málo těží) v docela rozumném množství, jen kdyby šli s vrtama trochu hloub, než do půldruhýho kilometru. Jenže vždycky hledali akorát uhlí a do kilometru narazili na vrstvu "carbon" a to stačilo... max. tak trochu toho metanu.
Ropu určitě máme (a to nepočítám těžbu na Jižní Moravě), akorát je hloub a neteče z povrchu, jak v Kuvajtu.

edit: Amíci pomohli za obou válek. Evropě jako celku.

Amíci Evropu tahali ze sraček už v první válce a kdyby nezasáhli ve druhé, tak by se Rusáci zastavili až za posledním náckem, kterej by nestihnul překročit španělsko - francouzskou hranici. Ovšem to by taky nemuselo vůbec být, kdyby USA mohutně nepodporovali Sověty. Takže bez USA by celá Evropa hajlovala až k Uralu, nebo by mládežníci skládali pionýrskou přísahu až v Portugalsku.
V USA se poučili o zbytečnosti vnitřních válek po jediné občanské válce, Evropa si to musela vyzkoušet ještě dvakrát a ve velkým.

To jo, mají kratší historii, ale těch jejich dnešních 51 států mělo dohromady jednu vnitřní válku, která stála za řeč (nepočítám válku o nezávislost). Evropa se v tý době popichovala s Napoleonem, ale nestačilo to, o 60 let později jsme si to zopákli v trochu větším měřítku a o dvacet let znovu. A jak na sviňu do toho zatáhli zbytek zeměgule.

Tak ono to je ale logicke, tohle bych jim ke cti rozhodne nepripisoval, proste meli jiny problemy, ktery museli resit, obzvlast jakmile ziskali nezavislost. V Evrope jsme tu meli tradicni nepratelstvi mezi staty (potazmo kralovskymi rodinami) a vicemene se o majetek valcilo neustale, spis byla valka sem tam prerusena kratkou dobou miru, pokud byly zrovna znepratelene strany uz natolik vycerpany, ze jim nic jineho ani nezbyvalo.

Na současném stavu má velkou zásluhu USA a NATO, kteří v islámských zemích udělali akorát bordel. Ale teď se docela bojím, protože už si USA leze i do Evropy (Pobaltí). No uvidím, jak se situace bude dál vyvíjet, ale pokud zavedou vojnu, tak na ní kašlu. Nedělá mi problém bojovat za ČR, ale nebudu bojovat za NATO, kterého je ČR součástí.

Zdá se, že válka je nevyhnutelná a to jen z banálních důvodů - jiná národnost, jiné náboženství. Místo toho, aby všichni spolupracovali na kolonizaci planet, tak se akorát perou mezi sebou. Z toho je mi smutno.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru