Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Jak dopadne ve středu Rusnok?

Sobotka vyzve ČSSD k odchodu z hlasování. Rusnok tipoval hlasy od boku
Šéf ČSSD Bohuslav Sobotka doporučí při jednání vedení strany, aby se poslanci sociální demokracie nezúčastnili hlasování o vládě Jiřího Rusnoka. Tím by zcela pohřbili její šance získat důvěru. I kdyby ale v ČSSD převážili stoupenci vlády, stačit by jí to nemělo. Vládě chybí hlasy a sám premiér Rusnok přiznal, že 97 hlasů pro vládu tipoval "od boku".

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/sobotka-vyzve-svou-stranu-aby-se-neucastnila-hlasovani-o-rusnokovi-1gk-/domaci.aspx?c=A130805_152902_domaci_kop

Ono je to ale asi jedno co?

Předmět Autor Datum
Pokud to Sobotka zařízne, tak budou asi volby. No jo, oranžoví komunisti se cítí na koni, ale že to…
Prasak 05.08.2013 23:56
Prasak
Promiň, ale tobě snad vyhovuje současný zahnívající stav, kdy se sněmovna nachází v tzv. "Blaníku"?…
touchwood 06.08.2013 06:44
touchwood
haha! je to jak jsem si myslel, rozklad stojedničky dokonán. I Píka už to balí..
touchwood 07.08.2013 21:03
touchwood
jo,dobrá prdel,mám to puštěný celej den.
tuta 07.08.2013 21:05
tuta
Dopadlo to výborně, jsem jen trochu v šoku.. :-D Reálně dle mého názoru: - je dobré, že tahle vláda…
touchwood 07.08.2013 21:27
touchwood
Jo, opravdu výborně :-/ Socani už od začátku příštího roku stihnou výrazně zvýšit pojištění a daně…
L-Core 07.08.2013 21:40
L-Core
Já chápu, že OSVČ nesou určitá rizika, taky chápu, že jedou často nadoraz (jak finančně, tak fyzicky…
touchwood 07.08.2013 22:37
touchwood
Tači, kdybych Tě neznal, byl bych docela v rozpacích, co si o Tobě, na základě tohoto příspěvku, mys…
Georgij Gadjukin 07.08.2013 22:59
Georgij Gadjukin
můžeš si myslet jen to nejlepší! :-) Faktem zůstává, že mnoho podnikatelů, co by byli potenciálně o…
touchwood 16.08.2013 19:46
touchwood
A pak je otázka, zda má takové "podnikání" smysl. Má smysl. Protože takový sice žije "z ruky do h…
L-Core 16.08.2013 21:14
L-Core
Má smysl. Protože takový sice žije "z ruky do huby", ale zatím pořád nepotřebuje (nestojí o) péči s…
touchwood 16.08.2013 22:22
touchwood
S registračními pokladnami obecně souhlasím. Snad nebude ministr financí Mládek papežštější než pap…
L-Core 08.08.2013 06:31
L-Core
no jo, ale to je právě to. A i ten maloobchod je taková věc, co je trochu problém. Např. PC komponen…
touchwood 16.08.2013 19:21
touchwood
Raději nebudu psát, kolik si myslím, že jsou úniky třeba v pohostinství...
L-Core 16.08.2013 20:59
L-Core
ale jo, jenže po hospodách se IMHO spíš než na DPH (i když i tam to asi bude hodně "husté" na uplatň… poslední
touchwood 16.08.2013 22:26
touchwood
Vláda důvěru nezíská, ale to nebude mít asi význam. Zeman to bude prodlužovat tak dlouho, jak to jen…
IQ37 06.08.2013 01:12
IQ37
Oni se na korýtka třesou jeden, jak druhý, úplně jako sulc. Nepamatuji si volební období, ve kterém…
Kráťa 06.08.2013 02:50
Kráťa
to je stejný problém, jako proč nepověřil Sobotku, který vyhrál volby. Jde o nějaká psaná a nepsaná…
touchwood 06.08.2013 06:46
touchwood
Na Balkáně dokázali vyjít do ulic. My zase umíme pěkně tvrdě bušit do klávesnic.
Georgij Gadjukin 07.08.2013 21:47
Georgij Gadjukin
a myslíš, že si tím pomohli? :-)
touchwood 07.08.2013 22:19
touchwood
Druhý pokus je na presidentovi - ale třetí je na návrh předsedy poslanecké sněmovny. Možná by musela…
L-Core 06.08.2013 08:07
L-Core
Já si myslím, že nezíská. Ačkoli tím se vůbec nic nezmění. Už teď, bez jakéhokoli mandátu, tímpádem…
JR_Ewing 06.08.2013 07:57
JR_Ewing
Těžko říci, ale spíše myslím, že získá. Když ne v tomto, tak v druhém kole ano (pokud vláda Ruskona…
L-Core 06.08.2013 08:11
L-Core
Rusnok důvěru nezíská.Souhlasím s tím,že Zeman to nějak prodlouží ,aby koalice nesložila další vládu…
tuta 06.08.2013 09:58
tuta
kníže si stojí za svým? Už několikrát něco slíbil, a pak udělal něco jiného.
touchwood 06.08.2013 10:51
touchwood
To ale všichni,záleží zda to mohl dodržet nebo ho překřičel dav spolukoaličníků.Do detailů nejdu,pro…
tuta 06.08.2013 12:27
tuta
mně teda nesedí vůbec, svůj potenciál ztratil už za Topolánka svým lavírováním. Hlas jsem mu dal jen…
touchwood 06.08.2013 12:33
touchwood
Bárta? to jsi asi už zapomněl, co?
kmochna 06.08.2013 11:18
kmochna
Tak trošku podmázl pár lidí a napráskali ho,měl smůlu.Dějí se tam daleko větší zvěrstva.Těd se mi pr…
tuta 06.08.2013 12:22
tuta
nejsou malá a velká zvěrstva...
touchwood 06.08.2013 12:33
touchwood
U všech úřednických vlád v historii jsem měl pocit, že tam jsou lidi, kteří dokážou resort vést a ta…
Moas 06.08.2013 11:24
Moas
Jenže co to pomůže, když není koho volit? Skutečné pravice tu neexistuje, v parlamentu i vládě sedí…
Kurt 06.08.2013 11:41
Kurt
Skutečné pravice tu neexistuje Svobodní se snaží dostat do povědomí lidí, jak vypadá skutečná pravi…
Niko Bellic 06.08.2013 13:02
Niko Bellic
SSO, to je pravicový, spíše však ultra(/neo)liberální populismus v čisté formě.
touchwood 06.08.2013 13:04
touchwood
Jak by teda měla vypadat pravicová, nepopulistická politika?
Niko Bellic 06.08.2013 13:20
Niko Bellic
určitě ne takto: http://www.svobodni.cz/9-program/64-politicky-program-pro-parlamentni-volby/#VI =…
touchwood 06.08.2013 14:15
touchwood
Co se ti na tom nezdá? Kde vidíš ten populismus? edit. populismus je, pokud někdo slibuje práci, vy…
Niko Bellic 06.08.2013 14:24
Niko Bellic
Máš snad lepší řešení? Historie (nejen) dvacátého století pregnantně ukázala, že levice je cesta do…
Georgij Gadjukin 06.08.2013 14:24
Georgij Gadjukin
Machovo řešení by fungovalo ve světě bez megakorporací. Dnes je to už jen prázdná skořápka, jejíž vy…
touchwood 06.08.2013 14:37
touchwood
Bismarck byl především politik 19. století, ale to není až tak podstatné. Podstatné je, že levicové…
Georgij Gadjukin 06.08.2013 14:56
Georgij Gadjukin
Psal jsi "nejen 20. století" ;-) Levicové ideály jsou dávno úplně někde jinde, to co popisuješ v pr…
touchwood 06.08.2013 17:33
touchwood
Psal jsi "nejen 20. století" OK. Ale Bismarck měl to šteští, že se nestihl potkat s tím, co na báz…
Georgij Gadjukin 06.08.2013 19:46
Georgij Gadjukin
Pokud se živíš sám (ne jako zaměstnanec), je těžké se s levicovostí v českém pojetí ztotožnit.
L-Core 06.08.2013 20:21
L-Core
Od 17 dělám po hospodách a jak je personál v restauracích placen?Minimální základ na papír a zbytek…
tuta 06.08.2013 20:38
tuta
Chápu to, co popisuješ. Co ale nechápu je, jakou to má souvislost s tvými politickými preferencemi -…
Kurt 06.08.2013 20:54
Kurt
To s tím nespojuji,já ho nevolím,já psal,že je momentálně jedinej kdo hovoří konkrétně.Prazdroj je u…
tuta 06.08.2013 21:01
tuta
Nemyslel jsem to nějak útočně, jen mě zajímalo, v čem konkrétně vidíš řešení - kdo by podle tvého vy…
Kurt 06.08.2013 21:08
Kurt
Já to nijak utočne nebral.Osobně mám problém s tím,že se mi zamlouvají někteří lidé z různých politi…
tuta 06.08.2013 21:13
tuta
Ono je to tak trochu napůl... Kdyby zaměstnavatel na každou korunu, kterou ti dá na výplatu nemusel…
Georgij Gadjukin 06.08.2013 21:11
Georgij Gadjukin
dovolím si malou technickou - ty koruny "do státního" řeší zdravotnictví, řeší důchody, řeší sirotčí…
touchwood 16.08.2013 20:05
touchwood
Celkem standardní argumenty pro hospodskou diskuzi. Podnikatel skoro nepracuje, jezdí si na dovolené…
Niko Bellic 06.08.2013 21:11
Niko Bellic
Nejde to protože v dnešní době rozjiždět restauraci je blbost.Ti o nihž píšu jsou bud bývalý hospodš…
tuta 06.08.2013 22:50
tuta
živím se prací :-) a to jak jako zaměstnanec, tak jako OSVČ. A souhlasím, že levicovost v českém po…
touchwood 07.08.2013 19:37
touchwood
Tady nemůže nějak dlouhodoběji uspět pravicová vláda, protože většina národa (ať se to komu líbí neb…
IQ37 06.08.2013 13:12
IQ37
Také se řadím spíše k liberálům, i když v některých věcech umím být řádně konzervativní. Jenže levic…
JR_Ewing 06.08.2013 13:17
JR_Ewing
Co by nemohla? Jenže tady se vládne silově, přes mrtvoly. Nediskutuje se, nehledá se shoda, konsensu…
touchwood 06.08.2013 14:17
touchwood
Mě je to šumák. Zloději jako zloději. Je to fuk, v tomhle státě stejně nikdy nikdo jiný než zloději…
Ficka 06.08.2013 14:13
Ficka
když to vzdáváš předem, tak to asi tak dopadne..
touchwood 06.08.2013 14:15
touchwood
A co s tím chcete dělat? Jedině vzít samopaly. Ani tu defenestraci nedovedeme udělat aniž by se zpac…
Ficka 06.08.2013 15:10
Ficka
nerezignovat. Na každé kandidátce jsou horší a lepší ( i když ne dokonalí). Když šlo vykroužkovat Iv…
touchwood 06.08.2013 17:28
touchwood
Přesně tak. Pivní pláč nad politikou je náš národní folklor. A řeči o tom, že "není koho volit" jsou…
Moas 06.08.2013 21:28
Moas
Já každýmu, kdo lamentuje nad politikou, že je všechno na hovno a že jsou tam samí zloději, tak jim…
Prasak 06.08.2013 23:45
Prasak
Dále pak je možné se onoho jedince zeptat, jestli pro to něco i dělá. Byl někdy na nějaké demonstrac…
JR_Ewing 07.08.2013 07:43
JR_Ewing
Ale já vůbec nebrečím, kdybych brečel, tak se nebudu vůbec ozývat. Jen z minulosti je jasné, že ať v…
Ficka 06.08.2013 22:58
Ficka
Jo, to si taky myslím, že spousta lidí je nasraná na velký strany a když se ukáže zajímavá alternati…
Prasak 06.08.2013 23:48
Prasak
zapomněl jsi na ODA a US-DEU ;-)
touchwood 07.08.2013 14:28
touchwood
V době ODA jsem tomu ještě moc nerozumněl, to jsem neměl ani hovězí léta, ale Rumlovu Unii Svobody s…
Prasak 08.08.2013 00:38
Prasak
To Prasak: Kdyby nepřišel k volbám lautr nikdo, tak by se muselo konečně něco stát.
Ficka 07.08.2013 00:12
Ficka
Jenomže to se nikdy nestane, "tvrdé jádro" každé strany přijde vždy a je na normálních lidech, aby t…
Moas 07.08.2013 06:14
Moas
2 Moas: To máte pravdu. Jenže když se tam procpe volbama někdo plný ideálů, velice rychle ho ti stař…
Ficka 07.08.2013 13:09
Ficka
jasně, revoluce... dělejte tady z toho bývalou Jugoslávii, Afriku a podobně vyspělé lokality, kde se…
Moas 07.08.2013 14:35
Moas
Asi není nejlepší chodit po ulicích se samopaly. Kdo se tam prodral? Dyk jsou tam furt stejné xichty…
Ficka 07.08.2013 14:53
Ficka
Tak když už se bavíme o Kalouskovi... politickou kariéru začal v ČSL, která se následně sloučila s K…
Moas 08.08.2013 06:10
Moas
Démonizace Kalouska v této společnosti je zarážející. No jo, to je ale obrovský problém zdejší poli…
JR_Ewing 08.08.2013 08:22
JR_Ewing
Myslím, že byste to měli raději smazat všechno, nebo vám to tady zakážou!
Ficka 07.08.2013 13:11
Ficka
Moc čistá ta voda nebyla. Když viděli, že KDU-ČSL nemá šanci na vstup do sněmovny...
Ficka 08.08.2013 13:33
Ficka
Sakra proč se mi to prdlo dolů, já chtěl pokračovat za Ďžejárem. Nějak tomu nerozumím aby se to prdl…
Ficka 08.08.2013 13:35
Ficka
...tak založili stranu, která měla v programu samé škrty a nepopulární opatření, protože se chtěli u…
Moas 09.08.2013 06:00
Moas
Pravá sranda teprve začne, až se objeví opravdu kvalitní populista, nabízející přímočará řešení na p…
L-Core 07.08.2013 14:46
L-Core
a co je Babišoid a ten samuraj Oka-žmura? :-)
touchwood 07.08.2013 19:43
touchwood
Myslíš tohohle? [tomiovyndej.jpg] Pokud by měl někdo nějaký problém, tak prohlašuji, že tato grafika…
Georgij Gadjukin 07.08.2013 19:56
Georgij Gadjukin
:-D
cejna 07.08.2013 20:03
cejna
Bábiš cejtí volby ve vzduchu a už tejden vidím nějaký jeho bilboardy po městě. Snad to myslí upřímně…
Prasak 08.08.2013 00:42
Prasak
Oba to myslí upřímně. Už kupuje noviny, to je základ. Ještě by si měl najmout jako reklamní tvář pro…
karel 08.08.2013 15:52
karel
Tady ho máš, kluka jednoho ušatyho, Bureše... V plný parádě. A tady...
Georgij Gadjukin 09.08.2013 07:39
Georgij Gadjukin
jo, to je ta česká historie.. ;-)
touchwood 09.08.2013 15:42
touchwood
A Rusnok dopadol tak ako som ocakaval. Boze ako priehladni su ti politici. Niekto v pozadi usudil, z…
fleg 09.08.2013 07:34
fleg

Promiň, ale tobě snad vyhovuje současný zahnívající stav, kdy se sněmovna nachází v tzv. "Blaníku"? Jak nemám rád komunisty, tak musím uznat, že Filip měl pravdu, když řekl, že ve sněmovně se nic závažného už půl roku neřeší, protože stojednička není schopna se dohodnout.

Jinak půl miliardy je cca půl kilometru naší předražené a nekvalitní dálnice, to mi za tu demokracii stojí.

Jinak si myslím, že Sobotka bude přehlasován a ČSSD důvěru dá. Nemyslím si, že to je dobré řešení jak pro tuto zemi, tak pro ČSSD, ale lid si žádá důvěru vládě a moc slušných politiků s koulema v ČSSD aktuálně není, spíše Zemanovy podržtašky, co už se třesou na postíky (sběratel Hašek). Co mě baví je fakt, že lidi to vnímají úplně obráceně ("slabý Sobotka, silný Hašek"), přitom realita je přesně obrácená, Sobotka plave proti proudu obecných nálad a prosazuje určité morální a demokratické hodnoty, Hašek pluje s davem.

Zbytek sněmovny (komunisty neřeším, ti tam jsou na okrasu a jako zpěváci prostestsongů) je dílem zkorumpovaný (Peake), dílem neschopný cokoli řešit (ODS) a dílem naprosto ideologicky odříznut od reality (TOP09, ODS). Odpadlíci (Paroubek, Doktor apod.) a VV jsou celkem jasní, Bárta si hude svou a zbytek hraje hru KDD (každý den dobrý).

Takže já to vidím tak, že z ODS se "nedostaví" někteří poslanci (věřím, že Šlouf pro ně najde více či méně objektivní důvody; Kuba je možná vyleje, ale třeba taky ne), socdem, komuna, VV a nezařazení pak odmávnou důvěru. Nelíbí se mi to, ale možná pak Švarcík (spíše ale Kalousek) konečně odmávnou rozpuštění sněmovny, i když i to je velký otazník, protože tohle už mohli udělat dávno (zaklínání se stojedničkou je pouhá kouřová clona)

Dopadlo to výborně, jsem jen trochu v šoku.. :-D

Reálně dle mého názoru:
- je dobré, že tahle vláda kamarádů nedostala důvěru
- je dobré, že budou volby (už jen podle toho, jak nestabilní byla tahle trojkolka)
- je dobré, že Zemanovi sklaplo
(edit:) jo a Paroubek to má i s kreténkem Bendou za pár! To je takový malý bonus.

Já chápu, že OSVČ nesou určitá rizika, taky chápu, že jedou často nadoraz (jak finančně, tak fyzicky a psychicky), jenže vem to z druhé strany: půlka těchto podnikatelů jsou obchodníci vším možným, tj. nic neprodukují. Navíc až v 50-60 letech padnou na držku, tak se o ně ten stát bude muset postarat - mám 2 známé, co se usilovným podnikáním zhuntovali tak, že jeden bydlí dlouhodobě v chocholouškárně, druhý aktuálně už rok marodí s páteří. Oba platili minimální sazby pojistného, z hlediska pojišťovny (a tedy státu) se jedná o lidi s minusovým saldem. Další věc je jejich aktuální finanční zajištění, které stojí za vyližpr..

A z národohospodářského hlediska? Přetlak konkurence je takový, že všichni podlízají cenou (protože to je samozřejmě nejjednodušší a zákazníci to v ČR povýšili na modlu - viz párky bez masa, ale za neodolatelnou cenu) jen aby dostali zakázku a logicky pak živoří všichni. Prostě nula z nuly pojde, protože spotřeba bude plusminus stále stejná (viz kombinace HDP, pana Maslowa a střetu nabídky s poptávkou).

Prostě - není nic horšího a patetičtějšího, než sociální případ pravičáka. Navíc oni mají často pocit, že neselhali, že žijí podle těch správných konzervativně-liberálních pravidel, ale že za to můžou vysoké daně, zloději zaměstnanci, co chtějí nehorázných 15 hrubého a navíc za to nechtějí dělat déle než 10 hodin denně, apod.

P.S.: mně by třeba nasraly povinné registrační pokladny (které já nijak nevyužiju), ale když budou povinné, tak budou, prostě ji koupím.

můžeš si myslet jen to nejlepší! :-)

Faktem zůstává, že mnoho podnikatelů, co by byli potenciálně ohrožení zvýšením odvodů, už dnes "dře bídu s nouzí" a platí si jen minima. A pak je otázka, zda má takové "podnikání" smysl. Mimochodem, tohle byla jedna z věcí, které nám ve škole vtloukali do hlavy - podnikání má smysl, jen když generuješ dostatečnou marži i obrat. A jak už jsem zapomněl prakticky celé podvojné účetnictví nebo školometské třídění marketingových aktivit, tak tyhle
zásadní věci nikoli. :-)

A pak je otázka, zda má takové "podnikání" smysl.

Má smysl.

Protože takový sice žije "z ruky do huby", ale zatím pořád nepotřebuje (nestojí o) péči státu. Když se na to vykašle a skončí na ÚP, stojí to stát měsíčně minimálně 10-15 tisíc (podpora, zdravotní + výpadek byť minimálního soc+zdrav. OSVČ).

Mimochodem, ty minimální odvody jsou taky pěkná kurvárna. Je to počítáno z průměrných výdělků ve státě (tedy z čísla z břucha). Sám jistě víš, že tady u nás je realita velké většiny zaměstnanců někde na polovině (a neberu argument, že si za to mohou sami, proč se neučili/nesnažili, proč nejsou manažery/doktory..). Minimální zdravotní je v takové výši, že je jedno, zda má OSVČ zisk padesát tisíc, sto tisíc, tři sta tisíc. A teď si vem nějakou vesnickou holičku, která vydělá nějakých 8 tisíc měsíčně a je za to ráda.

Spousta lidí podniká proto, že žádná práce prostě není (...bude už jen a jen hůř). A lidi nejsou ochotni (nedivím se jim) se přesunout na druhý konec republiky, světa, kde momentálně by se něco (kdoví na jak dlouho) našlo. Zahodit kořeny, barák, rodinu a jít třeba kopat kanál do Bolivie.

Řešení vidím, ale není nic veselého. Přesto jsem přesvědčen, že k němu dojde. To už snad budu v důchodu, tak mi to může být osobně svým způsobem ukradeno... :x:

Má smysl.

Protože takový sice žije "z ruky do huby", ale zatím pořád nepotřebuje (nestojí o) péči státu. Když se na to vykašle a skončí na ÚP, stojí to stát měsíčně minimálně 10-15 tisíc (podpora, zdravotní + výpadek byť minimálního soc+zdrav. OSVČ).

Jenže to je právě onen argument, který dle mého názoru je jen polovina pravdy. Ten člověk většinou "podniká" a riziko vzniku úrazu, popř. trvalejšího poškození, které bude potřeba léčit je řádově vyšší, než u "socky" co "pracuje na ÚP". Znám pár "podnikatelů" - řekněme lidí na pokraji švarcsystému, kteří se za 10 let svého "podnikání" zhuntovali tak, že co 3 měsíce jsou marod - záda, klouby, nervová zhroucení, ufiklé prsty na ruce apod. Léčba není levná a jejich bilance, co se "nákladů" veřejných sociálních a zdravotních systémů týká, je rázem brutálně záporná. A samozřejmě ani jeden z nich se nepozastavil nad tím, že má zdravotní péči zdarma.

A co víc, jak už jsem psal, tito lidé defacto "kazí ceny", berou práci ostatním subjektům. Ono to dle mého názoru všechno spolu souvisí. Lidi na pracáku pracují načerno (a jak "zaměstnavatel", tak "zaměstnanec" si to pochvalují, u nás typicky střihání vinohradů :-)), máme tu až nezdravý počet podnikatelů, což je v podstatě téměř ekvivalent práce načerno.

Aby bylo jasno - nemám nic proti běžné podnikatelské soutěži, ale stav v ČR je už prakticky patologický, rozdíly v maržích u malých subjektů a subjektů napojených na státní/EU zakázky (stavby, dodávky pro zdravotnictví, armádu apod.) jsou už brutální a prakticky netržní. Příklad: předražené silnice. Velkofirma typu Mrdkostav nebo Cestamont fakturuje státu předražené výkony a materiál. Přitom do samotné stavby dodá levnější materiál a zároveň nutí své zaměstnance, aby si koupili na lízačku tatrovku nebo bagr a pracovali pro tuhle firmu jako subdodavatel za ceny, které jsou v podstatě cenami nákladovými (mzda, cena PHM, cena materiálu, bez jakéhokoli zohlednění ceny stroje nebo amortizace). To je prvotní příčina toho, že takový "podnikatel" je v podstatě socka se ŽL, nad kterou visí velký Damoklův meč jakéhokoli malého průseru. Prostě jakmile podnikatel vydělává méně nebo stejně jako zaměstnanec, je něco VELMI špatně a správně by podnikat neměl.

S registračními pokladnami obecně souhlasím.

Snad nebude ministr financí Mládek papežštější než papež a zavede registrační pokladny (RP) s fiskální pamětí jen pro maloobchod (provozovny) a pohostinství. Snad ji nebude muset mít třeba malíř, malopěstitel mrkve, soukromý psychiatr, profesionální golfista, prostitut nebo finanční poradce. U těch všech jsou totiž tržby prostřednictvím RP zcela nezkontrolovatelné.

no jo, ale to je právě to. A i ten maloobchod je taková věc, co je trochu problém. Např. PC komponenty - na ty si každý nechá vystavit daňový doklad, protože to je v podstatě zároveň i záruční list. A kolik lidí si lajsne koupit si zboží za několik set či tisíc s rizikem, že to nevyreklamuje?

Navíc si myslím, že ty velké problémy a úniky jsou jinde - pančované PHM, pašované/falšované cigarety, alkohol (tj. vše se spotřební daní) atd.

Vláda důvěru nezíská, ale to nebude mít asi význam. Zeman to bude prodlužovat tak dlouho, jak to jenom bude možné. Možná to vydrží až do řádných voleb. Já když vidím tu šílenou Hildu Němcovou, jak se třese na místo premiérky (nevím proč by Zeman musel pověřit sestavením vlády právě ji - předpokládám, že je to na něm a ne na tom, kdo se hrabe ke korýtku), tak fandím Rusnokovi. :-)

to je stejný problém, jako proč nepověřil Sobotku, který vyhrál volby. Jde o nějaká psaná a nepsaná pravidla férové hry, která se tu porušují jen proto, že "ti oblíbení" mají možnost z toho získat výhody. Je jedno, jestli takovou "Maradonovu ruku" zahrál Klaus, nebo Zeman, obojí je dle mého špatně a sune nás to někam za Balkán, namísto do Evropy.

Já si myslím, že nezíská. Ačkoli tím se vůbec nic nezmění. Už teď, bez jakéhokoli mandátu, tímpádem bez odpovědnosti, řádí jako zběsilí. A ti v poslanecké sněmovně se všichni do jednoho ukázali jako korytáři, kteří, i přes chování Zemana prostě to v té sněmovně odsedí do konce funkčního období. Jim ani trošku nejde o tuhle zemi. Nutno říct, že Zemanovi také ne.

Těžko říci, ale spíše myslím, že získá. Když ne v tomto, tak v druhém kole ano (pokud vláda Ruskona č. 1 neuspěje, není psáno, že vládou č. 2 nemůže být pověřen opět on).

Vedlejším jevem toho všeho pak tipuju brzkou změnu na židličce šéfa ČSSD.

Rusnok důvěru nezíská.Souhlasím s tím,že Zeman to nějak prodlouží ,aby koalice nesložila další vládu.Celkem se mi ted zamlouvá Bárta,nesere s tím co říká.V posledních OVM byl dobrej.Beru i knížete,stojí si za svým.Ostatní jen melou ty svý hovna dokola,zejména Sobotka.U toho je to otázka času než ho Hašek vyšoupne.

U všech úřednických vlád v historii jsem měl pocit, že tam jsou lidi, kteří dokážou resort vést a tak nějak vědí, co dělají.
Rusnokova vláda je první, u které ten pocit nemám. Chce to volby.
V nich sice vyhraje prasklé rajče Sobotka, ale čím dřív začne z ČSSD taky kaňat špína, tím dřív jim zase půjdou dolů preference.

Máš snad lepší řešení? Historie (nejen) dvacátého století pregnantně ukázala, že levice je cesta do pekla. Levice v jakékoliv podobě.
SSO se toho dá vyčítat dost, jedno se však musí nechat. Mach má více ekonomického vědomí, než všichni ministři financí za posledních 25 let dohromady. Jako jediný totiž ví, že nemůže utratit víc než vydělá.

Machovo řešení by fungovalo ve světě bez megakorporací. Dnes je to už jen prázdná skořápka, jejíž vyprázdněnost se potvrzuje pokusy o její aplikaci.

BTW, to o té levici, tos vymyslel sám? :-) Nebo si to mám vykládat tak, že jsi zastáncem 12h+ pracovní doby, nulového sociálního zajištění atd.? I ten Bismarck (kterého snad za levičáka neoznačíš) akceptoval některé levicové teze.

Bismarck byl především politik 19. století, ale to není až tak podstatné. Podstatné je, že levicové ideály jak jsou prezentovány a jak je většinou chápeme jsou dobré tak, ke špeku trávy. Všechno je všech a stát se postará. Kam to vede jsme někteří poznali a poznáváme stále. Neochota přijmout za sebe odpovědnost, neochota starat se sám o sebe, v menším či větším měřítku krást. To jsou jen některé důsledky levicové politiky na území ČSSR za posledních cca 60 let. A to se nezmiňuji o oportunismu, zmrdství, ochotě se nechat korumpovat, lhát a udávat.
Sociální zajištění ani délka pracovní doby není levicová teze. Pracovní podmínky musí řešit zákon, o tom žádná, žádná o tom, že nějaká forma solidarity musí být. Ale člověk, jako samostatná bytost, by měl mít právo se rozhodovat sám za sebe. Např., chceš si šetřit na důchod šetři si a z úspor v důchodu žij, nechceš - nešetři. Pak ale od státu nic nečekej. Varianta, sebereme ti 30 % výdělku na sociální pojištění (které beze zbytku rozkradem), a ty si ještě sám šetři, z toho co ti zbude, na důchod. Od státu ale stejně nic nečekej (protože nic nezbude).

Takže, za sebe bych byl raději si věci své spravovat sám.

Psal jsi "nejen 20. století"

OK. Ale Bismarck měl to šteští, že se nestihl potkat s tím, co na bázi spisků dvou alkoholiků z Pruska vytvořil Uljanov, Dzeržinskij a další supersvině světového proletariátu.

Rovnost (příležitostí, čehokoliv) je nesmysl a taky nebude nikdy fungovat. To historie už dokázala taky. A blábol, že všichni lidi jsou si rovni... raději nebudu komentovat.
A moderní levice? To je taky pěknej blábol.

Od 17 dělám po hospodách a jak je personál v restauracích placen?Minimální základ na papír a zbytek bokem do ruky.Když pak přijde nemoc,mateřská dovolená atd.Tak máte na měsíc třeba 3500Kč,ikdyž si normálně člověk vydělá 18000Kč.Nikdy,nikdo z těch podnikatelů-restauratérů nepřistoupil na to,dávat mi slušný zdaněný peníze.Klasika je,že když pak člověk někde končí,tak samozřejmě u poslední výplaty dostane už jen základ.Takže za peníze,které by měli odevzdat státu jezdí 2x ročně na dovolenou a kupují si nová auta.Nasrat,to je podnikání jak prase,to je okrádání státu a žití si z toho jak prasata.Veškerá práce je,že jednou týdně dovezou zboží nebo přeberou,co jim dovezli.Ostatní zařídí učetní.Žádný příplatky za st.svátky,nic.Všude je plno brigošu z pracáku.Kde jsou ty kontroly?Pokud chceš práci musíš držet hubu nebo ju veme někdo jinej.

To s tím nespojuji,já ho nevolím,já psal,že je momentálně jedinej kdo hovoří konkrétně.Prazdroj je u nás dražší jak v Německu,proč?On navrhuje řešení včetně ostatních cen potravin. Koalice nic neřeší.Natvrdo označuje osoby i firmy co kradou.Když už nic,tak aspon tohle.

Nemyslel jsem to nějak útočně, jen mě zajímalo, v čem konkrétně vidíš řešení - kdo by podle tvého vyřešil tvou situaci nejlépe (tedy z politiků).
Já sám mám problém - smýšlím pravicově a jak jsem psal, skutečná pravice tu není. Čili buď můžu volit toho, kdo je nejvíce napravo z těch současných, nebo malou neparlamentní stranu typu SSO.

dovolím si malou technickou - ty koruny "do státního" řeší zdravotnictví, řeší důchody, řeší sirotčí dávky a kupu dalších věcí. Kdyby se neodváděly, museli by si všichni např. platit soukromě zdravotní pojištění jako v USA. Tam je dokonce velkým benefitem v zaměstnání, když firma má svůj penzijní fond (vím o čem mluvím, mám tam kolegy).
Takže ony ty "peníze navíc" jsou hodně hypotetická záležitost. Navíc by na třeba to zdravotní pojištění taky nemuseli všichni dosáhnout, viz opět USA, kde je velká část národa úplně bez pojištění, třeba zubařská péče je tam v ranku luxusních služeb (a pro socální případy jsou k dispozici mobilní ambulance operující ve stanech - nicméně ty jako "léčbu" jen trhají zuby).

Druhá věc je efektivita vynakládání prostředků vybraných z daní. A zde samozřejmě jsou velké rezervy, ne že ne.

Celkem standardní argumenty pro hospodskou diskuzi. Podnikatel skoro nepracuje, jezdí si na dovolené, kupuje si nové auta a zaměstnance nechá dřít. Jak je toto možné, že? Jenže stačí položit otázku: proč už dávno nepodnikáš, když je to taková pohádka? A argumenty dojdou, případně se změní na 1000 důvodů, proč to nejde.

živím se prací :-)

a to jak jako zaměstnanec, tak jako OSVČ. A souhlasím, že levicovost v českém pojetí je trochu problém, na druhou stranu je velký problém i pravicovost v českém pojetí. V mládí jsem jezdil pracovat do zahraničí (manuálně, abych se naučil jazyky) a pravicové pojetí "tam" a "tady" jsou dvě naprosto odlišné věci. Tamější "pravičáci" by zde byli označeni za "levičáky a lidumily."

Mám-li být konkrétní, mé pojetí levicovosti NEZAHRNUJE věci jako např. pastelkovné nebo pozitivné diskriminace, naopak zahrnuje věci jako důraz na rovnost příležitosti.

Také se řadím spíše k liberálům, i když v některých věcech umím být řádně konzervativní. Jenže levice, kterou bych byl ochoten volit je v dnešní době reprezentovaná tak leda Diensbierem, Špidlou a možná Sobotkou.. Moderní levicová strana evropského střihu tu jaksi není, ty pohrobky komunistů fakt volit nehodlám. Zatím mi po zvážení všech pro a proti vychází jako volitelní zelení.

Co by nemohla? Jenže tady se vládne silově, přes mrtvoly. Nediskutuje se, nehledá se shoda, konsensus. To se pak nelze divit, že vlády vydrží max. ty 3 roky, protože pak se samovolně rozpadnou, dříve či později se totiž najde ve vládních stranách někdo, komu se toto silové pojetí vzpříčí v krku.

A co s tím chcete dělat? Jedině vzít samopaly. Ani tu defenestraci nedovedeme udělat aniž by se zpackala, pokud vím, tak to tenkrát Slavata a Bořita & spol. přežili. Demonstrovat už nikdo nepude, páč jsou všichni otrávení těma darebáčinama a stejně těm nahoře je to akorát k smíchu. Tak nakonec je to jedno, protože si stejně ti lumpové udělají co chtějí ať vyhraje ten nebo jinej. Ale raději už mlčím, nebo mě seberou.

Přesně tak. Pivní pláč nad politikou je náš národní folklor. A řeči o tom, že "není koho volit" jsou s prominutím kydy těch, jemž je lenošno před volbami prostudovat volební programy zúčastněných stran - že najdou takovou, která jim bude sympatická natolik, že jí dokáží odevzdat hlas, je vysoce pravděpodobné. Ale ono je pohodlnější pořvávat něco o Kalouskovi.

Ale já vůbec nebrečím, kdybych brečel, tak se nebudu vůbec ozývat. Jen z minulosti je jasné, že ať volíte koho volíte, tak je to jedno, stejní pacholci tam zůstanou. Viz několik minulých voleb. Lidi volili VV, co se z nich vyklubalo. Pak tedy TOP 09, pana knížete, a hele,Kalousek co přeběhl od flanďáků, když viděl, že je nikdo nezvolí. Také tu byla Strana Zelených a jak se vybarvila! To byste musel volit Starou Blažkovou, ta jediná má zdravý selský rozum a nedá se hned k těm lumpům do holportu.
PS: Sakra, v tom ouzkém se blbě píše.

PPS: Jéžišmarjá, omlouvám se, ani nevím jak se mi podařilo tam nacpat předchozí příspěvek dvakrát, holt mám už roztřepanou ruku z toho a jsem blbej.

Jo, to si taky myslím, že spousta lidí je nasraná na velký strany a když se ukáže zajímavá alternativa v nové straně, tak už dvakrát bylo obecenstvo zklamáno tím, jak nová strana rozežrala sama sebe zevnitř bojem o koryta - VV, Zelení. A pak dej hlas nové straně. Přesto to musíme zkoušet dál.

2 Moas: To máte pravdu. Jenže když se tam procpe volbama někdo plný ideálů, velice rychle ho ti staří překovají do své podoby. Nemá šnaci. A ti původní, jak jsme viděli v přechozích volbách i když jsou vyškrtaní a vykroužkovaní, stejně se tam proderou svejma koalicema a čachrama. Myslím, že v tomto státě už není šance to zvrátit ať volíme třeba Napoleona. Jedině nová revoluce, ale do toho nikdo nepude.

jasně, revoluce... dělejte tady z toho bývalou Jugoslávii, Afriku a podobně vyspělé lokality, kde se silou mění režim třikrát do roka a děti dostávají k prvním narozeninám Kalašnikovy.
Kdo z vykroužkovaných se kam prodral "svejma koalicema a čachrama"?

Tak když už se bavíme o Kalouskovi... politickou kariéru začal v ČSL, která se následně sloučila s KDU a vznikla KDU-ČSL. Těžko to brát jako dva politické subjekty. Následně založil TOP09. To se stalo 25 let po vstupu do ČSL. 25 let lidského života je velmi dlouhá doba a během té člověk ve spoustě názorů vyzraje a upraví si je. Dovol mi připomenout, že TOP09 byla založená z čisté vody a rozhodně se tedy nedá říct, že by Kalousek šel někam "ke korýtku".
Ty si měníš trenky jednou za 25 let? Případně máš stále stejné smýšlení jako před 25 lety? Nezlob se na mě, ale tvoje komentáře jsou přesně tím typem hospodského nadávání... Démonizace Kalouska v této společnosti je zarážející.

Démonizace Kalouska v této společnosti je zarážející.

No jo, to je ale obrovský problém zdejší politické scény. Nikdy zásadně nikomu nic nevysvětlovat, mlžit, lhát a na nepříjemné otázky neodpovídat.

Jakmile by věrohodně vysvětlil své činnosti kolem ministerstva vnitra (padáky) nebo ministerstava financí (nepochopitelná podpora hazardu), pak by ho nikdo nedémonizoval. Stejně jako Zeman a ostatní tak dává pádný důvod ke vzniku podobných pověstí a konspiračních teorií.

...tak založili stranu, která měla v programu samé škrty a nepopulární opatření, protože se chtěli udržet u lizu? To mi nějak nesedí. Spíš to bylo tak, že lidi, aniž by je zajímaly detaily programového prohlášení, respektovali Knížete, tak proč TOPku nevolit. Navíc to bylo v době vyplašení celé Evropy nad tristními financemi v Řecku, takže strany prosazující tvrdý postup to měly jednodušší.
A nebo s tím opravdu TOPka kalkulovala - řekli si " budem se ohánět Řeckem, kde to jen půjde, vyděsíme lidi a ti nás pak honem zvolí a my budem mít korýtka". Ano, i tak to mohlo klidně být. Jen mi to přijde trochu překonstruované a příliš riskantní, mnohem jistější cesta by byl prostě přestup do ODS.

Pravá sranda teprve začne, až se objeví opravdu kvalitní populista, nabízející přímočará řešení na problémy, které trápí spoustu lidí, vidících kolem sebe jen nespravednost, dvojí metr, pozitivní diskriminaci, státní rozkrádačky. Až jeho nové straně (stávajícími stranami) naprosto znechucená společnost ve volbách nasype 20%. 30%. Historie (nejen naše, rok 1946) ukazuje, že to možné je.

A Rusnok dopadol tak ako som ocakaval. Boze ako priehladni su ti politici. Niekto v pozadi usudil, ze predcasne volby bubu lepsia alternativa, podmazol par blbcov (vzdy sa najdu o to sa nebojte) a volby budu.
U nas na SK mame zaujimavu alternativu. Uz dlhsiu dobu mi vadi, ze naco mame 150 poslancov, ked napriklad vo vladnom SMERe povie najvyssi, ze dnes ideme hlasovat takto a oni tak vsetci zahlasuju. Bez ohladu na nazor, ci svedomie ako to maju v ustave. Pred par rokmi sa zjavil v parlamente taky maly ukaz. Vola sa Matovic. Dostal sa do parlamentu popri jednej strane a spolu s nim dalsi 3 ludia. Vsteci 4 boli na konci a ludia ich prekruzkovali na celo. Od zaciatku vyhlasoval, ze je nezavisly a ziadne stranicke dohody ho nezaujimaju. Po par mesiacoch ho vyhodili z klubu, aj tych dalsich 3 a po case padla vlada. Predcasne volby.
Jeho experiment sa ukazal ako zivatoschopny. Zalozil si stranu na nestranickom principe, poskladal velmi roznu skladacku ludi, opat sa frajersky drbol na 150 miesto a prekruzkoval sa do parlamentu. Dnes patri k najsilnejsim opozicnym "stranam". Hoci navonok poslanci vystupuju ako jedna strana, hlasuje kazdy sam za seba, co prinasa samozrejme kopec vyhod a nevyhod.
Takze toto novum je podla mna riesenim na zastaraly koncept parlamentu, pretoze v principe sa ovela tazsie podplaca 150 nezavislych jedincov ako jeden predseda silneho zoskupenia. Navyse nerozumiem pri dnesnom systeme naco ich je tam 150. Vladny Smer ma vacsinu, schvali si co chce, jeho poslanci hlasuju vzdy tak ako urci predseda, takze naco im ide plat? Aby z casu na cas hlasovali tak ako im niekto prikaze?
Samozrejme 150 ludi sa dohodne ovela tazsie ako par stran, cez rozne koalicne rokovania, ale mozne to je, pretoze ak je raz nieco naozaj dobre tak sa to musi schvalit bez ohladu na politicku prislusnost.
System buducnosti je podme volit osobnosti, nie strany a zmena urcite pride.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru